လူငယ်တို့ အတွက် ဗီတာမင်စီ

ငယ်ရွယ်သူတိုင်းဟာ ဖွံ့ဖြိုးမှုအတွက် ကျန်းမာဖို့အတွက် ကိုယ်ခံအား မြင့်မားဖို့ အတွက် နေ့စဉ် ဗီတာမင်နှင့် သတ္ထုဓါတ်များစွာလိုအပ်ပါတယ် အဲလို အရေးကြီးသော ဗီတာမင်တွေကို နေ့စဉ် အစားအစာများမှရသော်လည်း အခြေအနေ တချို့မှာ ဗီတာမင်အားဆေး တွေ ဖြည့်တင်းပေးဖို့ က လည်း လိုအပ်နေလျက်ရှိပါတယ် အဲလို ဗီတာမင်တွေထဲက ဒီလိုတုပ်ကွေးရာသီမှာ အရေးကြီးသော ဗီတာမင်စီရဲ့ လူငယ်လူရွယ်များအပေါ်အရေးပါပုံကို ဖော်ပြလိုက်ပါတယ်။

(၁)သင့် ကိုယ်ထဲ က အမာခံ စစ်တပ်

ခုနောက်ပိုင်း ကင်ဆာတွေဟာ ငယ်ငဟ်ရွယ်ရွယ်နဲ့လည်း ဖြစ်လာတာတွေ့နေရပါတယ် အဓိကက free radical ဆိုတဲ့ မော်လိကျူးတွေကြောင့် ဖြစ်နေတာပါ အဲကောင်ကြောင့် oxidative stress ဆိုတာ ဖြစ်ပေါ်ပြီး ကင်ဆာဖြစ်စေတာပါ။ ဒါကြောင့် အရက်လည်းမသောက်ပဲ ဘီပိုး စီပိုး လည်း မရှိပဲ အသည်းကင်ဆာဖြစ်တာတွေ ကြားသိနေရတာပါ။ ဗီတာမင်စီဟာ free radical တွေရဲ့ရန် ကိုကာကွယ်ပေးနိုင်တဲ့ အမာခံစစ်တပ်တစ်ခုပါ ဗီတာမင်စီက သင့်သွေးထဲ ကfree radical တွေကို ၃၀ရာနှုန်းထိလျော့ချနိုင်ပါတယ် ဒါကြောင့် ငယ်စဉ်ကတည်းက ဗီတာမင်စီမချို့တဲ့အေါင် စားသောက်မှီဝဲသင့်ပါတယ်။

(၂) မိန်းမပျိုလေးများနှင့် ဗီတာမင် စီ

မိန်းကလေး တွေအတွက် သံဓါတ်ဟာအရမ်းအရေးပါလှပါတယ် မိန်းကလေးတော်များက အသားစားတာနည်းခြင်း လစဉ်ရာသီလာခြင်းစတာတွေကြောင့် သွေးအားနည်းရောဂါခံစားနေရပါတယ်။ ဗီတာမင်စီဟာ သံဓါတ်ကို အူက ပိုစုပ်အောင်လုပ်နိုင်စွမ်းရှိတာမို့ သံဓါတ်ချို့တဲ့ သွေးအားနည်းကို သက်သာစေပါတယ် ဗီတာမင်စီ ၁၀၀မီလီဂရမ်သောက်တိုင်း အူက သံဓါတ်ကို ၆၇ရာခိုင်နှုန်းပိုစုပ်နိုင်စေပါတယ် လို့ လေ့လာမှုတွေအရ တွေ့ရှိထားပါတယ် ဒါကြောင့် ဗီတာမင်စီ ဟာ ပျိုမေတို့အတွက် အရေးပါလှပါတယ်။

(၃) ကိုယ်ခံအား စနစ်အတွက် လေ့ကျင့်ရေး ထောက်ပံ့ရေးခေါင်းဆောင်

ဗီတာမင်စီကိုသောက်သင့်တဲ့ အကြောင်းပြချက် တစ်ခုကတော့ ကိုယ်ခံအား မြင့်စေဖို့ပါ။ သူဟာ ကိုယ်ခံအားစနစ်ရဲ့ ကို ဘက်ပေါင်းစုံကနေ ထောက်ပံ့ပေးပါတယ် ဥပမာ ဖြင့် ဆိုရသော် ကိုယ်ခံအားစစ်တပ်ကို နောက်ကွယ်ကနေ အစာရေစာ ထောက်ပံ့တာ လေ့ကျင့်ပေးတာတွေ လုပ်ပေးတဲ့ အတွက် သန်စွမ်းလာတဲ့ ကိုယ်ခံအားကို ရလာစေ သလိုပါ နောက်ကွယ်က ဗီတာမင်စီအါးပေးကူညီမှုရထားတဲ့ ကိုယ်ခံအားလောက် ရောဂါတိုက်ထုတ်နိုင်စွမ်းရှိတာ တခြားရှိမည်မထင်ပါ။ ဒါကြောင့် အခုရာသီလို လုပ်ငန်းခွင်မှာ ကားပေါ်မှာ တုပ်ကွေး ပေါင်းစုံ နဲ့ ထိတွေ့ရုံးတတ်နေသူ လူငဟ်တို့အတွက် အားထားရာ တစ်ခုဟုဆိုပါက မှားမယ်မထင်ပါ။

