ေထာပတ္သီး ကေလးေတြ အတြက္ ေကာင္းရဲ့လား?

ျဖည့္စြက္စာ စေကၽြးတဲ့ ၆ လ အထက္ ကေလးေတြ အတြက္ေရာ၊ မတ္တပ္ေျပးကေလးေတြေရာ၊ မူၾကိဳ ကေလး နဲ ့ေက်ာင္းေနရြယ္ ကေလးေတြ အတြက္ပါ အစားအစာ ျပင္ဆင္ရတာ ေတာ္ေတာ္ အၾကံအိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္ေကၽြးခ်င္တာကို ကေလးက မၾကိဳက္တာမ်ိဳး၊ ကေလးစားခ်င္တာက တစ္မ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကိုယ္ေကၽြးတာ က်န္းမာေရးနဲ ့ညီညြတ္လား မညီညြတ္လားဆိုလားဆိုတာလည္း စိုးရိမ္တတ္ၾကပါတယ္။ ကေလး အစာစစားတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ရင္ ေမေမေတြ စိတ္ပူရတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အလြယ္တကူ ေကၽြးလို ့ရျပီး က်န္းမာေရးနဲ ့ညီညြတ္တဲ့ ေထာပတ္သီး အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးရဲ ့ပါ၀င္တဲ့ အာဟာရတန္ဖိုးေတြ၊ ဘယ္အရြယ္မွာ စေကၽြးသင့္တယ္ဆိုတာေတြ၊ ဘယ္လိုေကၽြးရမွာ လဲဆိုတာေတြ အျပင္ ေအာ္ဂဲနစ္ အသီးလား၊ ရိုးရိုးလား ဆိုတာပါ ထည့္ေျပာျပပါ့မယ္။

