ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္ ထက္ျမက္ေစဖို႔

လူေတြဟာ အသက္ၾကီးလာတာနဲ႔အမွ် မွတ္ဉာဏ္စြမ္းအားေတြ ေလ်ာ့က်လာျပီး ဦးေႏွာက္လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ကေမာက္ကမျဖစ္လာနိုင္ၾကေပသည္။ သို႔ေၾကာင့္ လူငယ္မ်ားသည္ ဉာဏ္ထက္ျမက္လိုၾကျပီး လူၾကီးမ်ားအေနျဖင့္ မွတ္ဉာဏ္ကို ထိန္းသိမ္းနိုင္စြမ္း ရွိေနသည္ကို အလိုရွိၾကမည္မွာ မလြဲမေသပင္။ ထိုသို႔ ဦးေႏွာက္၏ လုပ္ေဆာင္နိုင္စြမ္းထက္ျမက္ေစဖို႔

၁။ ဦးေႏွာက္ကို ေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ေပးပါ။
ဥပမာ- မွတ္ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစေသာဂိမ္း၊ ကစားနည္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ေပးပါ။ ညာသန္ျဖစ္ပါက ဘယ္လက္ျဖင့္၊ ဘယ္သန္ျဖစ္ပါက ညာလက္ျဖင့္ ေန႔စဥ္ကိစၥဓူဝေလးမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းကလည္း ဦးေႏွာက္ကို အလုပ္ေပးရာေရာက္၍ ျပဳလုပ္ေပးပါ။

၂။ ေန႔စဥ္တက္ၾကြစြာ ေနထိုင္ရံုမက အေျပာင္းအလဲေလးေတြလုပ္ေပးပါ။
ဥပမာ။ မလုပ္တာၾကာျပီျဖစ္ေသာ အားကစားတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ မိမိကိုယ္ကို ျပဳိင္ပြဲတစ္ခုျပဳလုပ္ေပးျခင္း စသည္။

၃။ ဦးေႏွာက္အတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အာဟာရေတြ စားပါ။
-ဦးေနွာက္အတြက္ အဓိက လိုအပ္တာက ဗီတာမင္ ဘီ အုပ္စု၊ ဗီတာမင္ စီ၊ ကယ္လ္စီယမ္နဲ႔ ဇင့္ တို႔ျဖစ္ၾကျပီး အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္ဆစ္၊ ကိုလင္း၊ ဒီအိတ္ခ်္ေအ၊ အီပီေအ၊ အင္နိုဆစ္ေတာ တို႔ကလည္း ဦးေႏွာက္အတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့အာဟာရေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။
-ထို႔ေၾကာင့္ ငါးၾကီးဆီ အပါအဝင္ ငါးမ်ားမ်ားစားေပးျခင္း၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အစားအစာမ်ားစားသံုးျခင္း၊ ဟင္းျပင္ဆင္ရာတြင္ သံလြင္ဆီ သံုးေပးျခင္း စတာေတြကို က်င့္သံုးေပးသင့္ပါတယ္။

၄။ အသစ္ေတြကို ေလ့လာပါ။
ဥပမာ။ ဘာသာစကား အသစ္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ တူရိယာ တစ္ခုခု တီးခတ္တာမ်ိဳး သင္ယူၾကည့္ပါ။ ကဗ်ာေတြ ရြတ္ဖတ္မွတ္သားေနျခင္းျဖစ္ျဖစ္ ျပဳလုပ္ေပးပါက ဦးေႏွာက္ကို လန္းဆန္းေနေစျပီး ပိုမိုမွတ္ဉာဏ္ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

၅။ ပါဝင္ကူညီေပးပါ။
ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ကုသိုလ္ေရး၊ အကူအညီမ်ားတြင္ ေစတနာဝန္ထမ္း လုပ္ေပးပါ။ ထိုအလုပ္ေတြဟာ ဦးေနွာက္စြမ္းရည္မက မိမိကိုယ္ကို တန္ဖိုးထားမႈကိုပါ ျမင့္တက္ေစပါတယ္။.

၆။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံပါ။

ဤနည္းေတြဟာ ဦးေႏွာက္အတြက္ အားေဆးတစ္မွ်ေကာင္းမြန္တဲ့ ဗီတာမင္ နည္းလမ္းေတြပါ။ ဒီနည္းလမ္းေတြနဲ႔ ထက္ျမက္တဲ့ ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္ ပိုင္ဆိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေစဟု ရည္သန္ရင္း
ရီခ်ိဳ(ေဆး ၁)