” စိတ္ဖိအားေတြကို ဘယ္လိုေလွ်ာ့ခ်မလဲ “
ၿပီးခဲ့တဲ့ 2017အတြင္း လူေတြရဲ႕ စိတ္ကို ႐ုတ္တရက္ထိခိုက္ဝမ္းနည္းေစခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြထဲမွာ Linkin Park အဖြဲ႕က Chester Bennington ရဲ႕ မိမိကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းၾကံစည္မႈျဖစ္စဥ္လည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ေတာင္ကိုရီးယား Kpop Shinee group က singer jonghyunမွာလည္း အလားတူ ေသေၾကာင္းၾကံစည္မႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္ လူတိုင္းလိုလို ခံစားေနရတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈ စိုးရိမ္ပူပန္မႈနဲ႔ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းေတြဟာ မေက်ာ္လႊားႏိုင္ေတာ့တဲ့အခါ ေရာဂါေတြျဖစ္တာ သတ္ေသလိုစိတ္ေတြ သတ္ေသဖို႔ ႀကိဳးစားတာေတြ ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။အဲဒီအတြက္ စိတ္ဖိစီးမႈ၊ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ နဲ႔ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းေတြကို သက္သာေစမယ့္ နည္းလမ္းတခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ျပေပးလိုပါတယ္။

>>>>>တရားထိုင္ျခင္းလို႔ အလြယ္တကူနားလည္လက္ခံၾကေပမယ့္ အခုေျပာမယ့္ meditation မွာ စိတ္ကို ေအးခ်မ္းေအာင္ တည္ၿငိမ္ေအာင္ လုပ္တာကိုဆိုလိုတာပါ။ ခႏၶာကိုယ္ကိုထိုင္ၿပီး မ်က္စိမွိတ္ထားတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ ထပ္ခါထပ္ခါ ျပဳလုပ္ႏိုင္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကိုပါ meditation ထဲကို ထည့္သြင္းေရတြက္ပါတယ္။ meditation မွာ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ ေရကူးျခင္း၊ သိုးေမႊးထိုးျခင္း၊ ပန္းခ်ီေဆးျခယ္ျခင္း စတဲ့ တစ္ခုခုကို အာရံုစူးစိုက္ေစမယ့္ တည္ၿငိမ္ေစမယ့္ အရာအားလံုး ပါဝင္ပါတယ္။

>>>>အသက္ျပင္းျပင္းရႈပါ။ စိတ္ဖိစီးေနတဲ့အခါ စိတ္က်ေနတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ၅မိနစ္ေလာက္ အနားယူၿပီး အသက္ရႈပါ ။ အသက္ရႈတဲ့ဆီပဲ အာရံုစိုက္ထားတဲ့ အခါ စိတ္ေျပေလ်ာ့မႈကို ခံစားရေစပါတယ္။

>>>>လည္ပင္းနဲ႔ ပုခံုးကို ေရေႏြးဖတ္ေလး ဆယ္မိနစ္ခန္႔ ကပ္ေပးျခင္းကလည္း စိတ္ေျပေလ်ာ့ေစတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။

>>>>ေက်ာကို ဆန္႔ လဲေလ်ာင္းၿပီး မ်က္လံုးေတြ ခဏမွိတ္ထားလို႔လည္း ရပါေသးတယ္။

>>>>တက္တက္ႂကြႂကြေနပါ ။ Gymေတြ ေယာဂသင္တန္းေတြ အကသင္တန္းေတြက တဆင့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေျပေလ်ာ့မႈရယူလိုက္ပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့အခါ ထြက္လာတဲ့ endorphins (အန္ေဒါ့ဖင္း ) ေဟာ္မုန္းေတြက စိတ္ကို ျပန္လည္ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ လန္းဆန္းေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းမလုပ္ခ်င္ဘူးဆိုတဲ့စိတ္ကို တြန္းလွန္ပါ။ ဆယ္မိနစ္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္မယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေစ်းျပန္ဆစ္ပါ။ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းေတြ ျပန္လည္ တက္ႂကြလာပါလိမ့္မယ္။Gymမသြားခ်င္တဲ့ေန႔မ်ိဳးမွာလည္း dancing class လိုမ်ိဳး ေယာဂသင္တန္းမ်ိဳး စတဲ့ ေနရာသစ္တစ္ခုကို အခ်စ္ဆံုး သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ သြားလိုက္ပါ။

