လမ္းေလွ်ာက္တာ ေဖာတတ္တယ္လား

‘မမေရ။ ၾကည့္ပါဦး။ သမီးေျခေထာက္ေတြ ေဖာေနသလိုပဲ။ ဘာျဖစ္တာလဲမသိဘူး။’

ညီမေလးအသံကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ လုပ္လက္စ အလုပ္ေတြ ခဏရပ္ျပီး လွန္းၾကည့္လိုက္ေသာအခါ

“ဟယ္။ ဟုတ္ပါရဲ့။ ေဖာေနတာပဲ။ နာေကာနာေသးလား။ “

‘နာေတာ့မနာဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ေဖာတာလဲဟင္။ ေက်ာက္ကပ္မေကာင္းလို႔မ်ားလား၊ ႏွလံုးမေကာင္းတာလား။ ဒုကၡပါဘဲ။’

“ေအာင္မေလးဟဲ့။ စဥ္းစားတဲ့ပံုကိုက၊ အျမင့္ဆံုးေတြကို စစဥ္းတယ္လို႔။ တကယ္ပဲ။ ၾကည့္ပါရေစဦး။ ေအာ္ ဒါက သာမန္ေျခေထာက္ေဖာတာပါ။ ေရာဂါေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔ ေနပူထဲမွာ လမ္းအၾကာၾကီးေလွ်ာက္လာတယ္ မဟုတ္လား။ ရာသီဥတုကလည္း အရမ္းပူေတာ့ ျဖစ္တတ္တာပါ။“

‘ဟြန္။ ဒါေတြေၾကာင့္ ေဖာတတ္တယ္လား။ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးဘူး။ ‘

“အခုၾကားဖူးျပီမလား၊ ဒီလိုမ်ိဳးေဖာတာက ေရာဂါၾကီးေတြျဖစ္မွေဖာတတ္တာမဟုတ္ဘူး။ အားကစားလုပ္ေနက် မဟုတ္တဲ့သူေတြ အားကစားျပင္းျပင္းထန္ထန္ လုပ္လိုက္တဲ့အခါ၊ လုပ္ျပီးခ်ိန္ေတြမွာ ေျခ၊လက္ေတြေဖာတတ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေႏြရာသီလို ပူျပင္းတဲ့ ကာလမ်ိဳးေတြမွာ ပိုျဖစ္တတ္တယ္ေလ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္၊ အငန္အစားအစာေတြ အစားမ်ားျပီးတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာလည္း ေရေတြ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ စုတာမ်ားျပီးလဲ ျဖစ္တတ္တယ္ ညီမေလးရဲ႕။ “

‘ဟုတ္လား။ ဒါဆိုအခု ေဖာေနတာကို သက္သာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ ေပ်ာက္နိုင္ပါတယ္ေနာ္။ ‘

“သာမန္အားျဖင့္ ေတာ့ သူဘာသာျပန္ေပ်ာက္သြားတာမ်ားပါတယ္။ ဆား၊ အငန္ေတြ ေလ်ာ့စား၊ ဓာတ္ဆားမေသာက္ဘဲ ရိုးရိုးေရေသာက္၊ ပံုစံမွန္မွန္အနားယူ၊ ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပါ့။ လက္မွာ ေဖာတာဆိုရင္ေတာ့ လက္စြပ္ေတြ ဝတ္ထားရင္ ခၽြတ္ထားသင့္တယ္။ ေျခေထာက္မွာဆိုရင္ ပက္လက္လွဲျပီး ေျခေထာက္ကို ကိုယ့္ရင္ဘတ္အထက္ ကို မိနစ္ ၃၀ေလာက္ ေျမွာက္ထားေပးရမယ္။ ညအိပ္တဲ့ အခါက်ရင္လည္း ေျခေထာက္ေအာက္ကို တစ္ခုခု ခံအိပ္ေပါ့။ “

‘ဒါဆိုမျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။’

“လမ္းေလွ်ာက္ေနစဥ္မွာ လက္ေခ်ာင္း၊ လက္ေမာင္း၊ တံေတာင္ေတြကို ျငိမ္ျငိမ္မထားဘဲ အေကြးအဆန္႔လုပ္ေပးရမယ္။ ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္း၊ ေသြးေလွ်ာက္အားေကာင္းေစတဲ့ေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္သင့္တာေပါ့။ ျပီးေတာ့ ဒီေန႔လို အေလ့အက်င့္မရွိဘဲ ျဗဳန္းခနဲ အားကစားျပင္းျပင္းထန္ထန္ေတြ မလုပ္နဲ႔ေပါ့။”

‘ဟီး။ မမကလည္း။ ဟုတ္ပါျပီ။ ေနာက္ကို သတိထားပါ့မယ္။ ခုေတာ့ ဒါကို အရင္သက္သာေအာင္ လုပ္လိုက္ဦးမယ္။ ျပီးမွ ထမင္းစားေတာ့မယ္။ သမီး သူငယ္ခ်င္းထဲမွာ အားကစားလုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြမ်ားတယ္။ သူတို႔ကိုလဲ သိေအာင္ေျပာျပထားရမယ္ေနာ္။ ‘

“ဟုတ္တာေပါ့။ ဘယ္အရာမဆို တန္ေဆး လြန္ေဘးဘဲ။” လို႔ လွန္းေအာ္ေျပာလိုက္ရင္း ဒီညီမတစ္ေယာက္ ေနာက္ကို ေလ့က်င့္ခန္းကို တစ္ပြဲထိုးမလုပ္ဘဲ ပံုမွန္လုပ္လိမ့္မည္ဟု ေတြးရင္း ျပံဳးလိုက္မိပါေတာ့သည္။

ရီခ်ိဳ(ေဆး ၁)