(၄) ဗီတာမင်စီက ပေးသော အလှတရား

အရေပြားမှာ ကာကွယ်ရေးစနစ်ဆိုတာရှိပါတယ် ကျွန်တော်တို့ရဲ့ မင်းသားကြီး ဗီတာမင်စီဟာ အရေပြားအလွှာတွေကို ကျန်းမာ သန်စွမ်းစေတဲ့ စွမ်းအင်ရှိပါတယ် လေ့လာမှုတွေအရ အနာပိုကျက်နိုင်စွမ်းရှိတာကိုလည်း တွေ့ရှိထားပါတယ်။ ဒါကြောင့် ဝက်ခြံကြောင့် အမာရွတ်ဖြစ်မှာကြောက်သူတွေနဲ့ ထိခိုက်ခွဲစိတ် ဒဏ်ရာတွေကိုအနာကျက်မြန် အမာရွတ်မထင်မှု လျော့ချပေးသော ဗီတာမင်စီကို မှီဝဲသုံးဆောင်သင့်ပါတယ်။ ဗီတာမင် စီဆိုတာ ကျွန်တော်တို့ ကိုယ်ခံအားဟအတွက် နှလုံးအတွက် သွေးကြောတွေ ကျန်းမာရေးအတွက် အရေပြားအတွက် တအား အားကိုးရတဲ့ ဗီတာမင်ပါ နေ့စဉ်ကျန်းမာဖို့ အတွက် သဘာဝဆေးတစ်ပါးပါ အားလုံးက ချဉ်သော အသီးများက ပါဟာ ဗီတာမင်စီကြွယ်ဝတယ်လို့ သိကြပေမယ့် တချို့အသီးတွေမှာဆို ပိုလို့တောင်ပါတာမို့ နေစဉ် ဗီတာမင်ကြွယ်ဝသော ဆေး အသီးအနှံတို့စားပေးခြင်းဖြင့်

ကျန်းမာပျော်ရွှင်သော ဘဝလေးများပိုင်ဆိုင်ကြပါစေ။

ဒေါက်တာ လင်း မိသားစုကျန်းမာ

လူငယ္တို့ အတြက္ ဗီတာမင္စီ

ငယ္ရြယ္သူတိုင္းဟာ ဖြံ႕ျဖိုးမႈအတြက္ က်န္းမာဖို့အတြက္ ကိုယ္ခံအား ျမင့္မားဖို့ အတြက္ ေန့စဥ္ ဗီတာမင္နွင့္ သတၳဳဓါတ္မ်ားစြာလိုအပ္ပါတယ္ အဲလို အေရးျကီးေသာ ဗီတာမင္ေတြကို ေန့စဥ္ အစားအစာမ်ားမွရေသာ္လည္း အေျခအေန တခ်ိဳ႕မွာ ဗီတာမင္အားေဆး ေတြ ျဖည့္တင္းေပးဖို့ က လည္း လိုအပ္ေနလ်က္ရွိပါတယ္ အဲလို ဗီတာမင္ေတြထဲက ဒီလိုတုပ္ေကြးရာသီမွာ အေရးျကီးေသာ ဗီတာမင္စီရဲ႕ လူငယ္လူရြယ္မ်ားအေပၚအေရးပါပံုကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

(၁)သင့္ ကိုယ္ထဲ က အမာခံ စစ္တပ္

ခုေနာက္ပိုင္း ကင္ဆာေတြဟာ ငယ္ငဟ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕လည္း ျဖစ္လာတာေတြ႕ေနရပါတယ္ အဓိကက free radical ဆိုတဲ႕ ေမာ္လိက်ဴးေတြေျကာင့္ ျဖစ္ေနတာပါ အဲေကာင္ေျကာင့္ oxidative stress ဆိုတာ ျဖစ္ေပၚျပီး ကင္ဆာျဖစ္ေစတာပါ။ ဒါေျကာင့္ အရက္လည္းမေသာက္ပဲ ဘီပိုး စီပိုး လည္း မရွိပဲ အသည္းကင္ဆာျဖစ္တာေတြ ျကားသိေနရတာပါ။ ဗီတာမင္စီဟာ free radical ေတြရဲ႕ရန္ ကိုကာကြယ္ေပးနိုင္တဲ႕ အမာခံစစ္တပ္တစ္ခုပါ ဗီတာမင္စီက သင့္ေသြးထဲ ကfree radical ေတြကို ၃၀ရာႏႈန္းထိေလ်ာ့ခ်နိုင္ပါတယ္ ဒါေျကာင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဗီတာမင္စီမခ်ိဳ႕တဲ႕ေအါင္ စားေသာက္မွီဝဲသင့္ပါတယ္။

