ေဆာင္းရာသီမွာ ေရေအးနဲ႔ခ်ိဳးၾကမလား? ေရေႏြးနဲ႔ခ်ိဳးၾကမလား?

ေဆာင္းဝင္ေနျပီဆိုေတာ့…..ဒီအေၾကာင္းအရာေလးကို လူအေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္ဝင္စားၾကမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။သိတဲ့အတိုင္း ရန္ကုန္ေဆာင္းက ေန႔ခင္းဘက္ေတြ ပူသလိုရွိေပမယ့္လို႔….အလုပ္သြား အလုပ္ျပန္ ေရခ်ိဳးခ်ိန္ျဖစ္တဲ့ မနက္အေစာပိုင္းနဲ႔ ညေန/ညပိုင္းေတြေတာ့ အခ်မ္းပိုလွပါတယ္။
ပထမဦးဆံုးေျပာလိုတာကေတာ့ ဒီေနရာမွာ သံုးႏႈန္းတဲ့

“ေရေအး” ဆိုတာ….ပံုမွန္ခ်ိဳးေနၾကေရကိုဆိုလိုတာျဖစ္ၿပီး……”ေရေႏြး”ဆိုတာကေတာ့ …..ခပ္ေႏြးေႏြးေရကိုသာဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။(ေရေအးကို ေရခဲေရ၊ ေရေႏြးကို အလြန္ပူတဲ့ေရေႏြးလို႔ အထင္မေရာက္ေစရန္ ႀကိဳရွင္းျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။)

ေရေႏြးအေၾကာင္း အရင္ေျပာပါမယ္။

ရာသီဥတုေအးေအးနဲ႔ ေရေႏြးေလးနဲ႔ေရခ်ိဳးရတာေတာ့ အလြန္လိုက္ဖက္မႈရွိလွပါတယ္။ေရေႏြးဟာ ႂကြက္သားေတြကို ေျပေလ်ာ့ေစၿပီး အေညာင္းအညာေျပေစတဲ့အျပင္ ခႏၶာကိုယ္ေသြးလည္ပတ္မႈ ေကာင္းေစပါတယ္။သို႔ေသာ္ သတိျပဳစရာအခ်က္က ေရေႏြးက အသားေျခာက္ေစပါတယ္( ေဆာင္းရာသီကိုယ္၌က အသားေျခာက္ေစတဲ့အတြက္ ေရေႏြးနဲ႔ပါခ်ိဳးရင္ အသားပိုေျခာက္ႏိုင္တာမို႔ ….ေျခာက္ေသြ႕တယ့္အသားရည္ပိုင္ရွင္ေတြ သတိထားစရာပါ။)ေရေႏြးနဲ႔ခ်ိဳးၿပီးတဲ့အခါ အစိုဓာတ္ျဖည့္ခရင္မ္ (Moisturiser) ဂရုတစိုက္လူးေပးဖို႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္။

ခုတစ္ခါ ေရေအးအေၾကာင္းေလး ေျပာပါမယ္။

ေရေအးနဲ႔ခ်ိဳးျခင္းအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ကိုလန္းဆန္းတက္ႂကြေစလို႔ …မနက္ခင္းအလုပ္မသြားခင္ ေရေအးေလးနဲ႔ခ်ိဳးလိုက္မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ တစ္ေန႔တာလံုး လန္းလန္းဆန္းဆန္းရွိေနမွာပါ။အသားအရည္နဲ႔ဆံပင္ဆံသားအတြက္လည္း ေရေအးက ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။ေရေအးဟာလည္းပဲ ေရေႏြးနည္းတူ အေညာင္းအညာေျပေစပါတယ္။သတိျပဳစရာကေတာ့ အိပ္ရာႏိုးကာစမွာ ေရေအးနဲ႔ ရုတ္တရက္ထိေတြ႕လိုက္ရင္ ႏွလံုးေရာဂါအခံရွိသူေတြမွာ ရုတ္တရက္ႏွလံုးခုန္ရပ္တတ္ပါသတဲ့။ဒါေၾကာင့္ ေရေအးနဲ႔ခ်ိဳးမယ္ဆိုရင္ ေရကို ေျခဖ်ားကစၿပီး ေျခမ်က္ေစ့၊ဒူး၊ေပါင္၊ခါး၊ကိုယ္ ….စသျဖင့္ တစ္ဆင့္ခ်င္းဆီ ေရနည္းနည္းစီေလာင္းၿပီး ခ်ိဳးတာ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ပါလိမ့္မယ္။ေနာက္ၿပီး ရာသီဥတုေအးရတဲ့ၾကားထဲ….ေရေအးနဲ႔အၾကာႀကီးစိမ္ခ်ိဳးေနလို႔ေတာ့ မသင့္ေတာ္ဘူးေပါ့ေနာ္။ျမန္ျမန္သြက္သြက္ေလးခ်ိဳးတာပိုေကာင္းပါတယ္။

ကဲ…….ေရေအးနဲ႔ေရေႏြးရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးနဲ႔ သတိျပဳစရာေလးေတြကို ေျပာျပၿပီးၿပီဆိုေတာ့….မိမိရဲ႕အေျခအေန၊အႀကိဳက္ေပၚမူတည္ၿပီး ….ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သြားၿပီေပါ့ေနာ္။ေဆာင္းတြင္းမွာ ေရခ်ိဳးတာကလည္း ပညာသားပါတယ္…..ဥာဏ္ေလးလႊာသံုးဖို႔ လိုပါတယ္။

သင္ေရာ? ေရေအးလား? ေရေႏြးလား ?

Dr.Ginger