Girls and period
အမျိုးသမီး ကျန်းမာရေးအလှအပနှင့်နေထိုင်စားသောက်မှုပုံစံ

မိန်းကလေးနှင့် ရာသီနည်းခြင်းပြဿနာ

1 Mins read

မိန်းကလေးနှင့် ရာသီနည်းခြင်းပြဿနာ

အရွယ်ရောက်ပြီး အမျိုးသမီးတိုင်းဟာ တစ်လမှာ တစ်ကြိမ် ရာသီသွေးဆင်းတယ်ဆိုတဲ့ Circle နဲ့ ကြုံတွေ့ရပါတယ်။ ဒီလို တစ်လတစ်ခါ ရာသီစက်ဝန်းဖြစ်ပေါ်တဲ့အခါမှာ ရာသီမှန်တဲ့သူရှိသလို မမှန်ဘဲ ၂လ ၃လနေမှ တစ်ခါသာ ဖြစ်ပေါ်တဲ့လူလဲရှိပါတယ်။ ဒါ့အပြင် ရာသီနည်းတဲ့သူရှိသလို သွေးဆင်းတာအရမ်းများလို့ အလုပ်ပျက်အကိုင်ပျက်ဖြစ်ရတဲ့ထိ များတဲ့လူရှိပါတယ်။ တစ်ယောက်နဲ့ တစ်ယောက် ကတော့ မတူနိုင်ပါ။ရာသီအနည်းအများဟာ သွေးအားကောင်းခြင်း မကောင်းခြင်း နဲ့ ခန္ဓာကိုယ် ပိန်တာ ဝတာ အပြင် အခြားအကြောင်းအရင်းများစွာပေါ်မှာ မူတည်ပြီး ကွဲလွဲတတ်ကြပါတယ်။ဒီလိုတွေကြားထဲကမှ ရာသီသွေးနည်းရခြင်း အကြောင်းနဲ့ သွေးအားနည်းတာကို ဘယ်လိုကာကွယ်နေထိုင်နိုင်တယ်ဆိုတဲ့ အကြောင်းလေးကို ဖော်ပြပေးပါ့မယ်။

ရာသီသွေးနည်းရခြင်းအကြောင်းအရင်းတွေကတော့-

1. သွေးအားနည်းနေခြင်း

2. သံဓါတ်မပြည့်ဝခြင်း

3. ပိန်သောသူများ

4. အသားရှောင်သူများ

5. အခြားရောဂါအခံရှိသူများ  စတဲ့အကြောင်းအရာတွေကြောင့်ဖြစ်ပါတယ်။

သွေးအားကောင်းအောင် ရာသီသွေးပုံမှန်ပမာဏဆင်းအောင်ဘယ်လိုလုပ်နိုင်လဲ.?

– သံဓါတ်အားဆေး တနေ့တလုံး ပုံမှန်သောက်ပေးနိုင်ပါတယ်။ (eg.  Tothema)

– အနီရောင်ရှိသော အသားများစားပေးပါ။

– သံပုရာသီး,ရှောက်သီး နှင့် အခြား အချဉ်ဓါတ်ရရှိသောအသီးများစားပေးပါ။

– ကန်စွန်းရွက်,ဟင်းနုနွယ်,မုန်လာဥနီ စသော အသီးအရွက်များ စားပါ

– ဥအမျိုးမျိုး,ငါးအမျိုးမျိုးနဲ့ နို့ , ဒိန်ခဲ,သွေးခဲ စတာတွေကနေလဲ သံဓါတ်ကိုရရှိနိုင်ပါတယ်။

– ရေများများသောက်ပေးခြင်း နဲ့ လမ်းလျှောက်ပေးခြင်း အားဖြင့်လဲ သွေးစီးဆင်းမှုကောင်းမွန်စေပြီးခုခံအားကိုမြင့်တက်စေမှာပဲဖြစ်ပါတယ်။

