အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္သံဓါတ္

‘သံဓါတ္’

လူတိုင္းနဲ႕ရင္းႏွီးၿပီးသား စကားလံုးေလး။ ဒီေန႕ကေတာ့ အဲ့သံဓါတ္ဆိုတာရဲ႕ အေၾကာင္းေလးကိုနည္းနည္းေလး ျပန္ေႏႊးေပးခ်င္တာ။ ဒီတစ္ေခါက္ကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္အဓိကထားေျပာခ်င္တာေပါ့။ သိၾကၿပီးျဖစ္တဲ့အတိုင္း သံဓါတ္ဟာလူတို႕အတြက္မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ သတၱဳဓါတ္တစ္မ်ဳိး။ ဘာလို႔မရွိမျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ဆဲလ္ေတြအတြက္လိုအပ္တဲ့ေအာက္ဆီဂ်င္နဲ႕ အာဟာရကိုသယ္ေဆာင္ေပးတဲ့ ေသြးဆဲလ္ေလးေတြထုတ္လုပ္ဖို႕အတြက္ ၎ကမရွိမျဖစ္မို႕လို႕ပါ။

အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ သံဓါတ္ကဘာလို႕အေရးပါတာလဲ???

ေယာက်ာ္းမိန္းမ မေရြးသံဓါတ္ဟာအေရးပါပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြမွာဘာလို႕ပိုၿပီးအေရးေပးေျပာရသလဲဆိုရင္ေတာ့ ၎တို႕ဟာလစဥ္ရာသီလာခ်ိန္မွာသံဓါတ္ဆံုးရွဳံးရတာရယ္၊အဲ့ဆံုးရွဳံးသြားတာကို ျပန္ျဖည့္ဖို႕ေလာက္ငွေအာင္မစားမိၾကတာရယ္ေၾကာင့္ ၎တို႔ဟာ ေသြးအားနည္းေရာဂါကိုပိုမိုခံစားရေလ့ရွိလို႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အျခားဘယ္အခ်ိန္မွာေရာ သံဓါတ္ကိုပိုဂ႐ုစိုက္စားသံုးေပးရမလဲ???

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ပါ၊၊ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ မိခင္အတြက္ေရာ၊သေႏၶသားႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမွဳမွာပါ သံဓါတ္က အရမ္းအေရးပါလို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။

သံဓါတ္ကိုခႏၶာကိုယ္ရဲ႕လိုအပ္တဲ့ပမာဏျပည့္ေအာင္မစားရင္ ဘာေတြျဖစ္မလဲ???

သံဓါတ္မျပည့္ဝတဲ့အခါမွာ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္း၊အစားအေသာက္ပ်က္ျခင္း၊ရင္တုန္ျခင္း၊မူးေဝျခင္းစတဲ့ေရာဂါလကၡဏာေတြျဖစ္ေပၚတတ္ပါတယ္။

သံဓါတ္နည္းတဲ့ေရာဂါလကၡဏာေတြေပၚလာရင္ ဘာလုပ္ရမလဲ???

အထက္ပါေရာဂါလကၡဏာေတြေပၚလာရင္ ဆရာဝန္ႏွင့္ျပသၿပီး ဆရာဝန္ၫႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္းစမ္းသပ္စစ္ေဆးမွဳ၊ကုသမွဳေတြကိုလုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

သံဓါတ္ေပါႂကြယ္ဝတဲ့အစားအစာေတြက ဘာေတြလဲ???

သံဓါတ္ျပည့္ဝတဲ့ အစားအစာေတြကေတာ့-

၁။အသား(အမဲ၊ၾကက္၊ဝက္၊သိုး၊ငါး စသည္)

၂။အသည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး

၃။ဥ အမ်ိဳးမ်ဳိး

၄။အသီးအႏံွမ်ား(ေဂၚဖီပန္း၊ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ေဂၚဖီ၊ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး)

၅။အခြံမာသီးမ်ား စသည္တို႕ျဖစ္ပါတယ္။

သံဓါတ္စုပ္ယူမွဳေကာင္းေအာင္ဘာေတြလုပ္ရမလဲ???

၁။ဗီတာမင္စီဟာ အစာအိမ္အူလမ္းေၾကာင္းမွသံဓါတ္စုပ္ယူမွဳကိုအားေကာင္းေစတာေၾကာင့္ ၎ႏွင့္သံဓါတ္ေပါႂကြယ္ဝတဲ့အစားအစာေတြကိုတြဲဖက္စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။

၂။လက္ဖက္ရည္၊ေကာ္ဖီ၊ဝိုင္နီတို႕ဟာ သံဓါတ္စုပ္ယူမွဳကိုေလွ်ာ့က်ေစတာေၾကာင့္ အစားအစာနဲ႕ ၎တို႕ကိုတြဲၿပီးမစားသင့္ပါဘူး။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြမွာသံဓါတ္ရဲ႕အေရးပါပံုကို ခန္႕မွန္းမိၾကၿပီထင္ပါတယ္။

အမ်ဳိးသမီးအားလံုး သံဓါတ္ျပည့္ဝ၊လွပေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေတာင္းလ်က္။

dr.ye lwin mm