ဆယ္ေက်ာ္သက္ႏွင့္သံဓါတ္၏အေရးပါပံု

ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ဆိုတာ တကယ့္ကိုတက္သစ္စ၊စိတ္ေရာခႏၶာပါ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဆံုးအရြယ္။ အဲ့ဒီအရြယ္မွာ လိုအပ္တဲ့အာဟာရဓါတ္ေတြမ ရရင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မွဳေႏွးေကြးနည္းပါးမွာ အမွန္။ ဒီလိုဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့အာဟာရဓါတ္ေတြအမ်ားႀကီးထဲကမွ သတၱဳဓါတ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ သံဓါတ္ရဲ႕အေရးပါပံုအေၾကာင္းေလးကိုေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။

သံဓါတ္က လူေတြအတြက္ဘယ္လိုအေရးပါတာလဲ???

ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဆဲလ္ေတြရွင္သန္ဖို႕လိုအပ္တဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္နဲ႕အာဟာရကိုသယ္ေဆာင္ေပးလို႕ လူေတြအတြက္မရွိမျဖစ္အာဟာရဓါတ္ပါ၊၊ ဒါ့အျပင္ ဦးေႏွာက္ႏွင့္အာရံုေၾကာစနစ္၊ကိုယ္ခံစြမ္းအားစနစ္ေတြမွာလဲ သံဓါတ္ကအေရးပါပါတယ္။

သံဓါတ္နည္းရင္ ဘာေတြျဖစ္မလဲ???

ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္း၊ေခါင္းမူးေခါင္းကိုက္ျခင္း၊ရင္တုန္အသက္ရွဳမဝျခင္း၊ကိုယ္ခံစြမ္းအားက်၍မၾကာခနဖ်ားနာျခင္း၊အာရံုစူးစိုက္ႏိုင္စြမ္းနည္းပါးျခင္း စတဲ့လကၡဏာမ်ားျဖစ္ေပၚတတ္ပါတယ္။

ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြမွာ တစ္ေန႕တာလိုအပ္တဲ့သံဓါတ္ပမာဏကဘယ္ေလာက္လဲ???

အသက္ ၉ႏွစ္မွ ၁၃ႏွစ္အတြင္းမွာေယာက်ာ္းေလးေရာမိန္းကေလးေရာ တစ္ရက္ကိုသံဓါတ္ပမာဏ ၈မီလီဂရမ္လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္ ၁၄ႏွစ္မွ ၁၈ႏွစ္အတြင္းေရာက္သြားတဲ့အခါ (မိန္းကေလးေတြက ၁၅မီလီဂရမ္)နဲ႕ (ေယာက်ာ္းေလးေတြအတြက္ ၁၁မီလီဂရမ္)ေလာက္အထိကို သံဓါတ္လိုအပ္ခ်က္က ခုန္တက္သြားပါတယ္။ ဒါဟာဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မွာႀကီးထြားလာတဲ့ႂကြက္သားပမာဏနဲ႕ေသြးထုထည္ပမာဏအတြက္ သံဓါတ္ကိုပိုအပ္လာလို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။

မိန္းကေလးေတြမွာ သံဓါတ္ပိုလိုအပ္ရတဲ့အေၾကာင္းတရားကေတာ့ လစဥ္ဓမၼတာမွဆံုးရွံဳးေနတဲ့သံဓါတ္ပမာဏကိုျပန္လည္ျဖည့္တင္းဖို႕လိုတာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေန႕စဥ္စားသံုးေနတဲ့အစားအစာေတြက လိုအပ္တဲ့သံဓါတ္ပမာဏကိုလံုေလာက္ရဲ႕လား???

ပံုမွန္စားသံုးေနတဲ့ အစားအစာထဲမွာေန႕စဥ္လိုအပ္တဲ့သံဓါတ္ပမာဏျပည့္မွီပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ဳိ႕အစားအေသာက္ေရွာင္တဲ့လူ၊သတ္သတ္လြတ္သမား၊ဝိတ္ေလွ်ာ့ဖို႕အစားအစာေလွ်ာ့ထားတဲ့သူေတြနဲ႕ မိန္းကေလးေတြမွာေတာ့ဓမၼတာေၾကာင့္ သံဓါတ္မျပည့္မွီတာကိုေတြ႕ရေလ့ရွိပါတယ္။

သံဓါတ္ေပါႂကြယ္ဝတဲ့အစားအစာေတြက ဘာေတြလဲ???

သံဓါတ္ျပည့္ဝတဲ့ အစားအစာေတြကေတာ့-

၁။အသား(အမဲ၊ၾကက္၊ဝက္၊သိုး၊ငါး စသည္)

၂။အသည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး

၃။ဥ အမ်ိဳးမ်ဳိး

၄။အသီးအႏံွမ်ား(ေဂၚဖီပန္း၊ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ေဂၚဖီ၊ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး)

၅။အခြံမာသီးမ်ား စသည္တို႕ျဖစ္ပါတယ္။

သံဓါတ္စုပ္ယူမွဳေကာင္းေအာင္ဘာေတြလုပ္ရမလဲ???

၁။ဗီတာမင္စီဟာ အစာအိမ္အူလမ္းေၾကာင္းမွသံဓါတ္စုပ္ယူမွဳကိုအားေကာင္းေစတာေၾကာင့္ ၎ႏွင့္သံဓါတ္ေပါႂကြယ္ဝတဲ့အစားအစာေတြကိုတြဲဖက္စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။

၂။လက္ဖက္ရည္၊ေကာ္ဖီ၊ဝိုင္နီတို႕ဟာ သံဓါတ္စုပ္ယူမွဳကိုေလွ်ာ့က်ေစတာေၾကာင့္ အစားအစာနဲ႕ ၎တို႕ကိုတြဲၿပီးမစားသင့္ပါဘူး

၃။လိုအပ္ပါက ဆရာဝန္ႏွင့္ျပသၿပီး သံဓါတ္အားေဆးမ်ားမွီဝဲႏိုင္ပါတယ္။

ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြအတြက္သံဓါတ္ရဲ႕အေရးပါပံုကို သိရွိၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အာဟာရမွ်တစြာ စားေသာက္ေနထိုင္ၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္အားထားရတဲ့ က်န္းမာတက္ႂကြတဲ့လူငယ္မ်ားျဖစ္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေတာင္းလ်က္။

dr.yelwin mm