ကေလးနွင့္ ပ်ားရည္

ပ်ားရည္ဟာ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ သဘာ၀ အစားအစာျဖစ္တာေၾကာင့္ က်န္းမာေရး အတြက္သင့္ေတာ္တယ္ဆိုတာ သိၾကပါတယ္။ သဘာ၀က ရတဲ့ အခ်ိဳဓာတ္အျပင္ တျခား အာဟာရဓာတ္ေတြပါ ပါ၀င္ေနတာေၾကာင့္ လူၾကီးလူငယ္မေရြး သံုးစြဲၾကပါတယ္။ ပ်ားရည္ကို ဒီတိုင္းစားၾကတဲ့ အျပင္၊ ဒိန္ခ်ဥ္နဲ ့ေရာေသာက္တာ၊ မုန္ ့ေတြလုပ္တဲ့ ေနရာမွာ၊ ေဆးေဖာ္တဲ့ ေနရာမွာေတြပါ အမ်ိဳးမ်ိဳးသံုးစြဲၾကပါတယ္။ စြယ္စံုသံုးလို ့ရတဲ့ ပ်ားရည္ကို သဘာ၀ အတိုင္းေရာ၊ ေမြးျမဴေရးပ်ားေတြကေနပါ ရရွိနုိင္ပါတယ္။ ပ်ားရည္ရဲ ့အခ်ိဳဟာ Monosaccharides fructose နဲ ့ Glucose က ရရွိပါတယ္။ ပ်ားရည္ ထမင္းစားဇြန္း ၁ ဇြန္းမွာ ကယ္လိုရီ ၄၆ ပါ၀င္ပါတယ္္။

ပ်ားရည္ဟာ ေဆးဖက္၀င္ပါတယ္။ ဓာတ္တိုးဆန္ ့က်င္ပစၥည္းေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ သဘာ၀ ပိုးသတ္ေဆး အာနိသင္ရွိပါတယ္။ အနာက်က္ေစပါတယ္။ အစာေက်ေစပါတယ္။ လည္ေခ်ာင္းနာ သက္သာေစပါတယ္။ ေဆးလိုေရာ အစာလိုေရာ အသံုး၀င္ပါတယ္။ ပန္းပင္ေတြကရတဲ့ Polyphenols လို ့ေခၚတဲ့ ဓာတ္ေပါင္းေတြဟာ Antioxidants အာနိသင္ရွိပါတယ္။ ဆဲလ္ ေတြ ပ်က္စီးမွဳကို ကာကြယိေပးပါတယ္။ ကင္ဆာနဲ ့နွလံုးေရာဂါ ကိုေတာင္ ကာကြယ္နိုင္တယ္လို ့ေျပာၾကပါတယ္။ ပ်ားရည္ သံုးစြဲမွု မ်ားတာေၾကာင့္ သဘာ၀ ပ်ားရည္ကို လံုလံုေလာက္ေလာက္ မရနိုင္ပါဘူး။ ေမြးျမဴေရး ပ်ားေတြကေန ထုတ္လုပ္ၾကျပီး ျပန္လည္က်ိဳခ်က္ ၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဓာတု အခ်ိဳေတြ ကို ထည့္လာၾကပါတယ္။ ဒါေတြက က်န္းမာေရးနဲ ့မသင့္ေတာ္ပါဘူး။

ကေလးငယ္ေတြ အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ ပ်ားရည္ကို ကေလး အသက္ ၁ နွစ္ျပည့္မွ စေကၽြးသင့္ပါတယ္။ ပ်ားရည္ကေန တဆင့္ Botulism လို ့ေခၚတဲ့ အစာအဆိပ္သင့္တာေလး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ၆ လေအာက္ ကေလးငယ္ေတြမွာ ပိုဆိုးနိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁ နွစ္အထိ ကေလးကို ပ်ားရည္ မတိုက္သင့္ပါဘူး လို ့ ပညာရွင္ေတြက အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ပ်ားရည္ကို ေလာျပီး မေကၽြးသင့္ပါဘူး။ ေတာပ်ားရည္ေတြမွာဆို ပန္း၀တ္မွုန္ေတြပါတာေၾကာင့္ တခ်ိဳ ့ဓာတ္မတည့္ ေရာဂါရွိတဲ့ ကေလးေတြဆို Allergy ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁ နွစ္ေအာက္ ကေလးေတြကို ပ်ားရည္ ခြံ ့တာမ်ိဳး၊ ပ်ားရည္ပါတဲ့ မုန္ ့ေတြ ေကၽြးတာမ်ိဳး မလုပ္သင့္ေသးပါဘူး။

ပ်ားရည္မွာ ဗီတာမင္ B အုပ္စုနဲ ့C လည္း ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ကေလးငယ္ေတြ အတြက္ အလြန္ေကာင္္းမြန္ပါတယ္။ ကေလးေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတဲ့ ေခ်ာင္းဆုိးတာနဲ ့လည္ေခ်ာင္းနာတာ ကိုလည္း သက္သာေစနိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြ အနာျဖစ္တာ ကြဲတာရွတာရွိရင္လည္း လိမ္းေပးလို ့ရပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ၁ နွစ္အထက္ ကေလးငယ္ေတြ အတြက္ပဲသင့္ေတာ္တယ္ဆိုတာ စကားခံပါရေစ။ ကေလးေတြကို စေကၽြးတဲ့အခါ ဇြန္းေသးေသးနဲ ့ စခြံ ့ၾကည့္ပါ။ မတည့္တဲ့ လကၡဏာ တစ္ခုခု မျပရင္ ကေလးစားမယ့္ အစားအစာေတြထဲ ေရာေကၽြးလို ့ရပါျပီ။ Oatmeal နဲ ့ေရာေကၽြးတာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေပါင္မုန္ ့မီးကင္ေပၚ ဆမ္းေကၽြးတာ ျဖစ္ျဖစ္ မနက္စာေကၽြးတဲ့ အခ်ိန္ ေကၽြးလို ့ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒိန္ခ်ဥ္ထဲကို သၾကားထည့္မယ့္ အစား ပ်ားရည္ထည့္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ Smoothie ကို Homemade လုပ္မယ္ဆိုလည္း သၾကားအစားထိုး ပ်ားရည္သံုးပါ။ Pancake တို ့အသီးတို ့နဲ ့ဆမ္းေကၽြးတာမ်ိဳးလည္း ကေလးေတြက ၾကိဳက္တတ္ပါတယ္။

ကေလးေတြရဲ ့သေဘာကို က Sweet Tooth အခ်ိဳၾကိဳက္ၾကတာမို ့ ေဘးအႏၱာရာယ္ကင္းျပီး စိတ္ခ်ရတဲ့ ပ်ားရည္ကို သံုးေပးတာ သင့္ေတာ္ပါတယ္။ အခ်ိဳၾကိဳက္တဲ့ ကေလးေတြကို သဘာ၀ အခ်ိဳေတြပဲ ၾကိဳက္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးသင့္ပါတယ္။ အခ်ိဳရည္ေတြ သၾကားမ်ားတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ေတြ သားေရစာေတြ အစား သဘာ၀ အစားအစာ ကသာ ပိုေကာင္းတာမို ့ကေလးရွိတဲ့ မိဘတိုင္း ဆင္ျခင္နိုင္ၾကဖို ့ေမတၱာျဖင့္ မ်ွေ၀လိုက္ပါတယ္။

Dr. Jasmine