အိပ္စက္ျခင္း အေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း

သင့္ခႏၶာကိုယ္က တစ္ေန႔ ဘယ္နွစ္ၾကိမ္ အိပ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေစသလဲ။
၂ၾကိမ္ျဖစ္ေစပါတယ္။ အရင္ေန႔ေတြက ဘယ္ေလာက္အိပ္ခဲ့အိပ္ခဲ့ အိပ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ေတြ ကေတာ့ ညသန္းေခါင္ကေန မနက္ ၇နာရီၾကား နဲ႔ ေန႔လည္ ၁နာရီကေန ၄နာရီၾကားအခ်ိန္ေတြပါပဲ။

ဘယ္အရြယ္အုပ္စုေတြက တစ္ည ၁၃ နာရီအိပ္ဖို႔ လုိအပ္ပါသလဲ။
မူၾကိဳကေလးေတြပါ။ ေမြးကင္းစကေလးေတြကေတာ့ ၁၈ နာရီထိကို အိပ္ၾကပါတယ္။ လူၾကီးတစ္ေယာက္ဆိုရင္ေတာ့ ၇နာရီကေန ၉ နာရီဆို အိပ္ေရးေကာင္းေကာင္းဝပါတယ္။

လူၾကီးေတြ အသက္ၾကီးလာတိုင္း အိပ္ခ်ိန္သိပ္မလိုေတာ့တာ မွန္လား။
မွားပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္ လိုအပ္ခ်က္ နည္းလာတာမဟုတ္ပါဘူး။ လြယ္လြယ္အိပ္မေပ်ာ္ျခင္း၊ ၾကက္အိပ္ၾကက္နိုး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အိပ္ခ်ိန္ နည္းသြားၾကတာပါ။

အိမ္မက္ မက္ခ်ိန္ေတြက အိပ္ခ်ိန္ တစ္ဝက္ေလာက္မွာ ျဖစ္ေနတာလား။
မဟုတ္ပါ။ တစ္ညမွာ အိမ္မက္မက္ခ်ိန္က ၂နာရီေလာက္ပဲ ရွိၾကတာပါ။

အိမ္မက္ဆိုးေတြရဲ့ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းက ဘာေတြလဲ။
စိတ္ဖိစီးမႈႏွင့္ အလြန္တရာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈပါ။ အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖစ္ခ်ိန္ ကားေမာင္းျခင္းနဲ႔ အရက္၊ေဆး မ်ားေၾကာင့္ မူးေနခ်ိန္ ကာေမာင္းျခင္းရဲ့ ျဖစ္နိုင္တဲ့ အႏၱရာယ္က တူညီပါတယ္။

အိပ္ေရးပ်က္သြားတဲ့ည အတြက္ အစားရနိုင္ပါသလား။
ရနုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မွာ အနည္းငယ္ပိုအိပ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ အဆင္ေျပသြားနုိင္ေပမယ့္ ဆက္ျပီး အိပ္ခ်င္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မေတာ္တဆထိခိုက္မႈ အႏၱရာယ္ေတြရွိတတ္ပါတယ္။

အိပ္ေရးမဝရင္ ဘာေတြျဖစ္မလဲ။
အျမင္ေဝဝါး၊ ေမာ၊ႏႈန္းသြား၊ စိတ္တိုေနမွာ အမွန္ပါ။

အိပ္ေပ်ာ္စဥ္အသက္ရူရပ္ျခင္း ေဝဒနာခံစားရသူဟာ တစ္နာရီ ဘယ္ႏွၾကိမ္ေလာက္ အသက္ရူရပ္တတ္ပါသလဲ။
အၾကိမ္ ၃၀ႏွင့္ အထက္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ စကၠန္႔အနည္းငယ္သာ ၾကာတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြဟာ ေဟာက္ျခင္း၊ မနက္နုိးသည္ အခ်ိန္ ေခါင္းကိုက္ျခင္း၊ စိတ္တိုလြယ္ျခင္း၊ အာရံုစူးစိုက္မႈနဲ႔ မွတ္ဉာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ရီခ်ိဳ(ေဆး ၁)