ကိုယ်ဝန်နှင့် ဖောရောင်ခြင်း

ကိုယ်ဝန်ဆောင်စဉ် အမျိုးသမီးအများစုဟာ ဖောရောင်ခြင်း ဝေဒနာတွေကို ခံစားရတတ်ပါတယ်။ ကိုယ်ဝန်ဆောင်စဉ် သန္ဓေသားရဲ့ ကြီးထွားမှုကိုလိုက်ပြီး သွေးနဲ့လိုအပ်တဲ့ အရည်တစ်ချို့ကို ကိုယ်ခန္ဓာမှ ပိုတိုးထုတ်ပေးရတဲ့အတွက် မျက်နှာ၊ ခြေ၊ လက်နဲ့ ခြေကျင်းဝတ် နေရာတွေမှာ ဖောရောင်လာရတာပဲဖြစ်ပါတယ်။

သန္ဓေသားလွယ်ထားစဉ် မည်သည့်အချိန်တွင်မဆို ဖောရောင်တတ်ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ များသောအားဖြင့် ကိုယ်ဝန်၅လ ပတ်ဝန်းကျင်မှာ စတင်သတိထားမိတတ်ကြပြီး ကလေးမီးဖွားခြင်းမတိုင်မီ နောက်ဆုံး၃လမှာ အဖောရောင်ဆုံး ဖြစ်တတ်ပါတယ်။ ကလေးမီးဖွားပြီးချိန်မှာ ဖောရောင်ခြင်းတွေ တဖြည်းဖြည်း ပျောက်ကွယ်သွားတတ်ပါတယ်။

ကိုယ်ဝန်ဆောင်စဉ် အောက်ပါအချက်တွေက ဖောရောင်ခြင်းကို ပိုမိုဆိုးရွားစေပါတယ်။

-ပူပြင်းသော ရာသီဥတု

-အချိန်ကြာမြင့်စွာ မတ်တတ်ရပ်ခြင်း

-တစ်နေ့တာ ကိုယ်လက် လှုပ်ရှားမှုများခြင်း

-အစားအသောက်များတွင် K+ ပိုတက်ဆီယမ်ဓာတ် နည်းခြင်း

-ကော်ဖီ၊ လက်ဖက်ရည်များ လွန်ကဲစွာ သောက်သုံးမှု

-အငန်ဓာတ်လွန်ကဲသော အစားအသောက်များ

ကိုယ်ဝန်ဆောင်စဉ် ဖောရောင်ခြင်းတွေ သဘာဝအလျောက် တဖြည်းဖြည်း ဖြစ်လာတတ်ပါတယ်။ သို့သော် ရုတ်တရပ် လက်တွေနဲ့ မျက်နှာ အလွန်အကျူး ဖောရောင်လာရင်တော့ pre-eclampsia(သွေးပေါင်တက်ကာ ကိုယ်ဝန်ဆိပ်တက်ခြင်း) ဖြစ်နိုင်တဲ့အတွက် သက်ဆိုင်ရာ ကျန်းမာရေး စောင့်ရှောက်သူများနဲ့ သွားရောက်ပြသဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

ကိုယ်ဝန်ဆောင်မိခင်လောင်းတွေ ဖောရောင်ခြင်းတွေ လျော့ကျစေဖို့

➳ Caffeine(ကော်ဖီ၊ လက်ဖက်ရည်)လျော့သောက်ခြင်း

➳ အချိန်ကြာမြင့်စွာ မတ်တတ်ရပ်ခြင်းမှ ရှောင်ကြဉ်ခြင်း

➳ အေးမြသောနေရာများတွင်နေခြင်း

➳ အိပ်စက်အနားယူသောအခါ ခြေထောက်များကို မြှင့်ထားခြင်း

➳ ဒေါက်မြင့်ဖိနပ်စီးခြင်းမှ ရှောင်ကြဉ်ခြင်း

➳ သက်သောင့်သက်သာ(ပွပွချောင်ချောင်) ရှိသော အင်္ကျီများရွေးချယ် ဝတ်ဆင်ခြင်း

➳ ဖောရောင်သော အစိတ်အပိုင်းများကို ရေခဲကပ်ခြင်း

➳ အငန်ဓာတ်လွန်ကဲသော အစားအစာများကို ရှောင်ကြဉ်ခြင်း

တို့ကို ပြုလုပ်နိုင်ပါတယ်။

ကျန်းမာလှပသော ဘဝတစ်ခု ပိုင်ဆိုင်စေရန် ရည်ရွယ်လျက်

ပွင့်ရည်(ဆေး၂)

ကိုယ္​ဝန္​ႏွင္​့ ​ေဖာ​ေရာင္​ျခင္​း

ကိုယ္​ဝန္​​ေဆာင္​စဥ္​ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုဟာ ​ေဖာ​ေရာင္​ျခင္​း ​ေဝဒနာ​ေတြကို ခံစားရတတ္​ပါတယ္​။ ကိုယ္​ဝန္​​ေဆာင္​စဥ္​ သ​ေႏၶသားရဲ႕ ႀကီးထြားမႈကိုလိုက္​ၿပီး ​ေသြးနဲ႔လိုအပ္​တဲ့ အရည္​တစ္​ခ်ိဳ႕ကို ကိုယ္​ခႏၶာမွ ပိုတိုးထုတ္​​ေပးရတဲ့အတြက္​ မ်က္​ႏွာ၊ ​ေျခ၊ လက္​နဲ႔ ​ေျခက်င္​း၀တ္​ ​ေနရာ​ေတြမွာ ​ေဖာ​ေရာင္​လာရတာပဲျဖစ္​ပါတယ္​။

