အုန္းလြဲျခင္း

လည္ပင္းတြင္ ႂကြက္သားမ်ား ၊ အရြတ္မ်ား ၊ အေၾကာမ်ား ၊ အ႐ိုးမ်ား အစရွိသည္တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္ ။ ထိုအစိတ္အပိုင္းအားလုံးမွ ဦးေခါင္းတစ္ခုလုံးကို ထိန္းပင့္ထားေပးၿပီး အတူတကြလုပ္ေဆာင္မႈျဖင့္ ဦးေခါင္းကို ဘက္ေပါင္းစုံ လွည့္လည္ႏိုင္ေစပါတယ္ ။

အုန္းလြဲျခင္းဆိုသည္မွာ ေရာဂါမဟုတ္ဘဲ လည္ပင္းရွိ ႂကြက္သားအခ်ဳိ႕ အလြန္အကၽြံဒဏ္ျဖစ္ျခင္း ၊ ညႇစ္အားမ်ားျခင္း ၊ ေတာင့္တင္းလာျခင္း အစရွိသည္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရပါတယ္ ။ ထို႔အျပင္ ေက်ာ႐ိုးဆစ္ေလးမ်ား ထိခိုက္ရာမွလဲ အုန္းလြဲႏိုင္ပါတယ္ ။

အုန္းလြဲျခင္း ျဖစ္ပြားတ့ဲအခါ ေခါင္း သို႔မဟုတ္ လည္ပင္းဟာ လွည့္ရခက္ေနၿပီး ႀကိဳးစားလွည့္တ့ဲအခါ နာက်င္လာပါတယ္ ။

ပုံမွန္အားျဖင့္ အုန္းလြဲတာဟာ လြဲမွားတဲ့ အေနအထားပုံစံတစ္ခုမွာ အၾကာႀကီးေနတာ ၊ မေတာ္တဆအေသးစားေလးေတြ ၊ ထိခိုက္မႈေလးေတြ အစရွိသည္တို႔ကေန အျဖစ္မ်ားပါတယ္ ။

ဘယ္လိုျဖစ္ရသလဲ ?

သင့္အေနနဲ႔ လည္ပင္းႂကြက္သားေတြကို ဒဏ္ျဖစ္ေစရန္ အလြန္အကၽြံအသုံးျပဳတာ ၊ အေၾကာအလြန္ဆန္႔မိတာ ၊ ဒဏ္ပိသည္အထိအားကစားလႈပ္တာ ေတြကေန ျဖစ္ပြားႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ အေသးစားကေန အလြန္ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ျဖစ္သည္အထိ လည္ပင္းႂကြက္သားေတြဟာ နာက်င္လာၿပီး ေခါင္းကို လွည့္မရ လႈပ္မရျဖစ္သြားပါတယ္ ။

အျဖစ္မ်ားတ့ဲအေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့

– အိပ္ယာေပၚ အိပ္တ့ဲအခါ ပုံစံမမွန္တာ ဇက္လိမ္ေနတာ ေခါင္းအုံးအျမင့္ အမာနဲ႔အိပ္တာ

– စားပြဲ ကုလားထိုင္ေတြမွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ပုံစံမမွန္မကန္ ထိုင္ေနတာ မွီေလွ်ာေနတာ အိပ္ေနတာ

– မၾကာခဏ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ေခါင္းကို ငုံ႕ၿပီး ၾကည့္ေနတာ ( ဥပမာ ဖုန္းသုံးျခင္း )

– အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ စာေရးျခင္း ၊ စာဖတ္ျခင္း ၊ ကြန္ပ်ဴတာ စာစီစာ႐ိုက္တာ

– အားကစားလုပ္ျခင္းမွ ဒဏ္ရာရတာ

– ျပဳတ္က်တာ

– စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားတာ

အုန္းလြဲျခင္းေၾကာင့္ ေဝဒနာခံစားရပါက

* ေရခဲကပ္ပါ – ေရခဲကပ္ျခင္းဟာ ေယာင္ယမ္းျခင္းကို သက္သာေစၿပီး ထုံသြားေစတ့ဲအတြက္ နာက်င္မႈကို ေလ်ာ့ပါးေစပါတယ္ ။ ဒီလိုေရခဲကပ္ျခင္းဟာ ျဖစ္ၿပီးစ ၄၈ နာရီအတြင္း အေကာင္းဆုံးပါပဲ ။ ေရခဲကို အဝတ္စတစ္ခု ေရခဲအိတ္လိုမ်ဳိးထဲထည့္ကာ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ မိနစ္ ၂၀ အထိ ကပ္ထားေပးၿပီး မိနစ္၃၀ တစ္ခါ ျပန္ကပ္ေပးပါ ။

