ကိုယ္၀န္ေဆာင္နွင့္ နာနတ္သီး

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ နာနတ္သီးစားရင္ ကိုယ္၀န္ပ်က္က်တတ္တယ္ဆိုျပီး ေျပာၾကပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္းေျပာတာေတြေရာ၊ မွာ ေရးထားတာေတြေရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ။ ယံုရအခက္ မယံုရအခက္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ကာလမွာ မိခင္ေလာင္းေတြဟာ စိုးရမ္ေသာက မ်ားတတ္ပါတယ္။ တေန ့တေန ့စားတာေတြ တည့္ရဲ ့လား၊ ကေလးကို ထိခိုက္ေစမလား စသျဖင့္ စိတ္ဖိစီးမွု မ်ားေနတတ္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ကိုယ္၀စေဆာင္ခ်ိန္မွာ ပိုဆိုးပါတယ္။ ကေလးမျမဲမွာ ေၾကာက္တတ္ၾကပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္က ဟိုဟာစားရင္ ကိုယ္၀န္ပ်က္ၾကတယ္၊ ဒီဟာစားရင္ ကေလး ခ်ိဳ ့ယြင္းတတ္တယ္ စသျဖင့္ ေျပာၾကတဲ့ အခါ ဘာကိုမွ မစားရဲ မေသာက္ရဲ ျဖစ္လာပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ နာနတ္သီးစားရင္ ကိုယ္၀န္ပ်က္ၾကတတ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူရွိပါတယ္။ အဲဒါ မွန္လား မမွန္လား ဆိုတာ အေျဖရွာၾကည့္ရေအာင္။

နာနတ္သီးမွာ ဘရိုမီလိန္း (Bromelain) ဆိုတဲ့ ဓာတ္တစ္မ်ိဳးပါ၀င္ပါသည္။ ဒီ ဘရိုမီလိန္းဓာတ္ဟာ သားအိမ္ေခါင္းကို ေပ်ာ့ေစျပီး ကေလးေမြးဖို ့လွုံ ့ေဆာ္ေပးတဲ့ ေဆးနဲ ့အာနိသင္တူေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို အာနိသင္ ရဖို ့အတြက္ဆိုရင္ နာနတ္သီး ၇လံုးမွ ၁၀ လံုးအထိ တစ္ထိုင္တည္း စားမွ ျဖစ္မွာပါ။ ပံုမွန္ စားေနက် ၁ စိတ္ ၂ စိတ္ နဲ ့ေတာ့ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေလ့လာေတြ ့ရွိခ်က္ေတြ အရ နာနတ္သီး ကို ပံုမွန္စားေနက် အတိုင္းစားလို ့ရပါတယ္။ အသီးပဲ စားစား၊ ေဖ်ာ္ရည္ပဲ လုပ္ေသာက္ေသာက္၊ ဒိန္ခ်ဥ္ထဲ ထည့္ေသာက္တာျဖစ္ျဖစ္၊ နာနတ္သီး ကိတ္မုန္ ့၊ ကြတ္ကီး၊ ယို စတာေတြကို အသင့္အတင့္ စားလို ့ရပါတယ္။

တန္ေဆးလြန္ေဘးဆိုတဲ့ အတိုင္း ေန ့တိုင္းဆက္တိုက္စားတာမ်ိဳး၊ အလြန္ အကၽြံစားတာမ်ိဳး ေတာ့ ေရွာင္ရပါမယ္။ တစ္ေန ့တာ လိုအပ္တဲ့ အသီး ၂ ၾကိမ္ မွာ တစ္ၾကိမ္ကို နာနတ္သီး စားတာမ်ိဳး၊ ၁ ပတ္ကို ၂ ၾကိမ္ ခန္ ့စားတာမ်ိဳးက ဥပါဒ္ ကင္းပါတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ သာမာန္လူျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ၾကိဳက္တိုင္း အလြန္ အကၽြံစားတာမ်ိဳး ကို ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ က်မတို ့ ခႏၱာကိုယ္က အာဟာရ တစ္မ်ိဳးတည္း လိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မ်ွတတဲ့ အာဟာရ ကို လိုတာပါ။ အစားအစာေတြကို အလြန္အမင္း ေရွာင္က်ဥ္ ျခင္းကလည္း အာဟာရ ခ်ိဳ ့တဲ့ ေစတဲ့ အတြက္ မိခင္ အတြက္ေရာ ကေလးအတြက္ပါ မေကာင္းပါဘူး။ ေန ့စဥ္ သင့္တင့္မ်ွတတဲ့ အာဟာရ ကို ေရြးခ်ယ္စားသံုးျခင္းျဖင့္ က်န္းမာေသာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ ဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္နိုင္မွာပါ။

Dr. Jasmine