>>>>>ဆက္သြယ္ပါ။

မိသားစုနဲ႔ စကားစျမည္ေျပာပါ။ သူငယ္ခ်င္း BFF ေတြဆိုတာကလည္း ရင္ဖြင့္ေဖာ္ေကာင္းပါ။ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းေတြဆီ သြားလည္တာမ်ိဳးကလည္း စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ဆိုတာမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစမွာပါ ။

အေဝးေရာက္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၊ ေဆြမ်ိဳးမိဘေတြနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ ဖုန္းဆက္သြယ္ေျပာျခင္းကလည္း ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေျဖေပ်ာက္ေစမွာပါ ။

>>>>Facebook သံုးတာကို ေလွ်ာ့ပါ ။ ဒါမွမဟုတ္ မသံုးဘဲ ေနပါ။ လူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ အေပ်ာ္ရႊင္ဆံုးကိစၥေတြကိုပဲ Facebook မွာ ေဝမွ်တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပကတိအျမင္ေတြနဲ႔ ကြဲလြဲေနတာကို ကိုယ္ကသိထားေနရင္ေတာင္ပဲ စိတ္က်တာက ပိုျဖစ္ေစပါတယ္။ ကိုယ့္ဘဝကို သူတို႔ highlight လုပ္ျပတဲ့ တစ္ကြက္စာေပ်ာ္ရႊင္မႈ ခမ္းနားမႈေတြနဲ႔ ႏွိုင္းယွဥ္စရာ မလိုအပ္ပါဘူး။ ပိတ္ရက္ေတြမွာ Facebook ကို ကန္႔သတ္လိုက္တာက အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။ Facebook မွာ အားက်ရေအာင္ မနာလိုရေအာင္ျဖစ္လာမယ့္ ျမင္ကြင္းေတြကို ေက်ာ္ခ်လိုက္ပါ။မိမိခ်စ္ခ်င္ရသူေတြကို ဖုန္းနဲ႔ဆက္သြယ္တာ ၊ SMS ပို႔တာေတြ၊ မေတြ႕ရတာၾကာတဲ့သူေတြကို ဆက္သြယ္တာေတြက အဓိပၸာယ္ရွိေသာ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ တကယ့္လူမႈဘဝကို တည္ေဆာက္လို႔ရပါတယ္။

>>>>လူမႈကြန္ရက္ေတြက ကိုယ့္ကို စိတ္အေႏွာက္အယွက္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ကေတာ့ ေအးခ်မ္းမႈ ဗဟုသုတနဲ႔ စိတ္အာဟာရ ျဖစ္ေစမွာပါ။ စာဖတ္ပါ။ေလာကႀကီးမွာ ဘယ္အရာကမွားတယ္ ဘယ္အရာကမွန္တယ္ဆိုတာ သင္ယူလို႔ရမွာပါ။

>>>>ေယာဂေလ့က်င့္ပါ။ ေယာဂဟာ အသံုးဝင္တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေျဖေလ်ာ့ႏိုင္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္း တစ္မ်ိဳးပါ။ ေယာဂလုပ္တဲ့အခါမွာ လိုက္နာရတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ဖိအားေတြကို ရင္ဆိုင္ရာမွာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။

>>>>လံုေလာက္စြာ အိပ္စက္ပါ။ အိပ္စက္ျခင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ဦးေႏွာက္ကို လံုေလာက္စြာ အားအင္ျပန္လည္ျဖည့္တင္းဖို႔ ကူညီေပးပါတယ္။ လံုေလာက္တဲ့ အိပ္ခ်ိန္နဲ႔ သက္ေသာင့္သက္သာ အိပ္စက္ႏိုင္ဖို႔ကလည္း လိုအပ္ပါတယ္။

>>>>စားသံုးပါ။

စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ရွိလာတဲ့အခါမွာ လတ္ဆတ္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ သစ္သီးေတြကို စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။ Omega 3 Fatty acid ပါဝင္တဲ့ ငါးကိုလည္း စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။

>>>>လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ပါ ။

လတ္ဆတ္တဲ့ ေလကို ဝဝရႈႏိုင္ၿပီး ေသြးလည္ပတ္မႈေကာင္းေစပါတယ္။ ဘာကိုမွ မေတြးဘဲ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းကလည္း စိတ္ဖိစီးမႈကို ေျဖေလ်ာ့ေပးႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္မွာပါ။

ခြန္းညိဳေသြး