ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလအတြင္း စိတ္အေျပာင္းအလဲမ်ား

အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုအတြက္ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလအတြင္း စိတ္အေျပာင္းအလဲဟာ ျမန္ဆန္ေလ့ရွိပါတယ္ ။ဒီလိုစိတ္ခံစားမႈ တစ္ခုကေန တစ္ခု အလ်င္အျမန္ေျပာင္းလဲေနျခင္းဟာ စိတ္ပိုတိုေစ စိတ္ပိုပင္ပန္းေစ႐ုံသာမက ဘာလို႔ျဖစ္ရလဲ ဘာလို႔ဒီလိုခံစားရလဲဆိုတာေတြဟာ အေျဖရွာရ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္ ။

ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရသလဲ ?

ပထမဆုံး သင့္ကိုယ္သင္ ေျပာရမွာက ဒါဟာ ရွက္စရာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အျပစ္တင္စရာမဟုတ္ဘူးဆိုတာပါပဲ ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလအတြင္း ဒီလိုစိတ္အတက္အက်ျမန္တာ စိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္တာေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ထားရမယ့္အရာေတြပါ ။ ဒီလို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလအတြင္း စိတ္အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေစတ့ဲအခ်က္ေတြဟာ အျပင္ကေရာ အတြင္းကပါ လာတာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလို စိတ္ခံစားလြယ္ေနတာ စိတ္အလိုမက်တာေတြဟာ ပုံမွန္ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ပါပဲ ။

(၁) ေဟာ္မုန္း

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလအတြင္းမွ သင့္ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေဟာ္မုန္းထုတ္လုပ္မႈဟာ ပုံမွန္ထက္မ်ားျပားေနတတ္ၿပီး အထူးသျဖင့္ estrogen နဲ႔ progesterone လို႔ေခၚတ့ဲေဟာ္မုန္းေတြပါ ။ သင့္ကိုယ္ဝန္အခ်ိန္ကာလ သင့္ခႏၶာကိုယ္အေပၚမူတည္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ထိမ်ားျပားလဲဆိုတာ ကြဲျပားႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒီေဟာ္မုန္းေတြဟာ သင့္ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈေတြနဲ႔သင့္ဦးေႏွာက္ရဲ႕လိုက္လံထိန္းေၾကာင္းေပးႏိုင္မႈကို အမ်ားႀကီး သက္ေရာက္ေနပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ပုံမွန္လို႔ေျပာဆိုႏိုင္ၿပီး အလြန္အမင္းျပင္းထန္တ့ဲစိတ္အေနအထား ေတြျဖစ္လာမွသာ ပူပန္သင့္ပါတယ္ ။

(၂) စိတ္ဖိစီးျခင္း

အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားစြာနဲ႔ပဲ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္စဥ္ဟာ စိတ္ဖိစီးမႈအေပးႏိုင္ဆုံး အေျခအေနတစ္ခုပါပဲ ။ မိသားစုဘဝတစ္ခု စတင္ရေတာ့မယ့္ အိပ္မက္ေတြေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြနဲ႔အတူ ဒီကိုယ္ဝန္ကတဆင့္ေျပာင္းလဲမႈေတြကိုလဲ ေတြးပူရေတာ့မွာပါ ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္ကာလအတြင္း ၊ ေမြးဖြားရန္ ေနရာ ၊ ျပင္ဆင္ရန္ ဆရာဝန္အပ္ရန္မ်ား ၊ ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့မ်ား ၊ အကူအညီမ်ား ၊ အလုပ္အကိုင္ဆိုင္ရာမ်ား ၊ အစရွိသျဖင့္ စဥ္းစားရန္ မ်ားျပားလာပါတယ္ ။ ဒီလိုကိစၥေတြကေနတဆင့္ စိတ္ဖိစီးမႈျမင့္တက္လာတာနဲ႔အတူ ဘယ္လိုစိတ္ေတြကိုေျဖေလ်ာ့ရမလဲဆိုတာ မသိဆိုတာမ်ဳိးေတြျဖစ္လာပါတယ္ ။