(၂) မိန္းမပ်ိဳေလးမ်ားနွင့္ ဗီတာမင္ စီ

မိန္းကေလး ေတြအတြက္ သံဓါတ္ဟာအရမ္းအေရးပါလွပါတယ္ မိန္းကေလးေတာ္မ်ားက အသားစားတာနည္းျခင္း လစဥ္ရာသီလာျခင္းစတာေတြေျကာင့္ ေသြးအားနည္းေရာဂါခံစားေနရပါတယ္။ ဗီတာမင္စီဟာ သံဓါတ္ကို အူက ပိုစုပ္ေအာင္လုပ္နိုင္စြမ္းရွိတာမို့ သံဓါတ္ခ်ိဳ႕တဲ႕ ေသြးအားနည္းကို သက္သာေစပါတယ္ ဗီတာမင္စီ ၁၀၀မီလီဂရမ္ေသာက္တိုင္း အူက သံဓါတ္ကို ၆၇ရာခိုင္နႈန္းပိုစုပ္နိုင္ေစပါတယ္ လို့ ေလ့လာမႈေတြအရ ေတြ႕ရွိထားပါတယ္ ဒါေျကာင့္ ဗီတာမင္စီ ဟာ ပ်ိဳေမတို့အတြက္ အေရးပါလွပါတယ္။

(၃) ကိုယ္ခံအား စနစ္အတြက္ ေလ့က်င့္ေရး ေထာက္ပံ႕ေရးေခါင္းေဆာင္

ဗီတာမင္စီကိုေသာက္သင့္တဲ႕ အေျကာင္းျပခ်က္ တစ္ခုကေတာ့ ကိုယ္ခံအား ျမင့္ေစဖို့ပါ။ သူဟာ ကိုယ္ခံအားစနစ္ရဲ႕ ကို ဘက္ေပါင္းစံုကေန ေထာက္ပံ႕ေပးပါတယ္ ဥပမာ ျဖင့္ ဆိုရေသာ္ ကိုယ္ခံအားစစ္တပ္ကို ေနာက္ကြယ္ကေန အစာေရစာ ေထာက္ပံ႕တာ ေလ့က်င့္ေပးတာေတြ လုပ္ေပးတဲ႕ အတြက္ သန္စြမ္းလာတဲ႕ ကိုယ္ခံအားကို ရလာေစ သလိုပါ ေနာက္ကြယ္က ဗီတာမင္စီအါးေပးကူညီမႈရထားတဲ႕ ကိုယ္ခံအားေလာက္ ေရာဂါတိုက္ထုတ္နိုင္စြမ္းရွိတာ တျခားရွိမည္မထင္ပါ။ ဒါေျကာင့္ အခုရာသီလို လုပ္ငန္းခြင္မွာ ကားေပၚမွာ တုပ္ေကြး ေပါင္းစံု နဲ႕ ထိေတြ႕ရံုးတတ္ေနသူ လူငဟ္တို့အတြက္ အားထားရာ တစ္ခုဟုဆိုပါက မွားမယ္မထင္ပါ။

(၄) ဗီတာမင္စီက ေပးေသာ အလွတရား

အေရျပားမွာ ကာကြယ္ေရးစနစ္ဆိုတာရွိပါတယ္ ကြ်န္ေတာ္တို့ရဲ႕ မင္းသားျကီး ဗီတာမင္စီဟာ အေရျပားအလႊာေတြကို က်န္းမာ သန္စြမ္းေစတဲ႕ စြမ္းအင္ရွိပါတယ္ ေလ့လာမႈေတြအရ အနာပိုက်က္နိုင္စြမ္းရွိတာကိုလည္း ေတြ႕ရွိထားပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ဝက္ျခံေျကာင့္ အမာရြတ္ျဖစ္မွာေျကာက္သူေတြနဲ႕ ထိခိုက္ခြဲစိတ္ ဒဏ္ရာေတြကိုအနာက်က္ျမန္ အမာရြတ္မထင္မႈ ေလ်ာ့ခ်ေပးေသာ ဗီတာမင္စီကို မွီဝဲသံုးေဆာင္သင့္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ စီဆိုတာ က်ြန္ေတာ္တို့ ကိုယ္ခံအားဟအတြက္ နွလံုးအတြက္ ေသြးေျကာေတြ က်န္းမာေရးအတြက္ အေရျပားအတြက္ တအား အားကိုးရတဲ႕ ဗီတာမင္ပါ ေန့စဥ္က်န္းမာဖို့ အတြက္ သဘာဝေဆးတစ္ပါးပါ အားလံုးက ခ်ဥ္ေသာ အသီးမ်ားက ပါဟာ ဗီတာမင္စီျကြယ္ဝတယ္လို့ သိျကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕အသီးေတြမွာဆို ပိုလို့ေတာင္ပါတာမို့ ေနစဥ္ ဗီတာမင္ျကြယ္ဝေသာ ေဆး အသီးအနွံတို့စားေပးျခင္းျဖင့္

က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ဘဝေလးမ်ားပိုင္ဆိုင္ျကပါေစ။

ေဒါက္တာ လင္း မိသားစုက်န္းမာ