လွပေကာင္းမြန္ေသာ အသားအေရၿဖစ္ေစဖို႔ လိုက္နာသင့္ေသာ အခ်က္မ်ား

မိန္းမျမတ္တို႕ရဲ႕ လကၡဏာေတြထဲကတစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ အသားအေရ၏ေကာင္းျခင္းကို အမ်ဳိးသမီးတိုင္းလိုခ်င္ၾကမွာမလြဲဧကန္ပါ။ သူ႕တို႕ခ်ည္းသာေလာဆိုရင္…..မဟုတ္ေသးပါဘူး။ က်န္းမာေကာင္းမြန္တဲ့အသားအေရဟာ အမ်ဳိးသား၊အမ်ဳိးသမီးမဟူ လိုအပ္ပါတယ္။ လွပေကာင္းမြန္ေသာ အသားအေရျဖစ္ဖို႕အတြက္ ရိကထ၊အကုန္အက်မမ်ားပဲ လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အက်ဳိးရွိတဲ့အခ်က္ကေလးေတြအေၾကာင္းကို ဒီေန႔အဖို႕ေဝမွ်ေပးခ်င္ပါတယ္။

လွပေကာင္းမြန္ေသာ အသားအေရၿဖစ္ေစဖို႔ ဘယ္အရာေတြကိုလိုက္နာလုပ္ေဆာင္ရမလဲ????

ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့အခ်က္ကေလးေတြဟာ အေရျပားက်န္းမာေရးနဲ႕အလွအပအတြက္ တကယ့္ကိုအက်ဳိးရွိေစမယ့္အခ်က္ကေလးေတြျဖစ္ပါတယ္…..

၁။ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ပါ။ ေရဓါတ္ျပည့္ဝတဲ့အေရျပားေလးေတြဟာ တင္းရင္းၾကည္လင္ၿပီး က်န္းမာလွပေနမွာမလြဲပါ။

၂။ ဓါတ္တိုးဆန္႕က်င္ပစၥည္း(Antioxidant)ေပါႂကြယ္ဝေသာ အစားအစာမ်ားကိုစားသံုးေပးပါ။ လက္ဖက္စိမ္း၊ဟင္းႏုႏြယ္၊ဘလူးဘယ္ရီ၊အေစ့အဆန္ေတြမွာပါတဲ့ Antioxidant မ်ားဟာအေရျပားေရာင္ရမ္းျခင္း၊အိုမင္းျခင္းႏွင့္အေရးအေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ေပၚျခင္းကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။

၃။သဘာဝအတိုင္း ျပဳလုပ္ထားေသာအစားအစာမ်ား(organic foods)ကိုစားသံုးေပးပါ။ က်န္းမာေရးႏွင့္မညီၫြတ္ေသာဆိုးေဆး၊ဓါတုပစၥည္းမ်ားျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ အစားအစာမ်ားသည္အေရျပားကိုအဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။

၄။ေနေရာင္ျခည္ကို ဂ႐ုျပဳပါ။ ေနေရာင္ျခည္တြင္ပါဝင္ေသာဗီတာမင္ဒီဟာ လူ႕ခႏၶာကိုယ္အတြက္မရွိမျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္။ ေနေရာင္ျခည္အနည္းငယ္မွ် ထိရံုျဖင့္လိုအပ္ေသာဗီတာမင္ဒီ ကိုရရွိႏိုင္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္ ေနေရာင္ျခည္ကိုၾကာရွည္စြာထိျခင္းဟာအေရျပားက်န္းမာေရးကို အလြန္ဆိုးရြားေစတာေၾကာင့္ ေနေလာင္မခံရေအာင္အၿမဲဂ႐ုျပဳေနထိုင္သင့္ပါတယ္။

၅။ေကာင္းမြန္စစ္မွန္သည့္ သဘာဝအတိုင္းထုတ္လုပ္ထားေသာ အေရျပားထိန္းသိမ္းပစၥည္းမ်ားကိုသာ သံုးပါ။

၆။ဗီတာမင္စီေပါႂကြယ္ဝေသာ အသီးအရြက္မ်ားကိုစားပါ။ ဗီတာမင္စီဟာ အေရးအေၾကာင္းမ်ားကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ရံုမက အသားအေရကိုပါတင္းရင္းျပည့္ၿဖိဳးေစပါတယ္။

၇။အခ်ဳိ၊အဆီအဆိမ့္ အစားမ်ားျခင္းကိုေရွာင္ပါ။ အခ်ဳိဓါတ္ကိုအလြန္အၾကဴးစားေသာက္ပါက အေရျပားေပၚမွာ အတြန္႕ေတြ၊အေရးအေၾကာင္းေတြကို ေပၚေပါက္ေစႏိုင္ပါတယ္။

၈။က်န္းမာေရးႏွင့္ညီၫြတ္ေသာအဆီကိုသာစားသံုးပါ။ သံလြင္ဆီ၊ငါးႀကီးဆီ၊ေနၾကာဆီ၊ပဲဆီစသည္တို႕ဟာ က်န္းမာေရးကိုေကာင္းမြန္ေစရံုမက အေရျပားကိုလဲႏုပ်ဳိေစႏိုင္ပါတယ္။

၉။စိတ္ဖိစီးမွဳကိုေလွ်ာ့ခ်ပါ။အေကာင္းျမင္စိတ္ေမြးပါ။ သီခ်င္းနားေထာင္ျခင္း၊သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႕ရယ္ေမာျခင္း၊တရားထိုင္ျခင္း၊yoga က်င့္ျခင္းတို႕ျဖင့္ ဖိအားမ်ားကိုေလွ်ာ့ခ်ပါ။

၁၀။အိပ္ေရးဝဝအိပ္ပါ။ အေရျပားဆဲလ္ေတြျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္းကို ညအိပ္ခ်ိန္ေတြမွာ အဓိကလုပ္ေဆာင္တာေၾကာင့္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္နဲ႕ အိပ္ေရးဝေအာင္အိပ္ပါ။

၁၁။ကိုယ္လက္လွဳပ္ရွားေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္းဟာ ေသြးစီးဆင္းမွဳကိုေကာင္းမြန္ေစတာေၾကာင့္ အေရျပားဆဲလ္ေတြအတြက္လိုအပ္တဲ့ေအာက္ဆီဂ်င္နဲ႕အာဟာရကိုပိုမိုေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္အေရျပားမွစြန္႕ပစ္ပစၥည္းမ်ားကိုလဲ ေခၽြးနဲ႕အတူပါသြားေစႏိုင္ပါေသးတယ္။

ေဖာ္ျပပါအခ်က္မ်ားကိုလိုက္နာလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ လွပ၍ေကာင္းမြန္သန္စြမ္းေသာ အသားအေရမ်ားကိုပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေတာင္းလ်က္။

dr.yelwin mm