(၃)ခႏၶာကိုယ္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္စဥ္

တခ်ဳိ့မိခင္ေတြဟာ တျခားသူေတြနဲ႔မတူဘဲ ခႏၶာကိုယ္မွေျပာင္းလဲမႈေတြကို ပိုမိုခံစားရပါတယ္ ။ ေနရထိုင္ရ မအီမသာျဖစ္တာ ၊ မူးေဝေအာ့အန္တာ ၊ ကိုက္ခဲတာ ၊ ေမာပန္းႏြယ္းနယ္တာ ၊ အိပ္ေရးပ်က္တာ ၊ အိပ္မရတာ အစရွိသည္တို႔ကို ပိုမိုခံစားရပါတယ္ ။ ဒီလိုအေၾကာင္းရင္းေတြေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေဟာ္မုန္းျမင့္တက္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး စိတ္အေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္ေပၚစိတ္အတက္အက်ေတြျဖစ္လာရပါတယ္ ။

ဘယ္လိုသက္သာေအာင္လုပ္မလဲ ?

ဒီလိုစိတ္ေျပာင္းလဲျခင္းဆိုင္ရာ ျဖစ္စဥ္ေတြကို သင္ကိုယ္တိုင္ထိန္းညႇိႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ။

* ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဂ႐ုစိုက္ျခင္း – သင့္ခႏၶာကိုယ္နဲ႔စိတ္ကို အၿမဲဘာေတြလိုအပ္ေနလဲ နားစြင့္ၿပီး သတိထားပါ ။ ေရေႏြးေလးနဲ႔ ေရခ်ဳိးခ်င္ပါသလား ထခ်ဳိးလိုက္ပါ ။ တစ္ေယာက္တည္း စာဖတ္ၿပီး သက္ေတာင့္သက္သာေနလိုပါသလား အခ်ိန္မရရေအာင္ ယူပါ

* အိပ္ပါ- အနည္းဆုံး ၈ နာရီခန္႔ အိပ္ေရးဝဝအိပ္လိုက္ျခင္းဟာ သင့္ခႏၶာကိုယ္အတြင္း အံ့ဩစရာေျပာင္းလဲမႈအေျမာက္အမ်ားကိုျဖစ္ေစမွာပါ ။ အၿမဲလိုလိုမဟုတ္ေတာင္ အိပ္ခ်ိန္ကိုလုံလုံရရွိေစဖို႔ အၿမဲႀကိဳးစားပါ

* အစားအေသာက္ – အိပ္စက္ျခင္းသက့ဲသို႔အေရးႀကီးသည့္အရာမွာ အဟာရပါပဲ ။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္စားခ်င္တ့ဲအစားအစာေတြကို စားေသာက္လိုက္ရတ့ဲအခါ လူေတြမွာ စိတ္ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈကိုခံစားရေလ့ရွိပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီၫြတ္တ့ဲသဘာဝအစားအစာေတြကိုမ်ားမ်ားစားေပးျခင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ေရာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအတြက္ပါ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳပါတယ္ ။

* အကူအညီမ်ား – သင့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အားေပးေဖာ္ မိသားစုေတြ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရွိေနျခင္းဟာလဲ သင့္အတြက္ေကာင္းမြန္ပါတယ္ ။ ဒါ့အျပင္ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မ်ား အဖြဲ႕ေတြ အၾကံေပးေရးအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ေတြ႕ဆုံျခင္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္အားေပးျခင္းေတြဟာလဲ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေစပါတယ္ ။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလဟာ ျပန္မရတ့ဲ အလွပဆုံးအခ်ိန္ကာလေလးပါ ။ ဒါေပမယ့္ သင့္အေနနဲ႔ ျဖစ္လာမယ့္အေျပာင္းအလဲေတြအတြက္ အၿမဲ ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္ ။ ဒီလိုစိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္တာ စိတ္တို စိတ္ဆိုးလြယ္တာ စိတ္က်တာ အစရွိတ့ဲစိတ္အေျပာင္းအလဲေတြဟာ ပုံမွန္ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ျဖစ္ၿပီး သင့္အေနနဲ႔ ဒါကို စိတ္ဆင္းရဲစရာမလိုပါဘူး ။ သင့္အေနနဲ႔ မွန္ကန္တ့ဲနည္းလမ္းေတြနဲ႔ တုန္႔ျပန္ႏိုင္ပါတယ္ ။

အားလုံးက်န္းမာၾကပါေစ

ေဒါက္ပီ