သ​ေႏၶသားလြယ္​ထားစဥ္​ မည္​သည္​့အခ်ိန္​​တြင္​မဆို ​ေဖာ​ေရာင္​တတ္​ပါတယ္​။ ဒါ​ေပမဲ့ မ်ား​ေသာအားျဖင္​့ ကိုယ္​ဝန္​၅လ ပတ္​ဝန္​းက်င္​မွာ စတင္​သတိထားမိတတ္​ၾကၿပီး က​ေလးမီးဖြားျခင္​းမတိုင္​မီ ​ေနာက္​ဆံုး၃လမွာ အ​ေဖာ​ေရာင္​ဆံုး ျဖစ္​တတ္​ပါတယ္​။ က​ေလးမီးဖြားၿပီးခ်ိန္​မွာ ​ေဖာ​ေရာင္​ျခင္​း​ေတြ တျဖည္​းျဖည္​း ​ေပ်ာက္​ကြယ္​သြားတတ္​ပါတယ္​။

ကိုယ္​ဝန္​​ေဆာင္​စဥ္​ ​ေအာက္​ပါအခ်က္​​ေတြက ​ေဖာ​ေရာင္​ျခင္​းကို ပိုမိုဆိုးရြား​ေစပါတယ္​။

-ပူျပင္​း​ေသာ ရာသီဥတု

-အခ်ိန္​ၾကာျမင္​့စြာ မတ္​တတ္​ရပ္​ျခင္​း

-တစ္​​ေန႔တာ ကိုယ္​လက္​ လႈပ္​႐ွားမႈမ်ားျခင္​း

-အစားအ​ေသာက္​မ်ားတြင္​ K+ ပိုတက္​ဆီယမ္​ဓာတ္​ နည္​းျခင္​း

-​ေကာ္​ဖီ၊ လက္​ဖက္​ရည္​မ်ား လြန္​ကဲစြာ ​ေသာက္​သံုးမႈ

-အငန္​ဓာတ္​လြန္​ကဲ​ေသာ အစားအ​ေသာက္​မ်ား

ကိုယ္​ဝန္​​ေဆာင္​စဥ္​ ​ေဖာ​ေရာင္​ျခင္​း​ေတြ သဘာဝအ​ေလ်ာက္​ တျဖည္​းျဖည္​း ျဖစ္​္​လာတတ္​ပါတယ္​။ သို႔​ေသာ္​ ႐ုတ္​တရပ္​ လက္​​ေတြနဲ႔ မ်က္​ႏွာ အလြန္​အက်ဴး ​ေဖာ​ေရာင္​လာရင္​​ေတာ့ pre-eclampsia(​ေသြး​ေပါင္​တက္​ကာ ကိုယ္​ဝန္​ဆိပ္​တက္​ျခင္​း) ျဖစ္​ႏိုင္​တဲ့အတြက္​ သက္​ဆိုင္​ရာ က်န္​းမာ​ေရး ​ေစာင္​့​ေရွာက္​သူမ်ားနဲ႔ သြား​ေရာက္​ျပသဖို႔ လိုအပ္​ပါတယ္​။

ကိုယ္​ဝန္​​ေဆာင္​မိခင္​​​ေလာင္​း​ေတြ ​ေဖာ​ေရာင္​ျခင္​း​ေတြ ​ေလ်ာ့က်​ေစဖို႔

➳ Caffeine(​ေကာ္​ဖီ၊ လက္​ဖက္​ရည္​)​ေလ်ာ့​ေသာက္​ျခင္​း

➳ အခ်ိန္​ၾကာျမင္​့စြာ မတ္​တတ္​ရပ္​ျခင္​းမွ ​ေ႐ွာင္​ၾကဥ္​ျခင္​း

➳ ​​ေအးျမ​ေသာ​ေနရာမ်ားတြင္​​ေနျခင္​း

➳ အိပ္​စက္​အနားယူ​ေသာအခါ ​ေျခ​ေထာက္​မ်ားကို ျမႇင္​့ထားျခင္​း

➳ ​ေဒါက္​ျမင္​့ဖိနပ္​စီးျခင္​းမွ ​ေ႐ွာင္​ၾကဥ္​ျခင္​း

➳ သက္​​ေသာင္​့သက္​သာ(ပြပြ​ေခ်ာင္​​ေခ်ာင္​) ရိွ​ေသာ အကၤ်ီမ်ား​ေရြးခ်ယ္​ ဝတ္​ဆင္​ျခင္​း

➳ ​ေဖာ​ေရာင္​​ေသာ အစိတ္​အပိုင္​းမ်ားကို ​ေရခဲကပ္​ျခင္​း

➳ အငန္​ဓာတ္​လြန္​ကဲ​ေသာ အစားအစာမ်ားကို ​ေ႐ွာင္​ၾကဥ္​ျခင္​း

တို႔ကို ျပဳလုပ္​ႏိုင္​ပါတယ္​။

က်န္​းမာလွပ​ေသာ ဘဝတစ္​ခု ပိုင္​ဆိုင္​​ေစရန္​ ရည္​ရြယ္​လ်က္

ပြင္​့ရည္​(​ေဆး၂)