‘တစ္သားေမြး တစ္ေသြးလွေစဖို႔’

အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သားဖြားၿပီးခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈေတြကိုၾကံဳေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ အဲဒီေျပာင္းလဲမႈေတြကဘယ္လိုအရာေတြလဲ? ဒါေတြကို ေမေမတို႔ ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ၾကမလဲ? ဆိုတာကို အခ်က္ (၆)ခ်က္နဲ႔ ေလ့လာၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

(၁)ခႏၶာကိုယ္အေပၚပိုင္းဝၿဖိဳးလာျခင္း

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ မိခင္ေလာင္းေတြဟာ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာ နည္းၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္အေပၚပိုင္းေတြျဖစ္တဲ့ ပုခံုးသားေတြ လက္ေမာင္းေတြဟာ အဆီစုၿပီးဝလာတာတတ္ၾကပါတယ္။ ႂကြက္သားနည္းလာၿပီး လက္ေမာင္းသားေတြဟာ ေလ်ာ့ရဲတတ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ Relaxin ဆိုတဲ့ေဟာ္မုန္းအမ်ားအျပားထြက္ထားတာေၾကာင့္ ကေလးေမြးၿပီးခ်ိန္မွာ အဆစ္အျမစ္ေတြပါ အားနည္းတတ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ

အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေနစဥ္ကာလအတြင္းမွာကတည္းက ႔ မိခင္ေလာင္းေတြနဲ႔သင့္ေတာ္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ကြ်မ္းက်င္သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး လက္ေမာင္း ေက်ာဘက္နဲ႔ ပုခံုးႂကြက္သားေတြ အဆစ္အျမစ္ေတြ သန္မာေစဖို႔ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ျခင္းဟာ ကေလးေမြးၿပီးခ်ိန္မွာျဖစ္တတ္တဲ့ အ႐ိုးအဆစ္နာက်င္မႈေတြ ႂကြက္သားအားနည္းတာေတြကိုကာကြယ္ေပးႏိ္ုင္ပါတယ္။ မီးဖြားၿပီးမွ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မီးဖြားၿပီး ရက္သတၱပတ္ေျခာက္ပတ္ၾကာမွ စတင္သင့္ပါတယ္။

(၂)ေျခလက္ေဖာေယာင္ျခင္း

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္ကာလမွာ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေသြးနဲ႔ ကိုယ္တြင္းအရည္မ်ားစြာကို သာမန္အခ်ိန္ထက္ အၾကမ္းဖ်င္း ငါးဆယ္ရာႏုွန္းေလာက္ပိုထုတ္ေပးပါတယ္။ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သေႏၶသားႀကီးထြားဖို႔လိုအပ္လို႔ပါ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္မွာ ေဟာ္မုန္းအေျပာင္းအလဲအတက္အက်မ်ားစြာလည္းရွိတဲ့အတြက္ မိခင္ဟာ ေျခ၊ လက္၊မ်က္ႏွာ၊လည္ပင္းတို႔မွာ ေဖာေယာင္တာေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။
မီးဖြားၿပီးခ်ိန္မွာ အဲလိုေဖာေယာင္တာေတြ ျပန္က်ဖို႔ ရက္သတၱပတ္အနည္းငယ္ၾကာႏိုင္ပါတယ္။

ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ

ပိုတက္စီယမ္ႂကြယ္ဝတဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္နဲ႔ အသီးအႏွံေတြ စားေပးရပါမယ္။ပိုတက္စီယမ္ဓာတ္ဟာ ေဖာေယာင္မႈျဖစ္ေစတဲ့ ဆိုဒီယမ္ကို ဆန္႔က်င္ဘက္အားနဲ႔ေခ်ဖ်က္ေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေန႔ကို ေရရွစ္ခြက္ေလာက္အနည္းဆံုးေသာက္သံုးေပးသင့္ပါတယ္။

(၃)ရင္သားမ်ားေလ်ာ့တြဲလာျခင္း

မီးဖြားၿပီးခါစမွာ မိခင္ေတြရဲ႕ ရင္သားဟာ ႏို႔ရည္ၾကည္ေတြနဲဲ့ျပည့္လာတာေၾကာင့္ အရြယ္အစားႀကီးလာပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ဇီဝ႐ုပ္ျဖစ္စဥ္ေျပာင္းလဲတာေၾကာင့္ေရာ မီးဖြားၿပီးခ်ိန္မွာ ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေကြ်းမႈေၾကာင့္ေရာ ရင္သားေတြဟာ အရြယ္အစားႀကီးမားလာၿပီး ေလ်ာ့ရဲလာပါတယ္။ တင္းရင္းမႈနည္းလာတတ္ၿပီး အေၾကာျပတ္ရာမ်ားလည္းေပၚလာတတ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ

အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုဟာ မိမိရဲ႕အလွအပေလ်ာ့က်သြားမႈအေပၚ မိခင္စိတ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ အႏိုင္ယူႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ရင္ဘတ္ႂကြက္သားေတြ ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ဖို႔ ရင္သားေတြျပန္လည္တင္းရင္းဖို႔အတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြျပန္လည္ျပဳလုပ္လို႔ရပါတယ္။ အေၾကာျပတ္ရာေတြကိုသက္သာေစႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ အလွကုန္ေဆးဝါးေတြကို ဆရာဝန္နဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး သံုးစြဲႏိုင္ပါတယ္။

(၄)ဗိုက္သား

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အသိသာဆံုးေျပာင္းလဲတဲ့ေနရာကေတာ့ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ဗိုက္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ မိခင္ရဲ႕ အသက္၊ မ်ိဳး႐ိုးဗီဇ နဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္တိုးလာတဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေပၚမူတည္ၿပီး မီးဖြားၿပီးခ်ိန္မွာ အေၾကာျပတ္ရာေတြ ေလ်ာ့ရဲမႈေတြနဲ႔ ဗိုက္ကေလးဟာ ပူၿပီးက်န္ခဲ့တတ္ပါတယ္။

သေႏၶသားကိုကိုးလမွာဆယ္လတိုင္ လြယ္ခဲ့ရတဲ့ သားအိမ္ဟာ သားဖြားၿပီးခ်ိန္မွာ မူလအရြယ္အစားကိုျပန္ေရာက္ဖို႔ အခ်ိန္ေျခာက္ပတ္လိုအပ္ပါတယ္။ သားအိမ္ဟာ မူလအရြယ္အစားကိုျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဗိုက္သားေတြဟာ ေလ်ာ့ရဲသြားပါတယ္။ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ ၾကံဳ႕ႏိုင္ဆန္႔ႏိုင္တဲ့ သားေရအိတ္ထဲကို ပစၥည္းအျပည့္အသိပ္ အၾကာႀကီးထည့္ၿပီးမွ အဲဒီပစၥည္းေတြကိုျပန္ထုတ္လိုက္တဲ့အခါ သားေရအိတ္ဟာေလ်ာ့ရဲက်န္ခဲ့တဲ့ပံုစံနဲ႔ အလားသဏၰာန္တူပါတယ္။

ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ

ဒီဗိုက္သားေလ်ာ့ရဲမုႈျပသနာဟာလည္း ခႏၶာကိုယ္အေပၚပိုင္းႂကြက္သားေတြ ဝၿဖိဳးလာတာ အားနည္းလာတာကိုေျဖရွင္းရမယ့္နည္းလမ္းနဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ အပ်ိဳဘဝနဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာတည္းက ေနာက္ေက်ာနဲ႔ ဝမ္းဗိုက္ႂကြက္သားအားေကာင္းေစမယ့္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ အဲလိုျပဳလုပ္ထားတဲ့လူဆိုရင္ မိမိလိုခ်င္တဲ့ခႏၶာကိုယ္ကို ျပန္ရနိင္ဖို႔ပိုလြယ္ကူပါလိမ့္မယ္။

(၅) ေပါင္နဲ႔တင္သားအဆီတိုးလာမႈ

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တိုးလာတာ သဘာဝပါ။ အဆီပိုေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ တင္သား၊ ေပါင္နဲ႔ ေပါင္ေဘးဘက္ေတြမွာ စုလာပါတယ္။

ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ

မီးဖြားၿပီးခ်ိန္မွာ သင့္တင့္မွ်တတဲ့အစာအာဟာရစားသံုးၿပီး ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္လုပ္ျခင္းဟာ တက္ထားတဲ့ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုျပန္လည္ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ သားဖြားၿပီးခ်ိန္က်န္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကေန မူလကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုေရာက္ဖို႔ လမ်ားစြာၾကာတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမွ်င္ဓာတ္ပါတဲ့အသီးအႏွံေတြမ်ားမ်ား စားေပးတာ၊ အဆီေလွ်ာ့စားတာ ၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈေလ့က်င့္ခန္းေတြ ေသခ်ာလုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပိုၿပီးျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အေလးခ်ိန္က်ႏိုင္ပါတယ္။

(၆)မ်ိဳးပြားအဂၤါ

ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တဲ့အခ်က္ကေတာ့ သဘာဝနည္းအတိုင္းေမြးဖြားတဲ့ မိခင္ေတြအတြက္ပါ။ မိခင္ေတြဟာ မီးဖြားစဥ္မွာ မိန္းမကိုယ္လမ္းေၾကာင္းကို ကေလးေမြးရလြယ္ကူေအာင္ ၫွပ္ၿပီးခ်ဲ႕ေပးရျခင္းကို ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ကေလးေမြးစဥ္မွာ ၫွစ္အားေၾကာင့္ အခန္႔မသင့္ဘဲ မိန္းမကိုယ္နဲ႔ စအိုၾကားက perineum လို႔ေခၚတဲ့ေနရာ စုတ္ၿပဲတတ္ပါတယ္။ အဲလိုေနရာေတြကို ျပန္လည္ခ်ဳပ္ၿပီးတဲ့အခါ အနာက်က္ဖို႔ အနည္းဆံုး ေျခာက္ပတ္လိုအပ္ပါတယ္။

အဲဒါအျပင္ ဆီးမထိန္းႏိုင္မႈေတြလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသမီးေတြကေတာ့ မီးဖြားၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ လိင္ဆက္ဆံစဥ္အလြန္အမင္းနာက်င္မႈကိုခံစားရတတ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆီးအိမ္၊ သားအိမ္နဲ႔ အစာေဟာင္းအိမ္တို႔ဟာ ကေလးေမြးစဥ္မွာ အေနအထားမမွန္မႈေတြျဖစ္သြားရာကေန မိန္းမကိုယ္ရဲ႕ ႂကြက္သားေတြကိုဆြဲၫွစ္ထားသလိုျဖစ္ၿပီး နာက်င္မႈရေစတာျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ

မိန္းမကိုယ္မွာရွိတဲ့ႂကြက္သားေတြ ပံုမွန္အေနအထားျပန္ျဖစ္ဖို႔ Kegels ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္သင့္ပါတယ္။ အဲဒီေလ့က်င့္ခန္းဟာ မိန္းမကိုယ္ပတ္လည္က ႂကြက္သားေတြကို က်ံု႔ႏိုင္သေလာက္က်ံု႔ေပးထားၿပီး ျပန္လည္ေျဖေလွ်ာ့လိုက္ ျပန္က်ံံဳ႕လိုက္ လုပ္ရတဲ့ေလ့က်င့္ခန္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ လြယ္ကူၿပီး ထိေရာက္တဲ့ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။

လိင္ဆက္ဆံခ်ိန္နာက်င္မႈကို ေျဖရွင္းဖို႔နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ ေျဖေလွ်ာ့ျခင္းနည္းလမ္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကိုေျဖေလွ်ာ့ထားဖို႔ရယ္နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ျကြက္သားေတြကိုလည္း တင္းမထားဘဲ ေလွ်ာ့ထားဖို႔ရယ္ျဖစ္ပါတယ္။

အထက္ပါအေၾကာင္းအရာေတြဟာ မီးဖြားၿပီးကာစ မိခင္တို႔ရင္ဆိုင္ေတြ႕ၾကံဳရမယ့္အရာေတြျဖစ္ပါတယ္။ မိခင္မ်ားဟာ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ ရင္ေသြးအတြက္ေပးဆပ္ရတာေတြမ်ားျပားလွပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေလးေတြကိုသိရွိၿပီး ဆင္ျခင္လိုက္နာရင္းနဲ႔ ကြ်န္မတို႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာေျပာေလ့ရွိၾကတဲ့ တစ္သားေမြး တစ္ေသြးလွဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ေနထိုင္ႏိုင္ပါတယ္ဆိုတာကို ေဝမွ်လိုက္ရပါတယ္။

ေမာင္ (ေဆး ၁)