ကေလးခ်ီရာတြင္ သတိျပဳစရာ

မိဘအသစ္က်ပ္ခၽြတ္အမ်ားစုမွာ အိပ္ေရးပ်က္ရသည့္ ညမ်ား ၊ တညလုံးငိုေနမည့္ ကေလးငယ္မ်ား ၊ ခဏခဏလဲရမည့္ေသးခံမ်ား အစရွိသည္တို႔ကို ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကေသာ္လည္း အခ်ိန္ျပည့္ ကေလးေပါက္စနတစ္ေယာက္ကို အခ်ီအခ်လုပ္ရ ထိန္းရျခင္းအစရွိသည့္ ကိစၥတို႔ကို အမ်ားစု ေလွ်ာ့တြက္တတ္ၾကပါတယ္ ။

ကေလးငယ္မ်ားကို ထိန္းေက်ာင္းျပဳစုရျခင္းဟာ ထင္ထားသည္ထက္ပိုပင္ပန္း ပိုၿပီး ဂ႐ုစိုက္ရပါတယ္ ။ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ က်န္းမာေရး အစားအေသာက္ပုံမွန္စားႏိုင္ေရး အာဟာမွ်တေစေရးတို႔ကို အာ႐ုံအၿမဲစိုက္ေနရတ့ဲမိဘေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဂ႐ုမစိုက္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္လာရပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးငယ္ေတြကို ခ်ီရာ ခ်ရာမွာ သတိမထားမိဘဲ အေနအထားမူမမွန္တာေတြေၾကာင့္ ခါးေတြ ေက်ာေတြ လည္ပင္းေတြမွာ ထိခိုက္ၿပီး ကိုက္ခဲျခင္းေဝဒနာေတြကို ေရရွည္မွာ ခံစားလာရပါတယ္ ။

ဒီဟာကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေဖေဖ ေမေမတို႔ ခါးနာ ေက်ာနာဒဏ္ေတြကေန ကာကြယ္ဖို႔ သက္သာေစဖို႔အတြက္ အဆင့္ေလးေတြေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ ။

(၁) ကေလးခ်ီရာတြင္ ဂ႐ုစိုက္ပါ

ခါးကို ေကြးၿပီး ဆတ္ခနဲ လွမ္းခ်ီလိုက္ျခင္းမ်ဳိးကို ေရွာင္ပါ ။ ေျခေထာက္ေတြကိုအသုံးျပဳၿပီး ကေလးနားသြားၿပီးခ်ီပါ ။ အေဝးကေန လွမ္းၿပီး လက္ကိုဆန္႔ၿပီး ခ်ီျခင္းေတြဟာ ဒဏ္ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္ ။

(၂)ဒူးေကြးပါ ထိုင္ပါ

ကေလးကို ကားထဲထည့္ၿပီး ခါးပတ္ပတ္တ့ဲအခါ ခါးကိုလိမ္ၿပီးကုန္းကုန္းႀကီးလုပ္ေနတာစာရင္ ဒူးေထာက္ခ်ၿပီး ေသခ်ာတပ္ဆင္ေပးျခင္းဟာ သင့္ခါးကိုသက္သာရာရေစမွာပါ ။

(၃) လက္ကို မၾကာခဏေျပာင္းပါ

ကေလးကိုခ်ီတ့ဲအခါ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ လက္တစ္ဖက္တည္းနဲ႔ခ်ီျခင္းမ်ဳိးကို ေရွာင္ပါ

(၄)ႏို႔တိုက္စဥ္ အေနအထား မွန္ပါေစ

ကေလးကို ႏို႔တိုက္တ့ဲအခါမွာ မတ္မတ္ထိုင္ၿပီး ကေလးကို သားျမတ္နဲ႔ တတန္းတည္းထားၿပီးတိုက္ပါ ။ ခါးကုန္းၿပီး ႏို႔တိုက္တတ္သည့္အက်င့္ကိုေရွာင္ပါ ။ ေခါင္းအုံး မွီအုံးတို႔ကို အသုံးျပဳ၍ သက္ေတာင့္သက္သာရွိေစရန္ ဂ႐ုျပဳေပးပါ ။

(၅) ကေလးခ်ီစဥ္ ခါးကို မလိမ္မိပါေစႏွင့္

ကေလးကိုခ်ီၿပီးမွ လွည့္ပါ

(၆) ကိုယ့္ၾကံခိုင္မႈကို အၿမဲစစ္ေဆးပါ

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္မွာ ဗိုက္ႂကြက္သားေတြနဲ႔ တင္ပဆုံႂကြက္သားေတြဟာ အားနည္းသြားေလ့ရွိပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြျပန္လုပ္ၿပီး သန္မာလာေစရန္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္ ။ ဒါဟာ သင့္အေနအထားမူမွန္ေစဖို႔ ဒဏ္မျဖစ္ေစဖို႔အေရးပါ ပါတယ္ ။

(၇) အခ်ိန္အၾကာႀကီး မတ္တပ္ရပ္ျခင္းမ်ဳိးကိုေရွာင္ၾကဥ္ပါ

ဒီလိုၾကာၾကာရပ္ျခင္းဟာ သင့္ေက်ာကို ဖိအားေတြမ်ားေစပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားေနၿပီး ေရကူးတာ လမ္းေလွ်ာက္တာ ေယာဂက်င့္တာ အစရွိတာေတြကို သင့္ႂကြက္သားေတြ အ႐ိုးအဆစ္ေတြ အတြက္ မၾကာခဏလုပ္ဆာင္ေပးပါ ။

(၈)အလ်င္မလိုပါနဲ႔

အေလာတႀကီး လွမ္းခ်ီလိုက္တာမ်ဳိး ဆတ္ခနဲခ်ီလိုက္တာမ်ဳိးေတြဟာ ဒဏ္ျဖစ္ေစႀကီး အခန္႔မသင့္ရင္ အိပ္ယာထဲလဲႏိုင္ေစပါတယ္ ။ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ပုံမွန္အတိုင္း လုပ္ေဆာင္ဖို႔သတိျပဳပါ ။

(၉)အလြန္အကၽြံမလုပ္ေဆာင္ပါႏွင့္

ကေလးခ်ီပိုးရင္း အထုပ္အပိုးအေျမာက္အမ်ားကိုတၿပိဳင္နက္တည္း သယ္ျခင္းဟာ ဒဏ္ျဖစ္ေစတ့ဲအေၾကာင္းအရင္းေတြထဲက တစ္ခုအပါအဝင္ပဲျဖစ္ပါတယ္ ။

ခါးနာျခင္း ခါးကိုက္ျခင္းမ်ားျဖစ္ေပၚလာက

* ေရေႏြးအိတ္ကပ္ပါ

* အနားယူပါ

* အေၾကာဆန္႔ေလ့က်င့္ခန္း အေၾကာေလွ်ာ့ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားလုပ္ေဆာင္ပါ

* အႏွိပ္ခံျခင္း message therapy မ်ားယူပါ

* အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးေတြဟာ ခဏတာသက္သာေစေပမယ့္ေရရွည္မွာ သင့္ကိုပိုထိခိုက္ေစမွာပါ

* မသက္သာလွ်င္ ဆရာဝန္ႏွင့္ျပသပါ

အားလုံးက်န္းမာၾကပါေစ

ေဒါက္ပီ