” ရာသီလာစဥ္နာက်င္ျခင္းမ်ား သက္သာေစဖို႔ “

ညီမေလးတို႔၊မမတို႔ေရ….

လစဥ္ခံစားရတဲ့ ရာသီလာေနတုန္းမွာ ဆီးစပ္ကိုက္တာ၊ခါးကိုက္တာ ေတြေၾကာင့္ ရာသီလာရက္ေတြေရာက္မွာေၾကာက္ေနၿပီလား ???

ဒီလိုနာက်င္ကိုက္ခဲတာေတြ သိသိသာသာသက္သာေစဖို႔ ရာသီလာခါနီးရက္အနည္းငယ္အလိုနဲ႔ ရာသီလာေနစဥ္အခ်ိန္အတြင္းမွာ ဘယ္လိုေနထိုင္စားေသာက္သင့္တာဆိုတာေလးေတြ ေျပာျပအၾကံေပးသြားမွာမို႔…………..ဒီေဆာင္းပါးေလး ဆံုးေအာင္ဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ ရာသီလာမယ့္ရက္ေတြကို ေၾကာက္ဖို႔မလိုေတာ့ပါဘူးေနာ္။

(1)အရည္မ်ားမ်ားေသာက္ပါ။ တစ္ေန႔ကိုေရ ၆ – ၈ ဖန္ခြက္ခန္႔ေသာက္ေပးပါ။ ဂ်င္းျပဳတ္ရည္၊ျကက္ျပဳတ္ရည္၊သံပုရာရည္အပါအဝင္လတ္ဆတ္တဲ့သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္အမ်ိဳးမ်ိဳး စတာေတြလည္း ေသာက္ႏိုင္ပါတယ္ေနာ္။

(2) ရာသီလာေနစဥ္ကိုက္ခဲမႈသက္သာေစဖို႔ ရာသီရက္အတြင္း စားသင့္တဲ့အစားအစာေလးေတြနဲ႔ ေ႐ွာင္သင့္တဲ့အစားအစာေလးေတြ ခြဲေျပာေပးမယ္ေနာ္…..
ရာသီလာေနခ်ိန္မွာ အဓိကထားစားသင့္တာေလးေတြကေတာ့

  • ခရမ္းခ်ဥ္သီးအပါအဝင္ အသီးအရြက္မ်ား
  • ဘယ္ရီသီးအမ်ိဳးမ်ိဳး
  • ငါး
  • ပဲ

ေ႐ွာင္သင့္တဲ့အစားအစာေလးေတြကေတာ့

  • အခ်ိဳဓာတ္မ်ားလြန္းတဲ့အစားအစာ
  • အဆီအဆိမ့္
  • ငန္လြန္းတဲ့အစားအစာ
  • ျပင္ပအသင့္စား အစားအစာေတြ (ေပါင္မုန္႔၊ကြတ္ကီး၊အာလူးေခ်ာင္းေၾကာ္၊ခရက္ကာ၊ဒိုးနပ္၊ပီဇာ အစ႐ွိတာေတြ…)

(3)အရည္မ်ားမ်ားေသာက္သင့္တယ္လို႔ အေပၚမွာေျပာထားေပမယ့္မေသာက္သင့္တဲ့ အရည္ေတြလည္း႐ွိတယ္ေနာ္….အဲ့ဒါေတြကေတာ့…

  • အရက္၊ဘီယာ
  • လက္ဖက္ရည္
  • ေကာ္ဖီ
  • ေခ်ာကလက္ေဖ်ာ္ရည္ေတြ
  • အင္အားျဖည့္အခ်ိဳအရည္မ်ား
  • ဆိုဒါပါတဲ့အခ်ိဳရည္မ်ား (စကားမစပ္….ေဆးလိပ္လည္းမေသာက္သင့္ပါဘူးတ့ဲ)

(4) အပူဓာတ္ဟာ ခႏၶာကိုယ္ႂကြက္သားေတြကိုေျပေလ်ာ့ၿပီး နာက်င္ျခင္းကိုသက္သာေစတာမို႔ ကိုက္ခဲေနခ်ိန္မွာ ေရေႏြးအိတ္ကပ္ျခင္း၊ေရေႏြးပုလင္းကပ္ျခင္းတို႔ကလည္း နာက်င္မႈေဝဒနာကို သိသိသာသာေလ်ွာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ရာသီလာေနစဥ္ ေရခ်ိဳးတဲ့အခါမွာလည္း ေရေႏြးေလးနဲ႔ခ်ိဳးေပးရင္ အေကာင္းဆံုးပဲေပါ့။