သွေးအားနည်း လက္ခဏာတွေဖြစ်တဲ့ 

–  မောပန်းလွယ်ခြင်း 

– အသားအရေ ဖြူဖျော့နေခြင်း

– ဆံပင်ကျွတ်လွယ်ခြင်း

–  စိတ်တို စိတ်ဆတ်လွယ်ခြင်း

– ပင်ပန်းနုံးချိနေတတ်ခြင်း

– ခေါင်းအမြဲ မကြည်လင် မူးနောက်နေတတ်ခြင်း

– ရင်တုန်ခြင်း

– အစား စားချင်စိတ်မရှိခြင်း

– အာရုံမစူးစိုက်နိုင်ခြင်း စတဲ့ အချက်တွေ ကနေတဆင့် မိမိကိုယ်တိုင် သတိထား စောင့်ကြည့်နိုင်သလို သွေးစစ်ခြင်း ဆေးရုံဆေးခန်းပြသ၍ ဆရာဝန်နှင့် တိုင်ပင်ဆွေးနွေးခြင်း များပြုလုပ်ပေးနိုင်ပါတယ်။

MyDoctor Telemedicine Application
Related posts
စားသောက်မှုပုံစံနေထိုင်မှုပုံစံအခြားရောဂါများအထွေထွေရောဂါများအလှအပနှင့်နေထိုင်စားသောက်မှုပုံစံ

🤳 Screen Time နဲ့ ဇက်ကြောတက်ခြင်း ပြဿနာ

1 Mins read
နေပူ ခေါင်းကိုက်ရတဲ့ ကြားထဲ Computer, Laptop, Phone တွေ နဲ့ တစ်ချိန်လုံး အလုပ်လုပ်နေရလို့ ဇက်ကြော‌တွေကပါ တက်လာပြန်ပြီ။ ဒီလို တစ်ချိန်လုံးဖြစ်နေရင် ခက်ရချည့်ရဲ့။အကြောတွေကလဲတက် ပျို့ချင် အန်ချင်စိတ်တွေကလဲဖြစ်နဲ့ တော်တော်ကို အဆင်မပြေပါဘူး။ ဒါတွေဟာ ကိုယ်တစ်ယောက်ထဲ ဖြစ်နေတာမဟုတ်ဘဲ…
မျိုးဆက်ပွားကျန်းမာရေးအမျိုးသမီး ကျန်းမာရေး

သားမွေးပြွန်ထည့်ကွင်း

1 Mins read
စက်ဝိုင်းပုံသဏ္ဍာန် ရာဘာကွင်းလေး တစ်ကွင်းက သန္ဓေတားနိုင်စွမ်းရှိတာကို သိကြလား။ ကိုယ်ဝန်ကို ဘယ်လိုတားပေးတာလဲ။ ဒီကွင်းလေးဟာ မဟော်မုန်းတွေပါဝင်ပြီး တစ်စိမ့်စိမ့်ထွက်ရှိပေးတဲ့အတွက် သားဥကြွေခြင်းကို တားပေးတယ်။ ကွင်းထည့်ထားတဲ့ တစ်ဝိုက်မှာလည်း ချွဲမြှေးတွေ ထူစေပြီး သုတ်ပိုးများ သားအိမ်အတွင်း ဝင်ရောက်ခြင်းကို တားမြစ်ပေးပြီး ကိုယ်ဝန်မရအောင် တားပေးပါတယ်။…
နေထိုင်မှုပုံစံအလှအပနှင့်နေထိုင်စားသောက်မှုပုံစံ

Should You Wear Underwear To Sleep ?

1 Mins read
ညအခါ မိမိအတွင်းခံကို ချွတ်အိပ်သင့် မအိပ်သင့်=========== ပူပြင်းတဲ့ နွေရာသီညတွေမှာ အိပ်စက်ချိန်တွင် မိမိအတွင်းခံဝတ်လျက် အိပ်သင့်မအိပ်သင့် ဆိုတဲ့ အကြောင်းလေး ပြောပြချင်ပါတယ်… ညအိပ်ရာဝင်ချိန်မှာ တချို့က. Pajama ၊ တီရှပ် ၊ ပုဆိုး စသဖြင့် ဝတ်ဆင်ပြီး အိပ်တတ်ကြပါတယ်…..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *