အသည္းအက်ဳိးျပဳ အစားအစာမ်ား

ဒီတစ္ေခါက္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြရဲ႕အသည္းကို အက်ဳိးျပဳေစတဲ့ အစားအေသာက္ေတြအေၾကာင္းေျပာျပေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ အသည္းက်န္းမာေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အစားအေသာက္ေတြအေနနဲ႕ ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္…

၁။ေကာ္ဖီ

ေကာ္ဖီဟာ အသည္းမွာအဆီစုပံုမွဳကိုေလ်ာ့ခ်ေပးတာေၾကာင့္ အသည္းအဆီဖံုးျခင္းကိုကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ေကာ္ဖီဟာအသည္းရဲ႕ ဓါတ္တိုးဆန္႕က်င္ပစၥည္း(Antioxidants)ေတြကို လွဳံ႕ေဆာ္ေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ အသည္းကိုအလုပ္ဝန္ပိျခင္းမွသက္သာေစပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေကာ္ဖီဟာအသည္းအင္ဇိုင္းေတြရဲ႕ ကင္ဆာျဖစ္ေစတဲ့အဆိပ္အေတာက္ေတြကိုခႏၶာကိုယ္မွဖယ္ရွားတဲ့အလုပ္မွာလဲအားေပးကူညီပါတယ္။
(ဒီေနရာမွာ ေကာ္ဖီဆိုတာ ေကာ္ဖီစစ္စစ္ကိုသာ ဆိုလိုပါတယ္)

၂။Oatmeal

Oatmeal မွာပါတဲ့ အမွ်င္ဓါတ္ဟာအစာေခ်ဖ်က္မွဳကိုအားေပးရံုမက အသည္းက်န္းမာေရးကိုပါအေထာက္အကူျပဳပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ၎မွာပါတဲ့ beta-glucans ဟာေရာင္ယမ္းမႈျဖစ္စဥ္ကိုေလ်ာ့နည္းေစျခင္း၊အဝလြန္ျခင္းႏွင့္ဆီးခ်ဳိေရာဂါကိုထိန္းညွိေပးႏိုင္ျခင္းစတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြရွိပါတယ္။

၃။Green tea

လက္ဖက္စိမ္းဟာ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးရွိ အဆီမ်ားကိုက်ေစၿပီး အသည္းအဆီဖံုးျခင္းကိုလဲေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ oxidative stress ကိုလဲတိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၄။ၾကက္သြန္ျဖဴဟာ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုထိန္းသိမ္းေပးၿပီး အသည္းအဆီဖံုးျခင္းကိုပါ ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

၅။ဘယ္ရီသီးမ်ား။

ဘယ္ရီသီးေတြဟာ ဓါတ္တိုးဆန္႕က်င္ပစၥည္း(Antioxidants)မ်ား ပါဝင္တာေၾကာင့္ အသည္းက်န္းမာေရးကို အထူးေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

၆။စပ်စ္သီး။

စပ်စ္သီး၊စပ်စ္သီးေဖ်ာ္ရည္၊စပ်စ္သီးအေစ့တို႕မွာ Antioxidants မ်ားေပါႂကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ၎တို႕ဟာ အသည္းကိုမ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

၇။ဂရိတ္ဖ႐ုသီး။

ဂရိတ္ဖ႐ုသီးမွာပါတဲ့ Naringin နဲ႕ Naringenin ဆိုတဲ့ Antioxidants ႏွစ္မ်ဳိးဟာ ေရာင္ယမ္းမွဳျဖစ္စဥ္ေတြကေန အသည္းကိုကာကြယ္ေပးၿပီး အသည္းက်န္းမာေရးကိုလဲအက်ဳိးျပဳပါတယ္။

၈။Omega-3

ငါးနဲ႕ငါးႀကီးဆီမွာပါတဲ့ Omega-3 fatty acids ဟာလူ႕အက်ဳိးျပဳအဆီဓါတ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ၎တို႕ဟာ ကိုလက္စထေရာကိုက်ေစရံုမက အသည္းအင္ဇိုင္းေတြရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္တာကိုလဲ ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ တစ္ပတ္ကိုငါး ႏွစ္ေကာင္သံုးေကာင္စားသံုးေပးျဖင့္ ေရာဂါအခ်ဳိ႕ကို အထိုက္အေလ်ာက္ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။

၉။အေစ့အဆန္မ်ား။

အေစ့အဆန္ေတြဟာ Unsaturated fatty acid၊ဗီတာမင္အီးနဲ႕ အင္တီေအာက္ဆီးဒန္႕ေတြပါဝင္တာေၾကာင့္ အသည္းက်န္းမာေရးကိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။
သစ္ၾကားသီး၊မက္မြန္သီးတို႕ကိုေန႕စဥ္ စားသံုးေပးပါက က်န္းမာေရးကိုအေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ သို႕ေသာ္၎တို႕ဟာ ကယ္လိုရီမ်ားတဲ့အစားအစာေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ တန္ေဆးလြန္ေဘးဆိုတာကို သတိျပဳၿပီး အလြန္အကၽြံမစားမိၾကဖို႕ လိုပါတယ္။

၁၀။သံလြင္ဆီ။

သံလြင္ဆီမွာပါဝင္တဲ့ Unsaturated fatty acid ဟာ Antioxidants ျဖစ္လို႕အသည္းကိုဓါတ္တိုးျခင္းျဖစ္စဥ္ေတြမွကာကြယ္ေပးရံုမွ်မက အသည္းရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကိုပါ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္ပါတယ္။

၁၁။အသီးအရြက္မ်ား။

ေထာပတ္၊သံပုရာ၊သေဘာၤ၊ပန္းေဂၚဖီ၊ငွက္ေပ်ာ၊ဆန္လံုးညိဳစသည္တို႕ဟာ အသည္းက်န္းမာေရးကိုအေထာက္အကူျပဳတဲ့ အသီးအႏွံေတြပဲျဖစ္ၾကပါတယ္၊၊

ကဲ အထက္ေဖာ္ျပပါအစားအေသာက္ေလးေတြကို မိမိနဲ႕သင့္ေလ်ာ္သလိုစားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ က်န္းမာေသာအသည္းတစ္စံုကို ပိုင္ဆိုင္လိုက္ၾကပါစို႕။
dr.ye’lwin mm