(5) ‘သူလာရင္ နာေတာ့မွာပဲ’ ဆိုၿပီး ေတြးေၾကာက္ၿပီး အိပ္ရာထဲပဲ ေခြမေနနဲ႔ဦး။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း၊လမ္းေလ်ွာက္ျခင္း၊ေျပးျခင္း၊ေရကူးျခင္း…..စတဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္႐ွားအားကစားအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာလည္း ဓမၼတာေၾကာင့္ကိုက္ခဲခင္းေတြကို သိသာစြာေလ်ာ့ပါးေစလို႔ ရာသီခ်ိန္တြင္းမွာ လႈပ္လႈပ္႐ွား႐ွားအားကစားလုပ္ေပးပါ။နဂိုကတည္းက အားကစားလုပ္ေနတဲ့သူေတြအေနနဲ႔လည္း ရာသီလာေနခ်ိန္မွာ ဆက္လုပ္လို႔ရပါတယ္၊ ရာသီလာေနလို႔ရပ္ထားဖို႔မလိုပါဘူး။

(6)ေယာဂက်င့္ျခင္းကလည္း ရာသီခ်ိန္ေတြကို နာက်င္မႈကင္းမဲ့စြာျဖတ္သန္းႏိုင္ဖို႔ သိသိသာသာအေထာက္အကူျပဳပါသတဲ့။

(7) အိပ္ေရးဝဝအိပ္ပါ။ အိပ္ခါနီးဖုန္းသံုးတာ၊ အင္တာနက္သံုးတာ၊TV ၾကည့္တာ၊ ကြန္ပ်ဴတာအသံုးျပဳတာေတြမလုပ္ဘဲ ျပည့္ျပည့္ဝဝအနားယူလိုက္ပါ။ သက္ေတာင့္သက္သာအ႐ွိဆံုးအေနအထားနဲ႔ အိပ္ေရးဝေအာင္အိပ္စက္ျခင္းဟာလည္း ဓမၼတာလာခ်ိန္ကို အေကာင္းဆံုးျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ဖို႔အထာက္အကူျပဳမယ့္ နည္းလမ္းတစ္ခုပါပဲ။

(8) ဆရာဝန္ေဆးစာမလိုဘဲဝယ္လို႔ရတဲ့ ပါရာစီတေမာ၊ Ibuprofen စတဲ့ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးဝယ္ေသာက္ၾကည့္ပါ။

(ဒီေနရာမွာေျပာလိုတာ အထက္ေဖာ္ျပပါေဆးေတြက ဆရာဝန္ေဆးစာမလိုဘဲဝယ္ေသာက္လို႔ရတယ္ဆိုေပမယ့္…..မိမိမွာ အစာအိမ္ေရာဂါအပါအဝင္ အျခားေရာဂါတစ္ခုခု႐ွိေနတာ၊ အျခားေသာက္ေနတဲ့ေဆး႐ွိေနတာ၊ အရင္က ေဆး(သို႔)အစားအစာတစ္ခုခုနဲ႔ဓာတ္မတည့္တာမ်ိဳးျဖစ္ဖူးတာ၊ေဆးအညြွန္းကိုနားမလည္တာ၊ဘယ္လိုေသာက္ရမလဲ….စတဲ့ စတဲ့အေျခအေနေတြ႐ွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာဝန္နဲ႔တိုင္ပင္ၿပီးမွ ေသာက္သင့္ပါတယ္႐ွင္)

အထက္ပါ နည္းလမ္းေတြဟာ ရာသီလာစဥ္ကိုက္ချဲခင္းမ်ားကို ထိေရာက္စြာသက္သာေလ်ာ့ပါးေစတာမို႔….လိုက္နာက်င့္သံုုးၾကည့္ၾကဖို႔တိုက္တြန္းပါရေစ။

ေနာက္ဆံုးတစ္ခုအေနနဲ႔ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခုကေတာ့

ရာသီလာစဥ္နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္းေဝဒနာဟာ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုၾကားမွာျဖစ္ေလ့႐ွိတယ္မွန္ေပမယ့္ …. သားအိမ္တြင္းအလံုးတည္ျခင္း အပါအဝင္ အခ်ိဳ႕ေသာ အမ်ိဳးသမီးမီးယပ္ေရာဂါတြဟာလည္း ရာသီလာခ်ိန္မွာ နာက်င္ကိုက္ချဲခင္းေဝဒနာကို သိသိသာသာခံစားရေစတတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ညီမေလးတို႔၊မမတို႔အေနနဲ႔ နာက်င္ျခင္းအရမ္းဆိုးမယ္၊ အထက္ပါနည္းလမ္းေတြလိုက္လုပ္ၾကည့္လည္းမသက္သာဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ထံ သြားေရာက္ျပသဖို႔ ဝန္မေလးဖို႔နဲ႔အခ်ိန္မဆြဲဖို႔ အၾကံေပးလိုက္ပါရေစ႐ွင္….

ေဒါက္တာဝင္း (UM 2)