မိခင္ေလာင္းရဲ႕စိုးရိမ္ေသာကမ်ား

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ထားတဲ့ မိခင္ေလာင္းတိုင္းမွာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြရွိစၿမဲပါ။ ကိုယ္ဝန္ပ်က္က်သြားမွာ၊ ေမြးဖြားလာတဲ့ကေလးဟာ ေျခလက္အဂၤါမစံုလင္မွာ၊ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ရင္ၾကံဳရမယ့္ နာက်င္မႈနဲ႔အခက္အခဲေတြကို ေတြးေၾကာက္တာ စသျဖင့္ ပူပန္မႈမ်ားစြာရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုစိတ္ေတြကိုေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြကို သိဖို႔ယခုေဆာင္းပါးကရည္ရြယ္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တစ္ဦးမွာျဖစ္တတ္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲျပႆနာေတြရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့

-လမေစ့ဘဲေမြးျခင္း

-ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ျမင့္တက္လာျခင္း

-ကိုယ္ဝန္ဆိပ္တက္ျခင္း

-ေသြးတိုးျခင္း

-ကိုယ္ဝန္ပ်က္က်ျခင္း စတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ မိခင္မ်ားကေတာ့

-ဆီးခ်ိဳေရာဂါ

-ကင္ဆာေရာဂါ

-ေသြးတိုးေရာဂါ

-လိင္မွတစ္ဆင့္ကူးစက္ေသာေရာဂါမ်ား

-ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါ

-အတက္ေရာဂါနဲ႔

-ေသြးအားနည္းေရာဂါအခံရွိတဲ့သူေတြမွာ ပိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေအာက္ပါအခ်က္ေတြကလည္း ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္မွာေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို ျမင့္တက္ေစပါတယ္။

-အသက္ ၃၅ႏွစ္နဲ႔အထက္မွ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျခင္း

-ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္မွာ အသက္ငယ္လြန္းျခင္း

-မစားခ်င္မေသာက္ခ်င္ေသာ အေျခအေနေရာဂါရွိျခင္း

-ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း

-အရက္ေသာက္ျခင္း

-တားျမစ္ေဆးဝါးမ်ားသံုးျခင္း

-ယခင္ကလည္း ကိုယ္ဝန္ပ်က္က်ဖူးျခင္း၊လမေစ့ဘဲကေလးေမြးဖူးျခင္း

-အႁမြာကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျခင္း စတဲ့အခ်က္ေတြကို ျပဳလုပ္ေနတဲ့မိခင္ေတြဟာ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ဖို႔ႏႈန္းပိုမ်ားပါတယ္။

မိခင္တိုင္းဟာ ကိုယ္ဝန္ရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳး
ေတြျဖစ္မယ္လို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ အခ်ိဳ႕ေသာအခ်က္ေတြဟာ မိမိကထိန္းခ်ဳပ္ကာကြယ္လို႔မရေပမယ့္ အရက္ေသာက္ျခင္း၊ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းလိုအရာမ်ိဳးကေတာ့ မိမိဘာသာထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစတဲ့ risk ကို ေလွ်ာ့ခ်လို႔ရပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္မ်ား ေဆာင္သင့္တဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့

-ကိုယ္ဝန္ရွိမွန္းသိတာနဲ႔ ဆရာဝန္နဲ႔ကိုယ္ဝန္အပ္ပါ။ Antenatal Care လို႔ေခၚတဲ့ ကိုယ္ဝန္ေစာင့္ေရွာက္မႈ ပံုမွန္ယူပါ။

အၾကာႀကီးမတ္တပ္ရပ္တာကိုေရွာင္ပါ။ ရပ္ရမယ္ဆိုရင္လည္း ေသြးလွည့္ပတ္မႈေကာင္းေအာင္ ေျခေထာက္ကိုလႈပ္ရွားေပးပါ။

-ထိုင္ရာကေနထရင္ ျဖည္းျဖည္းထပါ။ လွဲအိပ္ရာကေနထရင္လည္း ျဖည္းျဖည္းထပါ။

-က်န္းမာေရးနဲ႔ညီၫြတ္တဲ့အစားအေသာက္မ်ားကိုသာ စားသံုးပါ။ အသား၊ငါး၊ပ႐ိုတင္းႂကြယ္ဝေသာအစားအစာမ်ား၊ အသီးအႏွံ၊ဟင္းသီးဟင္းရြက္ စသျဖင့္ အာဟာရစံုလင္ေအာင္စားသံုးပါ။

-ကိုယ္ဝန္ေဆာင္အားေဆးေန႔စဥ္ေသာက္ပါ။ (ဥပမာ-ဗီတာမင္နဲ႔ ေဖာလစ္အက္ဆစ္)

-ေဆးလိပ္နဲ႔အရက္ကို လံုးဝေရွာင္ၾကဥ္ပါ။

-ယခင္ကစြဲေသာက္ခဲ့တဲ့ေဆးေတြ ရွိခဲ့ရင္ ဆရာဝန္ကိုေျပာျပၿပီး ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္မွာ ေသာက္လို႔ရမရ ေမးျမန္းတိုင္ပင္ပါ။

-ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္မွာ ခံစားရတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ပါ။ စိတ္ကိုေပါ့ပါးစြာထားသင့္ပါတယ္။ ေတးဂီတနားေထာင္တာ ၊ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျပဳလုပ္တဲ့ ေယာဂေလ့က်င့္ခန္းေတြ ျပဳလုပ္တာကလည္း က်န္းမာၿပီးစိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျခင္းဟာ စိတ္ညစ္စရာ၊ေၾကာက္စရာမဟုတ္ပါဘူး။ သဘာဝျဖစ္စဥ္တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တာကိုေရွာင္ၿပီး၊ လုပ္ေဆာင္သင့္တာကို ပံုမွန္ျပဳလုပ္သြားရင္ က်န္းမာတဲ့သားသမီးေတြကို လြယ္လြယ္ကူကူေမြးဖြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အားလံုးက်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ။

ေမာင္(ေဆး-၁)