Dr Honey ၏ ဆူရွီလုပ္နည္း

ဆူရွီဆိုတာ ဂ်ပန္အစားအစာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္း သိၾကေပမယ့္ စာေရးသူရဲ႕ favorite အစားအစာတစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုတာေတာ့ လူတိုင္း သိမယ္ မထင္ပါဘူး။ 😜😜😜

ဆူရွီကို ႀကိဳက္လြန္းေတာ့ အိမ္မွာ ခဏ ခဏ လုပ္စားျဖစ္တယ္။ အာဟာရဆရာဝန္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အာဟာရရႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္လည္း ဆူရွီကို အာဟာရ မွန္ကန္မွ်တစြာ ပါဝင္တဲ့ အစားအစာတစ္ခုလို႔ ျမင္မိတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီတစ္ပတ္မွာ စာေရးသူရဲ႕ homemade sushi (more nutritious version) ျပဳလုပ္နည္းေလးနဲ႔ ဆူရွီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အာဟာရဆိုင္ရာ ေကာင္းက်ိဳးေတြ၊ သတိျပဳလိုက္နာစရာေလးေတြကို ေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။

“Dr Honey’s Homemade Sushi (more nutritious version)”

ဆူရွီမွာ main ingredient က ထမင္းပါ။ Vinegared rice လို႔ ေခၚပါတယ္။ ထမင္းကို vinegar အနည္းငယ္၊ ဆား၊ သၾကားအနည္းငယ္နဲ႔ နယ္ၿပီး အသား၊ အရြက္ေတြနဲ႔ ေရညွိထဲ ထည့္လိပ္တာပါ။ ဒီေနရာမွာ စာေရးသူက ေပၚဆန္းေမႊးတို႔၊ ရွမ္းဆန္တို႔ကို မသံုးဘဲ ဆန္လံုးညိဳကို သံုးပါတယ္။ ဆန္လံုးညိဳရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးေတြကေတာ့ သန္႔စင္ထားတဲ့ဆန္ေတြထက္ အာဟာရတန္ဖိုး ျမင့္မားတယ္၊ glycemic index လို႔ ေခၚတဲ့ အစားအစာတစ္ခုရဲ႕ ေသြးတြင္းသၾကားဓါတ္ကို ျမင့္တက္ေစမႈ အတိုင္းအတာက နည္းလို႔ ဆီးခ်ိဳသမားေတြအတြက္ ပိုအဆင္ေျပေစတယ္၊ ေနာက္ၿပီး insoluble fiber လို႔ ေခၚတဲ့ ေသြးထဲမွာ ေပ်ာ္ဝင္ႏိုင္တဲ့ အမွ်င္ဓါတ္ေတြ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ေသြးတြင္းကိုလက္စထေရာကို က်ေစပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆန္လံုးညိဳေလးကိုခ်က္၊ ပူပူေႏြးေႏြးေလးကို vinegar နည္းနည္း၊ ဆားနည္းနည္း (တကယ့္ကို အရသာပါရံု နည္းနည္း) နဲ႔ ႏွမ္းအနည္းငယ္ထည့္ၿပီး နယ္ပါတယ္။

ၿပီးရင္ အသားအတြက္က တူနာသံုးတယ္၊ ဆီနည္းနည္း၊ ဆားနည္းနည္းနဲ႔ ေၾကာ္ထားတဲ့ ၾကက္ဥေၾကာ္သံုးတယ္၊ ပုစြန္သံုးတယ္၊ ဆယ္မြန္ငါးသံုးပါတယ္။ လတ္ဆတ္တဲ့ သဘာဝအသားငါးေတြကိုပဲ အသံုးျပဳၿပီး ၾကက္/ဝက္သားေခ်ာင္း၊ ၾကက္/ဝက္အူေခ်ာင္း၊ ဂဏန္းေခ်ာင္း စတာေတြကို မသံုးပါဘူး။ အဲ့လို preserved food ေတြက သဘာဝအသားေတြထပ္ အဆီဓါတ္ပိုမ်ားၿပီး၊ ၾကာရွည္ခံႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဆားေတြအမ်ားႀကီး၊ သၾကားေတြအမ်ားႀကီး ထည့္ထားရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အူမႀကီးကင္ဆာကို ျဖစ္ေစတဲ့ ယမ္းစိမ္းေတြေတာင္ ပါပါေသးတယ္။

အသီးအရြက္ကေတာ့ ႏွစ္သက္ရာ အကုန္ထည့္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ ဝါးလိပ္ေလးေပၚ ေရညႇိေလးတင္၊ ထမင္းေလးထည့္၊ အစာပလာေလးေတြစီၿပီးလိပ္၊ ေပါင္းအိုးထဲ ထည့္ၿပီး ခဏ အပူေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ အရြယ္ေတာ္ အတံုးေလးေတြ တုန္းၿပီး ဘာမ႐ိုးနစ့္၊ ဘာပဲငံျပာရည္မွ မပါဘဲ စားပါတယ္။ မ႐ိုးနိစ့္မစားတာကေတာ့ မလိုအပ္တဲ့ ကယ္လိုရီ အပိုေတြ တက္မွာစိုးလို႔ပါ။ ပဲငံျပာရည္မစားတာကေတာ့ နဂိုထဲက မႀကိဳက္တာရယ္၊ ဆိုဒီယမ္ပမာဏကို ေလွ်ာ့ခ်ခ်င္တာရယ္ေၾကာင့္ပါ။

အရသာရွိၿပီး အာဟာရတန္ဖိုး မွ်တေကာင္းမြန္တာေၾကာင့္ ဆိုင္မွာလည္း ခဏခဏ သြားစားျဖစ္သလို၊ လုပ္ရတာလြယ္တဲ့အတြက္ အိမ္မွာလည္း အေပၚကေျပာသလို အာဟာရပိုရွိေအာင္၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပိုညီၫြတ္ေအာင္ modify လုပ္ၿပီး စားျဖစ္ပါတယ္။

My Doctor ရဲ႕ ပရိသတ္ေတြထဲက ဆူရွီႀကိဳက္တဲ့သူေတြကို Dr Honey ရဲ႕ modified version ေလးကို ေျပာျပရင္း အားလံုး သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ရပါတယ္ရွင္။

Dr Honey Su Naing

M.B.,B.S (Mandalay)

M.Sc Nutrition & Dietetic (UK)