⛳ ေလ့က်င့္ခန္းဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ ⛳

တစ္ခုခုလိုခ်င္ရင္ တစ္ခုခုျပန္ေပးရတဲ့ ဒီကမၻာႀကီးမွာ က်န္းမာအသက္႐ွည္ဖို႔အတြက္ ဘာေတြျပန္လုပ္ေပးဖို႔လိုမလဲ။ အနည္းဆံုးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္ေအာင္ ေနထိုင္စားေသာက္ရမယ္။ က်န္းမာေရးထိခိုက္ေစမဲ့အရာေတြ ေ႐ွာင္ရမယ္။

ေနာက္ထပ္ေရာ?

မွ်တသင့္ေတာ္တဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္႐ွားမႈ ေလ့က်င့္ခန္းေတြလည္း လုပ္ေပးရဦးမွာေပါ့။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးျဖစ္ျဖစ္..ခႏၶာကိုယ္အခ်ိဳးအစားျဖစ္ျဖစ္ ယိုယြင္းပ်က္စီးစျပဳလာမွ ဒါမွမဟုတ္ ေတာ္ေတာ္ေလးပ်က္စီးသြားမွ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔ သတိရၾကပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္က်တယ္လို႔ေတာ့မ႐ွိပါဘူး။ ခုပဲ စလိုက္ပါ။

🎯 ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔ ဘာေတြ လိုအပ္လဲ ??

🔼 နံပါတ္ တစ္ အေရးအႀကီးဆံုးက ‘စိတ္ဓာတ္’ပါပဲ။ လုပ္ခ်င္စိတ္မ႐ွိရင္ ေလ့က်င့္ခန္းမွ မဟုတ္ ဘာမွမလုပ္ျဖစ္ပါဘူး။ Work Out လုပ္ဖို႔႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြးနည္းလမ္းေတြ၊ Gym က အေလးတံုးေတြ၊ ေျပးစက္ေတြ၊ စက္ဘီးေတြ၊ ေလ့က်င့္ေပးမဲ့ trainer ေတြ ..ဒါေတြကိုလည္း လိုအပ္ခ်က္ေတြလို႔ထင္စရာေပမဲ့ မ႐ွိမျဖစ္ေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။

⚽ တကယ္ လုပ္ခ်င္စိတ္႐ွိရင္ ေနရာက်ယ္က်ယ္ေတြလည္း မလိုပါဘူး။

လူတစ္ကိုယ္စာ မတ္တပ္ရပ္လို႔ရတဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ ခုန္ဆြခုန္ဆြလုပ္ရင္း.. မေရြ႕ေအာင္ ေနရာတြင္ရပ္အေျပးက်င့္ရင္း..ေခြၽးေတြ႐ႊဲလာၿပီဆို ဒါလည္း ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုျဖစ္မွာပါပဲ။

⚽ ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္လည္း သိပ္မ်ားမ်ားမလိုလွပါဘူး။

ၾကမ္းေပၚဝမ္းလ်ားေမွာက္ plank ေထာက္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုက တစ္ေန႔မွာ တစ္မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးရံုနဲ႔ ဗိုက္အဆီ သိသိသာသာက်ေစသလို ပိုၾကံ့ခိုင္သန္စြမ္းလာေစပါတယ္။

ဒီေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ပါဆိုတာထက္ လုပ္ခ်င္စိတ္႐ွိဖို႔က အဓိကလို႔ ဆိုခ်င္တာပါ။ လိုခ်င္တဲ့ အရာက ပိုမ်ားရင္ေတာ့ ေပးရမဲ့ အခ်ိန္ေတြနဲ႔ တျခားအရင္းအႏွီးေတြလည္း ပိုစိုက္ထုတ္ရမွာ သဘာဝပါပဲ။

🔼 ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးတဲ့ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုကေတာ့ Sustainablity ဆိုတာပါပဲ။

ေကာက္႐ိုးမီးလို ဟုတ္ခနဲေတာက္ၿပီး ျဖဳတ္ခနဲ မၿငိမ္းသြားဖို႔ေပါ့။ အစမွာ႐ွိခဲ့တဲ့ စိတ္တက္ႂကြမႈနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ေန႔စဥ္ထိန္းသိမ္းထားပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းကို ကိုယ့္ရဲ႕ခ်စ္ရသူတစ္ေယာက္လို သေဘာထားၿပီး ေန႔စဥ္ေတြ႕ျဖစ္ေအာင္ေတြ႕ပါ။

🎯 အသက္အရြယ္အလိုက္ လုပ္သင့္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြနဲ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ??

