အငတ္ခံဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတယ္လား။

ယေန႔ေခတ္ လူသားမ်ားသည္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားနွင္႔အတူ အသင့္စားအစားအစာမ်ားစားသံုးျခင္း၊ လႈပ္ရွားသြားလာမႈနည္းပါးလာသည္နွင္႔အမ်ွ အဝလြန္လာျခင္းမ်ား ျဖစ္လာေနျကသည္။ ထိုအခါ အဝလြန္ျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ အဆာခံကာ ဝိတ္ေလ်ာ႔မွုမ်ား ျပဳလုပ္လာၾကသည္။

အစာအငတ္ခံျခင္းသည္ အမွန္တကယ္ ဝိတ္ေလ်ာ႔ေစပါ၏ေလာ။ ဆိုးက်ိဳးနွင္႔ ေကာင္းက်ိဳး မည္သည့္ဘက္မွ အားသာပါသနည္း။

အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္သည္ ကယ္လိုရီ ၂၄၀၀ခန္႔၊ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လၽႇင္ ၂၀၀၀ ခန္႔ ေန႔စဉ္လႈပ္ရွားသြားလာရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုပမာဏထက္ ပိုမိုစားသံုးပါက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္ေစျပီး ေလ်ာ႔စားပါက က်ေစသည္။ ထိုေၾကာင့္ အစာအငတ္ခံျခင္းျဖင္႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစနိုင္သည္။

သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ အစာအငတ္ခံျခင္းသည္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆိုးက်ိဳးပိုမ်ားပါသည္။ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ထိခိုက္နိုင္ေသာ က်န္းမာေရးနွင္႔မညီေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုပင္ျဖစ္၏။

ထိုေၾကာင့္ အစာအငတ္ခံျခင္း မျပဳမွီ ေအာက္ပါတို႔ကို စဥ္းစားရန္လိုအပ္ေပလိမ္႔မည္။

၁။ အာဟာရဓာတ္ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း

၂။ ေရဓာတ္ခန္းေျခာက္ျခင္း

၃။ အေျခခံဇီဝကမၼေလာင္က်ြမ္းမွုေလ်ာ႕နည္းျခင္း

၄။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား လစဉ္ ဓမၼတာ လာခ်ိန္ မမွန္ေတာ့ျခင္း

၅။ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း

၆။ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္း

၇။ အ႐ိုးပါးျခင္း

၈။ ေသြးတြင္း ဆားဓာတ္မ်ား ကေမာက္ကမျဖစ္ျခင္း

၉။ ေသြးေပါင္ တက္ေနတတ္ျခင္း

၁၀။ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းနွင္႔ ရန္လိုျခင္း (ဦေနွာက္စြမ္းေဆာင္ရည္ က်ဆင္းျခင္း) စသည္တို႔ ျဖစ္ေစနိုင္သည္။

ထိုေၾကာင့္ ဝိတ္ေလ်ာ႔ရန္ အစာအငတ္ခံျခင္းထက္ က်န္းမာေရးနွင္႔ ေလ်ာ္ညီစြာအစားအစာမ်ား၊ ကယ္လိုရီနည္းေသာအစားအစာမ်ားေရြးခ်ယ္စားေသာက္ရံုမက လံုေလာက္မွ်တေသာအစာ (Balanced diet) မ်ားကို စားသံုးျခင္း၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားအားကစားျပဳလုပ္ျခင္း တို႔က ပို၍ေကာင္းမြန္ေျကာင္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။

ရီခ်ိဳ(ေဆး ၁)