ဆီးခ်ိဳသမားမ်ား ေရြးခ်ယ္စားပါ၊ ေကာင္းဆိုးႏွစ္ျဖာ(၂)

အဓိက ျဖစ္တဲ့ ကစီဓာတ္၊ အသားဓာတ္၊ အဆီဓာတ္ေတြေျပာျပီးျပီဆိုေတာ့ အျခားအားဟာရေတြ ဆက္ေျပာၾကတာေပါ့။

၅။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား

ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြက ဆီးခ်ိဳသမားေတြ အတြက္အေကာင္းဆံုး အစာေတြျဖစ္ေပမယ့္ အေရြးမွားရင္ ဆီးခ်ိဳ မထိန္းနိုင္ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ အာလူးကိုေတာ့ ကစီဓာတ္မို႔လို႔ ေလ်ာ့စားသင့္ပါတယ္။

စားသံုးနိုင္ေသာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြက

  • လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကို အစိမ္း၊ အျပဳတ္၊ အကင္ႏွင့္ ဖုတ္ျပီးစားသံုးျခင္း
  • ခဲထားေသာ သဘာဝအတိုင္းရွိသည့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား
  • အစိမ္းေရာင္ ကိုက္လန္၊ မုန္ညင္းရြက္၊ ဟင္းနုနယ္ေတြက အာဟာရဓာတ္ပါဝင္မႈ ေလ်ာ့နည္းတာျဖစ္လို႔ ေလ်ာ့စားတာပိုေကာင္းပါတယ္။
  • ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကို အေရာင္စံုျဖစ္ေအာင္ ေန႔စဥ္ေျပာင္းစားပါ။ ဥပမာ။ မုန္လာဥနီ၊ ငရုတ္ပြ အနီ၊ ခရမ္းသီး စသည္ျဖင့္ အေရာင္မ်ိဳးစံုစားသံုးေပးပါ။
  • စည္သြပ္ဘူးေတြျဖစ္ခဲ့ရင္ ဆားပါဝင္မႈ နည္းတာကိုသာ ေရြးခ်ယ္ပါ။

ေရွာင္ရမွာကေတာ့

  • ဆားမ်ားစြာျဖင့္ ျပဳျပင္ထားေသာ စည္သြပ္ဘူးမ်ား
  • ဆီ၊ ေထာပတ္၊ ဒိန္ခဲမ်ားစြာ ထည့္ခ်က္ထားေသာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား
  • လက္ဖက္၊ ခ်ဥ္ဖတ္ကဲ့သို႔ ၾကာရွည္ခံေအာင္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား ေတြေပါ့။

၆။ အသီးအနွံ

အသီးအနွံေတြကလည္း အေကာင္းဆံုး အာဟာရေပးနိုင္တဲ့ ဆီးခ်ိဳစာေတြပါပဲ။

  • စားသံုးမယ္ဆိုရင္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ အသီးအနွံေတြ၊ ခဲထား စည္သြပ္ထားေသာ္လည္း သၾကား၊ဆား မပါဘဲ သဘာဝအတိုင္း ရွိေနတဲ့ အသီးအနွံ၊ သၾကားမပါဘဲ လုပ္ထားတဲ့ ယိုပံုစံေတြက အေကာင္းဆံုးပါ။
  • သို႔ေသာ္ သၾကားမ်ားစြာျဖင့္ ျပဳျပင္ထားတဲ့ ယို၊ ဂ်ယ္လီ၊ အခ်ိဳရည္ ပံုစံေတြကိုေတာ့ မစားတာ အေကာင္းဆံုးပါ။

၇။ အေအးေသာက္ခ်င္ရင္ အေအးထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ အာဟာရညႊန္းကိန္းေတြကို အရင္ဖတ္ပါ။

အေကာင္းဆံုးက

  • ေရ၊ သို႔ သတၱဳေရေသာက္ပါ။
  • အခ်ိဳထည့္မထားေသာ လက္ဖက္ရည္၊ ဘီယာ အေပ်ာ့စား၊ ဝိုင္အနည္းငယ္ ေသာက္နိုင္ျပီး
  • ဘလက္ ေကာ္ဖီထဲကို အဆီထုတ္ထားေသာနို႔ႏွင့္ သၾကားအစားထိုးပစၥည္းေတြ ထည့္ေသာက္နိုင္ပါတယ္။

ေရွာင္သင့္ေသာ အေအးမ်ား

  • ဆိုဒါ၊ ပံုမွန္ ဘီယာ၊ အသီးမ်ားႏွင့္ စပ္ထားေသာ အေအးမ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ အခ်ိဳ၊ သၾကားႏွင့္ ခရင္ထည့္ထားေသာ ေကာ္ဖီ၊ ေခ်ာကလက္ အေအးမ်ား၊ အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ ေတြက က်န္းမာေရးႏွင့္ မညီတာေၾကာင့္ ေရွာင္သင့္ပါတယ္။

ဒါအျပင့္ ဆီးခ်ိဳသမားမ်ား အခ်ိဳလံုးဝ အျမဲတမ္းေရွာင္ရမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိတစ္ေန႔စားသံုးတဲ့ ကယ္လိုရီပမာဏကို တြက္ခ်က္ျပီး အနည္းငယ္ေတာ့ စားနုိင္ပါေသးတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆီးခ်ိဳသမားမ်ား စိတ္မပူၾကပါနဲ႔။ စားသံုးနိုင္တာေတြ မွတ္ထားျပီး ေသခ်ာစားသံုးရင္း ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အားကစားေလးပါ ထည့္လုပ္နုိင္ရန္ ဆီးခ်ိဳဆိုတာ မႈစရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ဆရာဝန္နဲ႔လည္းျပသျပီး လိုအပ္ရင္ ေဆးေသာက္ျခင္း၊ စစ္ေဆးမႈေတြ ခံယူျခင္းေတြပါ ျပဳလုပ္သင့္တယ္ ဆိုတာလဲ မေမ့ၾကဖို႔ သတိေပးလိုက္ရပါတယ္။

ရီခ်ိဳ(ေဆး ၁)