ကေလးမ်ားအတြက္ လုိအပ္ေသာ ဗီတာမင္နွင့္ သတၱဳဓာတ္မ်ား

မိမိရဲ ့ကေလးငယ္မ်ားကို အာဟာရ ျပည့္၀ေအာင္ ေကၽြးခ်င္ၾကတာ အေမတိုင္းပါပဲ။ တခါတေလ ကိုယ္က ေကၽြးေနေပမယ့္ အာဟာရ မစံုတာမ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ ကေလးငယ္မ်ားကို အစားအစာေကၽြးရာမွာ ေရြးခ်ယ္ရလြယ္ကူေစဖို ့ အတြက္ ဗီတာမင္နွင့္ သတၱဳဓာတ္မ်ား ၾကြယ္၀တဲ့ အစားအစာမ်ားကို စာရင္းျပဳစုထားပါတယ္။ အစားအစာအုပ္စု မ်ားကို စံုလင္ေအာင္ ေကၽြးဖို ့ က အလြန္အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အသားဓာတ္ျပည့္၀ဖို ့ လိ္ုအပ္တဲ့ အျပင္ အသီးအနွံ နဲ ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္က ရတဲ့ ဓာတ္မ်ားဟာ ေရာဂါကာကြယ္နိုင္တဲ့ အတြက္ အေရာင္အေသြးစံုလင္ေအာင္ ေကၽြးသင့္ပါတယ္။

img

ဗီတာမင္ ေအ (Vit A) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား – အသည္း၊ ၾကက္ဥ ဘဲဥ အနွစ္၊ လိမ္ေမာ္ေရာင္ အသီးအႏွံမ်ား နွင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား၊ အစိမ္းရင့္ေရာင္ အရြက္မ်ား၊ ကန္စြမ္းဥ၊ မုန္လာဥ

ဗီတာမင္ ဘီ (Vit B) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား- နို ့၊ ၾကက္ဥဘဲဥ၊ အသားမ်ား၊ ပင္လယ္စာမ်ား

ဗီတာမင္ စီ (Vit C) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား- အသီးအႏွံမ်ား၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ငရုတ္သီး၊ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား

ဗီတာမင္ ဒီ (Vit D) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား- နို ့၊ ၾကက္ဥဘဲဥ၊ မွု္ိ၊ ေဆာ္လမြန္ငါး၊ ပင္လယ္စာမ်ား

ဗီတာမင္ အီး (Vit E) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား – ေနၾကာေစ့၊ ဗာဒံေစ့၊ ေနၾကာဆီ၊ ေျမပဲဆီ၊ ေျမပဲေထာပတ္

ဗီတာမင္ ေက (Vit K) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား- အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား

သြပ္ဓာတ္ (Zinc) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား- အသည္း၊ အသားမ်ား၊ ဘဲေသြးၾကက္ေသြး၊ ငါး၊ အခြံပါေသာ ပင္လယ္စာမ်ား၊ ၾကက္ဥ ဘဲဥ အနွစ္

ကယ္လဆီယမ္ဓာတ္ (Calcium) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား- နို ့ နွင့္ နို ့ထြက္ပစၥည္းမ်ား၊ အရိုးပါ ၀ါးစားနိုင္ေသာ ငါးကေလးမ်ား

ေဖာလစ္အက္ဆစ္ (Folic acid) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား – ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ကညြတ္၊ လိမ္ေမာ္ရည္

သံဓာတ္ (Iron) ၾကြယ္္၀ေသာ အစားအစာမ်ား – အသည္း၊ အသားမ်ား (အနီေရာင္ အသားမ်ားတြင္ ပိုပါ၀င္သည္) သံဓာတ္္ျဖည့္ထားေသာ အစားအစာမ်ား – ဥပမာ- နို ့၊ အားျဖည့္ဆန္

Dr. Jasmine