ပထမဆံုး ေထာပတ္သီးရဲ ့အာဟာရတန္ဖိုးကိုေျပာပါ့မယ္။ အာဟာရတန္ဖိုးကေတာ့ ေအာ္ဂဲနစ္ေရာ၊ ရိုးရိုး အသီးေရာ အတူတူပါပဲ။ ေထာပတ္သီး အခြံခြာျပီးသား အတံုးေသးေသး တရုတ္ပန္းကန္လံုး ၁လံုး ပမာဏ မွာ ကယ္လိုရီ ၂၄၀၊ အဆီ ၂၂ ဂရမ္၊ ဆိုဒီယမ္ ၁၀.၅ မီလီဂရမ္၊ ပိုတက္ဆီယမ္ ၇၂၇.၅ မီလိီဂရမ္၊ ကစီဓာတ္ ၁၃ ဂရမ္၊ အမ်ွင္ဓာတ္ ၁၀ ဂရမ္၊ အသားဓာတ္ ၃ ဂရမ္၊ သၾကား ၁ ဂရမ္ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးမွာ ပါတဲ့ အဆီ ဟာ ေကာင္းတဲ့ အဆီျဖစ္တာေၾကာင့္ ေထာပတ္သီးစားလို ့၀မွာ၊ အဆီတက္မွာ စိုးရိမ္စရာ မလိုပါဘူး။ ကိုလက္စထေရာ ပါ၀င္မွု ဇီးရိုး ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးေတြကိုလည္း စိတ္ခ်လက္ခ် ေကၽြးလို ့ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗီတာမင္ C ၊ ဗီတာမင္ A၊ ဗီတာမင္ B6၊ မက္ဂနီဆီယမ္၊ ကယ္လဆီယမ္ နဲ ့ သံဓာတ္ ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ကေလးမ်ား အတြက္ အလြန္အာဟာရ ျပည့္၀တဲ့ အစားအစာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေထာပတ္သီးကို ျဖည့္စြက္စာ စေကၽြးတဲ့ အရြယ္ ကေလးအသက္ ၆ လ အထက္ဆို ေကၽြးလိ္ု ့ရပါျပီ။ ေထာပတ္သီး ရဲ ့ နုးညံ့တဲ့ အသားနဲ ့ပ်စ္ခၽြဲခၽြဲ အေနအထား၊ ခ်ိဳတဲ့ အရသာ ဟာ အစာစေကၽြးစ ကေလးေတြ အတြက္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ကေလးေတြဟာ သဘာ၀အရ အခ်ိဳၾကိဳက္ပါတယ္။ ရယ္ဒီမိတ္ ေတြ ေကၽြးမယ့္အစား သဘာ၀ အသီးအနွံေလးေတြ စမ္းေကၽြးတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ကေလးေတြကို က်န္းမာေရး နွင့္ ညီညြတ္တဲ့ အစားအစာေတြ စားတတ္ေအာင္ အက်င့္လုပ္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္တည္းက ရယ္ဒီမိတ္ စားတဲ့ ကေလးဟာ ၾကီးလာရင္လည္း ရယ္ဒီမိတ္ေတြ ပဲ ၾကိဳက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကေလးရဲ ့စားေသာက္ပံုဟာ သူ ့ဘ၀တစ္ေလ်ွာက္လံုး အတြက္ အေရးပါတာေၾကာင့္ ငယ္ငယ္တည္းက ေလ့က်င့္ေပးသင့္ပါတယ္။
ေထာပတ္သီးကို ပံုစံမ်ိဳးစံု လုပ္ေကၽြးလို ့ရပါတယ္။ က်ိတ္စက္နဲ ့ေခ်ျပီး ျဖစ္ျဖစ္၊ ေခ်ျပီးသားကို မိခင္နို ့ဒါမွ မဟုတ္ ကေလးနိုွ ့မွုန္ ့ျဖစ္ျဖစ္ ေရာျပီး ေကၽြးလို ့ရပါတယ္။ ၆ လေက်ာ္ ကေလးမ်ား ကို တစ္ခါေကၽြး ရင္ ထမင္းစားဇြန္း ၂ ဇြန္းခန္ ့၊ ဒါမွ မဟုတ္ ကေလးစားနိုင္သေလာက္ေလး ေကၽြးလို ့ရပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ ့အစာအိမ္ ဟာ ေသးေသးေလးမို ့ အမ်ားၾကီး မစားနိုင္ပါဘူး။ ကေလးဗိုက္၀ရင္ ရပ္လိုက္ပါ။ ၂ နာရီျခား၊ ၃ နာရီျခားကေလးကို အစာေကၽြးလို ့ရပါတယ္။ ကေလးၾကီးေတြကိုေတာ့ ေထာပတ္သီး ေဖ်ာ္ရည္၊ ေထာပတ္သီး ေက်ာက္ေက်ာ၊ ေထာပတ္သီး နဲ ့ေပါင္မုန္ ့၊ ေထာပတ္သီး သုပ္ မ်ိဳးစံု လုပ္ေကၽြးလို ့ရပါတယ္။ ကေလးၾကိဳက္မယ့္ ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဴး စမ္းၾကည့္ပါ။ ဒီတစ္မ်ိဳး မစားရင္ ေနာက္တစ္မ်ိဳး ေျပာင္းလုပ္ေကၽြးပါ။ ေထာပတ္သီးဟာ ကေလးတိုင္းစားသင့္တဲ့ အစားအစာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေထာပတ္သီးဟာ ပင္္ကိုယ္အရသာ ရွိတာေၾကာင့္ နို ့ဆီ၊ သၾကား မထည့္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ကေလးကို သဘာ၀ အရသာ ေလးကို စားေစခ်င္ပါတယ္။ သဘာ၀ အရသာကို နွစ္သက္တဲ့ ကေလးဟာ သူၾကီးလာရင္လည္း က်န္းမာေရးနွင့္ ညီညြတ္စြာ စားတတ္မွာပါ။ ေအာ္ဂဲနစ္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ရိုးရိုး ျဖစ္ေစ အာဟာရ တန္ဖိုး တူတာေၾကာင့္ ေအာ္ဂဲနစ္ ၀ယ္မေကၽြးနိုင္လည္း စိတ္မေကာင္းမျဖစ္္ပါနဲ ့။ ဘယ္အသီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဓာတ္ေျမၾသဇာ နဲ ့ ဘက္တီးရီးယားမ်ား စင္ၾကယ္ေအာင္ ေသခ်ာ ေဆးေၾကာဖို ့ပဲ လိုပါတယ္။ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ကေလးမ်ား ကို ပ်ိဳးေထာင္နိုင္ၾကပါေစ။

Dr. Jasmine