🔼ကေလးဘဝ

ငယ္ငယ္တည္းက ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရင္ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ေစတယ္။ အ႐ိုးေတြပိုသန္မာေစသလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယံုၾကည္မႈကိုလည္း ပိုခိုင္မာေစတယ္။ ႀကိဳက္သလို ေျပးလႊားခုန္ေပါက္ ေဆာ့ကစားပါေစ။ အႏၲရာယ္ မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ မ်က္ျခည္မျပတ္ ဂ႐ုစိုက္ပါ။

🔼ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္

စာကိုပိုအာရံုစိုက္လာသလို တည္ၿငိမ္စျပဳလာတဲ့ ဒီအရြယ္ဆို ကစားခုန္စားဘက္မွာ သိသိသာသာ ေလ်ာ့သြားတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးေတြေပါ့။
ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ မေဆာ့ၾကေတာ့ေပမဲ့ ေယာက်္ားေလးေတြကေတာ့ ေဘာလံုးကန္..ေျပးေဆာ့..ေရကူးလို႔ ေကာင္းတုန္း။

ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္အတြက္ကေတာ့ ေရကူး၊ ႀကိဳးခုန္၊ စက္ဘီးစီး၊ ေအ႐ိုးဗစ္၊ zumba အက စတာေတြအျပင္ အဖြဲ႔လိုက္ ေဆာ့ရတဲ့ အားကစားေတြ ကလည္း သင့္ေတာ္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြပါပဲ။ ဒီအသက္အရြယ္မွာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ပိုက်န္းမာေစပါမယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈ နဲ႔ အပူအပင္ေတြေလ်ာ့ေစသလို အပ်ိဳႀကီးဖားဖားျဖစ္မဲ့အခ်ိန္ ေကာက္ေၾကာင္းလွလွေလးေတြ ျဖစ္လာဖို႔အတြက္လည္း ပထမဆံုးစုတ္ခ်က္ေတြေပါ့။

🔼လူငယ္အရြယ္

ႂကြက္သားေတြဆီ ေအာက္စီဂ်င္ေရာက္ႏႈန္း အျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ့ဒီ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ေတြက ဘယ္ေလက်င့္ခန္းအတြက္မဆို သင့္ေတာ္ အၾကမ္းခံႏိုင္ပါတယ္။ ႀကိဳက္တာလုပ္ပါ။ လက္ေဝွ႔၊ ေတာင္တက္၊ ေျပး၊ ေဘာလံုးကန္၊ ေရကူး၊ ဝိတ္မ..ဘာျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ၾကိဳက္လုပ္လို႔ရတဲ့ အရြယ္ပါ။

🔼လူလတ္ပိုင္းအရြယ္

စိတ္ဖိစီးမႈပိုမ်ားလာပါၿပီ။ ႏွလုံုး..ေသြးတိုး..ဆီးခ်ိဳ..စတာေတြ ဝင္လာဖို႔ စစ္မ်က္ႏွာျပင္ေနပါၿပီ။ စီးပြားေရးကို အာရံုစိုက္ရင္းေလ့က်င့္ခန္းေတြနဲ႔ ပိုေဝးေလ့႐ွိတဲ့ အရြယ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ပါ..ေျပးပါ.. စက္ဘီးစီးပါ..Gymသြားပါ.. Yoga ေဆာ့ပါ..ေဂါက္႐ိုက္ပါ။

🔼သက္ႀကီးပိုင္းအရြယ္

အားလံုးၿပိဳက် ယိုယြင္းေနတဲ့ အရြယ္။ အားအနည္းဆံုးေပမဲ့ အက်န္းမာခ်င္ဆံုးအရြယ္။ မႏိုင္ဝန္မထမ္းမိေစဖို႔ ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။ ခပ္သြက္သြက္လမ္းေလ်ွာက္တာ၊ ေအ႐ိုးဗစ္ကစားတာေလာက္ဆို လံုေလာက္ပါတယ္။

🎯 သတိထားရမဲ့ အခ်က္ေတြ ??

ဘာေလ့က်င့္ခန္းမဆို မလုပ္ခင္ ဗိုက္ျပည့္ေအာင္မစားပါနဲ႔။ အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္ထားပါ။ အာဟာရျပည့္ေအာင္စားပါ။ ေဆးလိပ္ အရက္နဲ႔ မူးယစ္ေဆးေတြေ႐ွာင္ပါ။ ေခြၽးထြက္လြန္ရင္ ေရဓာတ္ခမ္းရင္ ဓာတ္ဆားရည္ေသာက္ပါ။ ပူျပင္းတဲ့ ရာသီဥတုမွာ ျပင္းထန္တဲ့ အားကစားနည္းေတြ ေလ့က်င့္ခန္းေတြေ႐ွာင္ပါ။

ကဲ..ခုပဲစ ကစားၿပီး အသက္႐ွည္က်န္းမာလိုက္ၾကရေအာင္လား..။

Dr ၿဖိဳးေဝလင္း
(25.4.19)