ဝိတ္မက်ေသးဘူးလား။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္နုိင္တယ္ဆိုတာ သင္စဥ္းစားမိပါသလား။

၁။ အိပ္ခ်ိန္ပံုမွန္ မရွိျခင္း

အိပ္ခ်ိန္ မ်ားလြန္း နည္းလြန္းတာကလည္း ဝိတ္တက္လာတယ္ကို ကူညီတယ္ေနတယ္ေနာ္။ ၉ နာရီထက္ပိုအိပ္တာ၊ ၅နာရီေအာက္ ေလ်ာ့အိပ္တာက အစာစားခ်င္စိတ္ကို ကေမာက္ကမျဖစ္ေစလို႔ ပိုစားမိနိုင္တာကို သတိျပဳေနာ္။

၂။ ေရအလံုအေလာက္ ေသာက္ရဲ့လား။

အရည္( ဆိုဒါ၊ အရက္၊ ေကာ္ဖီ၊ အေအး)ေတြ မဟုတ္ဘဲ ေရသန္႔ကုိသာ တစ္ေန႔ ၂ခြက္ ကေန ၆ခြက္ေသာက္တဲ့သူေတြဟာ ဝိတ္ပိုက်ေစပါတယ္။ ေရမ်ားမ်ားေသာက္သူဟာ ေရငတ္ေျပတဲ့အျပင္ အျခားေသာ သၾကားပါတဲ့ အရည္ေတြ ေလ်ာ့ေသာက္ျဖစ္ေစပါတယ္။

၃။ အစာစားခ်ိန္ ျခားလြန္းျခင္း

အစာစားခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္နဲ႔ တစ္ခ်ိန္ဟာ ၅-၆ နာရီေလာက္ျခားတာ အေကာင္းဆံုးပါဘဲ။ အဲ့ထက္ပိုျခားသြားျပီဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္ ဇီဝကမၼေလာင္ကၽြမ္းမႈျဖစ္စဥ္ ေႏွးသြားျပီး ကယ္လိုရီေလာင္ကၽြမ္းမႈ နည္းသြားေစပါတယ္။ ထို႔ျပင္ ဗိုက္ဆာလြန္းျပီိး ပိုစားမိတာလည္းျဖစ္တတ္တယ္ေနာ္။

၄။ အျပင္စာေတြ အစားမ်ားလား။ အသင့္စားေတြ သိပ္စားမိေနလား။

ဆိုင္မွာခ်က္တာေတြက္ အိမ္ခ်က္ထက္ ကယ္လိုရီပိုပါလို႔ ပိုဝေစတာေပါ့။

၅။ အထိုင္မ်ားေနတယ္။

အလုပ္က အထိုင္မ်ားတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ခဏတစ္ျဖဳတ္ေလာက္ ထလမ္းေလွ်ာက္ေပးလိုက္ပါ။

၆။ အားကစား ေလ့က်င့္ခန္းေတြလုပ္ျပီးတိုင္း အစားနဲ႔ ဆုမခ်နဲ႔ေနာ္။

၇။ အရက္ရဲ့ ကယ္လိုရီကိုလည္း ေလ်ာ့မတြက္နဲ႔ဦး။ တစ္ေန႔ ၃ခြက္ ေက်ာ္ျပီဆိုရင္ေတာ့ အရက္စြဲမစြဲ မေသခ်ာေပမယ့္ ဝိတ္တက္မွာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။

၈။ စိတ္ဖိစီးမႈ မ်ားရင္ ပိုစားမိတတ္တယ္ေနာ္။

၉။ လည္ပင္းက သိုင္းရိြဳက္ေဟာ္မုန္းအိတ္ကေလးကေကာ ေကာင္းမြန္ရဲ့လား။

၁၀။ သံုးစြဲေနရတဲ့ ေဆးေတြက သင့္ကို ဝေစတာလား။

၁၁။ ကိုယ္ဝန္ရွိေနလား။

၁၂။ ေသြးဆံုးခ်ိန္လား။

လိုအပ္ရင္ေတာ့ ဆရာဝန္ႏွင့္ တုိင္ပင္ျပီး ေရာဂါေတြရွိမရွိ စစ္ေဆးၾကည့္ျပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို တုိင္ပင္ၾကည့္တာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။

ရီခ်ိဳ(ေဆး ၁)