* ေရေႏြးအိတ္ကပ္ျခင္း – တခ်ဳိ႕သူေတြမွာ ေရခဲတလွည့္ ေရေႏြးအိတ္တလွည့္ ကပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ေယာင္ယမ္းမႈကိုေလ်ာ့ေစကာ သက္ေတာင့္သက္သာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ျဖစ္ေစပါတယ္

* အကယ္၍ မသက္သာဘူးဆိုပါက သင့္အေနနဲ႔ နာက်င္မႈကို သက္သာေစတ့ဲ စတီး႐ိုက္မပါေသာ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးေတြကို ေသာက္ႏိုင္ပါတယ္ ။ အကယ္၍ သင့္အေနနဲ႔ တျခားေသာက္ေနတ့ဲေဆးေတြ ေရာဂါအခံေတြရွိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ မေသာက္ခင္ ဆရာဝန္နဲ႔တိုင္ပင္ျပသ သင့္ပါတယ္

* ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း – ျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ညင္ညင္သာသာ ေခါင္းကို ဘယ္ညာေစာင္းေပးပါ ။ ေခါင္းကို ေရွ႕ေနာက္ လွည့္ေပးပါ ။ အကယ္၍ နာလာပါက ရပ္လိုက္ပါ ။

ဘယ္လိုကာကြယ္မလဲ

– အိပ္စက္ရာေနရာကို စစ္ေဆးပါ – တခါတရံ မာလြန္းေပ်ာ့လြန္းေသာ ေမြ႕ရာေတြ ။ အရြယ္အစား ႀကီးလြန္း ေသးလြန္း မာလြန္း ေပ်ာ့လြန္းတ့ဲ ေခါင္းအုံးေတြဟာ လည္ပင္းႂကြက္သားေတြကို အေထာက္အပံ့မရွိတ့ဲအတြက္ ဒဏ္ျဖစ္ေစကာ အုန္းလြဲေစပါတယ္ ။

– သင္အိပ္စက္တ့ဲအခါ သင့္ေခါင္း ၊ လည္ပင္း နဲ႔ ေက်ာျပင္ဟာ တသားတည္း ရွိသင့္ပါတယ္ ။

– ထိုင္တ့ဲအခါ လဲေလ်ာင္းတ့ဲအခါ ပ်င္းတိပ်င္းရြဲေနပုံထိုင္ပုံေတြဟာ ေနာက္ေက်ာနဲ႔လည္ပင္းႂကြက္သားေတြကို ဒဏ္ျဖစ္ေစပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ေနကုန္ လုပ္ကိုင္ေနတ့ဲအခ်ိန္ ပခုံး လည္ပင္း ေက်ာတို႔ကို မတ္မတ္ႏွင့္ လုပ္ရန္ ထိုင္ရန္ အေရးႀကီးပါတယ္

– ဖုန္းမ်ား တက္ဘလက္မ်ားကို ေရရွည္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ အသုံးျပဳျခင္းမ်ဳိး ေရွာင္ၾကဥ္ပါ ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ မ်က္လုံးႏွင့္တတန္းတည္းထားကာ အသုံးျပဳပါ

– ကြန္ပ်ဴတာအသုံးျပဳေသာအခါ စားပြဲေပၚတြင္ မ်က္လုံးႏွင့္ တတန္းတည္းရွိေအာင္ ထားပါ ။ ေျခေထာက္ကို ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ခ်ထားၿပီး လက္ေမာင္းကို စားပြဲေပၚတင္ထားပါ

– ပစၥည္း အေလးအပင္မ်ားကို မတ့ဲအခါ သတိထားပါ တစ္ခါတည္း ဆတ္ခနဲ မလိုက္ျခင္းမ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ

– အၾကာႀကီး ထိုင္ၿပီးတ့ဲအခါ ကားအၾကာႀကီးေမာင္းၿပီးတ့ဲအခါ အနားယူပါ

– ေလ့က်င့္ခန္း မွန္မွန္လုပ္ပါ အေၾကာမွန္မွန္ကန္ကန္ ေလွ်ာ့ပါ

– ေနာက္တစ္ခုက စိတ္ဖိစီးမႈပါ ။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားတ့ဲသူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ကိုယ္လုံးေတာင့္တင္းေနတတ္တ့ဲအတြက္ မၾကာခဏ အုန္းလြဲတတ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဖိအားေတြကို နည္းလမ္း မွန္မွန္ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္

အားလုံးက်န္းမာၾကပါေစ

ေဒါက္ပီ