ဗီတာမင္စီ အေၾကာင္း ဘာေတြ သိထားလဲ

ကြ်န္ေတာ္ လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ဗီတာမင္ စီ ကဘာအတြက္ေကာင္းလဲ ေမးရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျပန္ေျဖတာကေတာ့ ဝိတ္က်ေစတယ္လို႔ပဲ ေျဖတာမ်ားပါတယ္။ အခုထိ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား အရ ဗီတာမင္ C က ကိုလက္စထေရာ က်ေစတယ္လို႔ပဲ စာတမ္းေတြ ရွိပါေသးတယ္။ ဝိတ္က်တယ္လို႔ေတာ့ အခုထိရွာမေတြ႕ေသးပါဘူး။

တျခားေသာ လူသိပ္မသိၾကေသးတဲ့ ဗီတာမင္ C ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးေလးေတြ ရွိပါေသးတယ္။

1. အသားအေရကို တင္းရင္းေစျခင္း

2. အ႐ိုးဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္မွဳ႕ကို အားေပးျခင္း

3. အနာ က်က္လြယ္ေစျခင္း

4. ခႏၶာကိုယ္ အတြင္းရွိ ကိုလက္စထေရာ မ်ားကို အဆီေခ်ဖ်က္ရာတြင္ အသံုးလိုတဲ့ သည္းေျခရည္ ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ျခင္း။

5. လူေတြရဲ႕စိတ္ကို ေပ်ာ္ေအာင္၊ စိတ္ပူပန္ေအာင္၊ စိတ္ဓါတ္က်ေအာင္ စတာေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးေနတဲ့ ဆီ႐ိုတိုနင္ (Serotonin) လို႔ေခၚတဲ့ ဓါတ္တစ္မ်ိဳးထြက္ေအာင္လည္း အားေပးပါတာ္။ အၾကမ္းဖ်င္း အားျဖင့္ Serotonin (ဆီ႐ိုတိုနင္) နည္းရင္ စိတ္ဓါတ္က် ေဝဒနာခံစားရတတ္ပါတယ္။

6. ဓါတ္တိုးဆန္႔က်က္သတၱိ ရွိတဲ့ အတြက္ ကင္ဆာေရာဂါ ျဖစ္ပြားမွဳ႕ကို ေလွ်ာ့က်ေစႏိုင္ျခင္း။

7. ကိုယ္ခံစြမ္းအား ျမႇင့္တင္ေပးတဲ့ အတြက္ ရာသီေပၚတုပ္ေကြး ေရာဂါ ႏွင့္ အျဖားေသာ ဘတ္တီးရီးယား၊ ဗိုင္းရပ္စ္ ေရာဂါပိုးမႊားမ်ားကို လည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

8. ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ ကိုကာကြယ္ေပးျခင္း

9. ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ကို ကာကြယ္ေပးျခင္း

10. ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အာရံုေၾကာဆိုင္ရာ ေရာဂါမ်ား(Neurodegenerative diseases) ကိုကာကြယ္ေပးျခင္း။

ဗီတာမင္ C ကဘာေတြစားရင္ ရမလဲ

အမ်ားစု သိထားၾကတဲ့ အတိုင္း ခ်ဥ္တဲ့ အသီးေတြဆို ဗီတာမင္ C ႂကြယ္ဝ ပါတယ္။ တျခားကြ်န္ေတာ္တို႔ မထင္မွတ္ထားတဲ့ အစားအစာမွာလည္း ဗီတာမင္ C ႂကြယ္ဝၾကပါတယ္။ ဥပမာ-

1. င႐ုတ္ပြ အနီ/အစိမ္း

2. စေတာ္ဘယ္ရီ

3. လိေမၼာ္၊ သံပုရာ

4. ခရမ္းခ်ဥ္သီး

5. ပန္းပြင့္စိမ္း

6. ဇီးျဖဴသီး

7. ကိုက္လန္

8. မာလကာသီး

9. ဂရိတ္ဖ႐ုသီး စတာေတြ စားေပးလို႔ရပါတယ္။

လူခႏၶာကိုယ္မွာ ပံုမွန္ ဘယ္ေလာက္ ရွိလဲ

ေသြးထဲမွာ 60-100 mmol/dl ရွိပါတယ္။

ဗီတာမင္ C အမ်ားႀကီးစားရင္ ဘာေတြျဖစ္တတ္လဲ

အဓိက ျပႆနာ ကေတာ့ ဗိုက္ေအာင့္ ဗိုက္နာျဖစ္ၿပီး ဝမ္းခဏခဏ သြားတာမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးကလည္း ဗီတာမင္ စီ အားေဆးေတြ ကို လိုတာထက္ပို ေသာက္ေနတဲ့ လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ေဆးေသာက္တာ ကို ရပ္လိုက္သင့္ပါတယ္။ ေသာက္တာ ရပ္ၿပီး 2-3 ရက္ေနတာနဲ႔ ပံုမွန္ ျပန္ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။

ဘယ္လို လူေတြ မွာ ဗီတာမင္ C ခ်ိဳ႕တဲ့ေလ့ရွိလဲ

1. အရက္ အလြန္အကြ်ံေသာက္သံုးသူမ်ား

2. ေဆးလိပ္ေသာက္ သူမ်ား

3. နာမက်န္းျဖစ္ေနသူမ်ား

4. ပိုးသတ္ေဆး ေသာက္ေနသူမ်ား

5. အနာ သက္သာေဆးေသာက္ေနသူမ်ား

6. ဓါတ္ဆီ ေရနံဆီ ေတြ ႏွင့္ အၿမဲ ထိေတြ႕ ကိုင္တြယ္ေနရသူမ်ား

7. သတၱဳတြင္း၊ သတၱဳ ပစၥည္းမ်ား ႏွင့္ ထိေတြ႕ ကိုင္တြယ္ေနရသူမ်ား။

အထက္ေဖာ္ျပပါ ဗီတာမင္ C ခ်ိဳ႕တဲ့ ႏိုင္တဲ့ သူမ်ား အေနနဲ႔ သာမာန္လူထက္ ဗီတာမင္စီ ႂကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား ပို စားေပးဖို႔လိုပါတယ္။ လိုအပ္မွသာ ေဆးဝါး အကူအညီ ကို ဆရာဝန္ ႏွင့္ ေသခ်ာ ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ၿပီး မွသာ ေသာက္ဖို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္
ေဒါက္တာ ညီညီေက်ာ္