ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္ စိတ္ဖိဆီးမႈမ်ားလြန္းလၽွင္

ဒီအေၾကာင္းကို မေရးမီ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ group ေတြထဲဝင္ၾကည့္မိလိုက္သည္။ကိုယ္ေလးလက္ဝန္ရွိေနခါမွ ေယာက်္ားျဖစ္သူက ကြာရွင္းဖို႔ေျပာလို႔/ေနာက္မယားငယ္ထားလို႔ အပူမီးဝိုင္းၿပီး group ထဲရင္လာဖြင့္ၾကသူမ်ား၊ မီးဖြားဖို႔ ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္လို႔ အကူညီေတာင္းရင္း ေသာကေရာက္ေနေသာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မ်ား၊ ကေလးပ်က္က်ဖူးလို႔ ေနာက္ထပ္ပ်က္မွာ ပူပန္ေနသူမ်ား…..စသျဖင့္ ေဘးမွၾကည့္ရံုႏွင့္ပင္ ခံစားမိႏိုင္ေသာ စိတ္ဖိဆီးမႈမ်ားစြာၾကံဳေနရသူအေျမာက္အမ်ားေတြ႕လိုက္ရသည္။

ဒီလိုဖိစီးမႈေတြက ကိုယ္ဝန္နဲ႔ကေလးအေပၚ ဘယ္လိုသက္ေရာက္မႈရွိပါသလဲ?

ကေလးတစ္ေယာက္ကို လူ႔ေလာကထဲဆြဲသြင္းရတဲ့အလုပ္က လြယ္တာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။

မိန္းမတစ္ေယာက္ ကိုယ္ဝန္စရွိၿပီဆိုတာနဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာတြင္းေဟာ္မုန္းအေျပာင္းအလဲေတြေၾကာင့္ စိတ္ဖိဆီးမႈနဲ႔စိတ္အတက္အက် အေျပာင္းအလဲဒဏ္ကို အနည္းနဲ႔အမ်ား မလြဲမေသြ ခံစားရပါတယ္။ေနာက္ၿပီး ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလအတြင္း ပ်ိဳ႕အန္ျခင္း၊အစာမစားႏိုင္ျခင္း၊ခါးနာျခင္း စတဲ့ ခႏၶာကိုယ္အေျပာင္းအလဲေတြေၾကာင့္လည္း ဖိစီးရပါတယ္။မီးဖြားဖို႔ ေတြးပူရတာေတြလည္း ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ စိတ္ဖိဆီးမႈေတြပါပဲ။

သို႔ေသာ္လည္း ဒီလိုျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ စိတ္ဖိဆီးမႈအနည္းငယ္ဟာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တိုင္းနီးပါး ၾကံဳေတြ႕ရျခင္းျဖစ္ျပီး မိခင္နဲ႔ကေလးကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးေလ့မရိွပါဘူး။ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြ အေနနဲ႔လည္း ဒါကို သိရွိနားလည္ထားၿပီး ေကာင္းမြန္စြာေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။

သို႔ေသာ္လည္း စစခ်င္းမွာေျပာခဲ့သလို အိမ္ေထာင္ေရးျပသနာ၊ေငြေၾကးျပသနာ၊က်န္းမာေရးျပသနာ စသျဖင့္ ႀကီးမားတဲ့ စိတ္ဖိဆီးမႈဒဏ္ေတြကို ၾကာရွည္စြာ ခံစားေနရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မိခင္ေရာကေလးကိုပါ အေႏွာင့္အယွက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္ထိအေႏွာက္အယွက္ေပးႏိုင္လဲဆိုရင္ေတာ့ …..ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္မွာ ေသြးတိုးျခင္း၊ ကေလးလမေစ့ဘဲေမြးဖြားျခင္း၊ ေမြးလာသည့္ကေလး ေပါင္မျပည့္ျခင္းမ်ားျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။မိခင္ရဲ႕ စိတ္ဖိဆီးမႈဟာ ကေလးရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနဲ႔ ကိုယ္ခံအားစနစ္မ်ားအေပၚမွာလည္း သက္ေရာက္မႈရွိပါတယ္။စိတ္ဖိဆီးမႈဒဏ္ ၾကာရွည္စြာခံရေသာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္ရဲ႕ ေမြးဖြားလာတဲ့ကေလးဟာ….. ႀကီးလာတဲ့အခါ အာရံုစူးစိုက္ႏိုင္မႈအားနည္းျခင္း၊ ေၾကာက္စိတ္မ်ားျခင္း…..စတာေတြၾကံဳေတြ႕ရႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာခ်က္ေတြအရ သိရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တို႔ စိတ္ဖိဆီးလြန္းတဲ့အခါ

– မိမိ၏ခံစားခ်က္မ်ားကို ၿမိဳသိပ္မထားဘဲ မိမိ၏အိမ္ေထာင္ဘက္/ဆရာဝန္/ယံုၾကည္ခင္မင္ရသူမ်ားကို ပြင့္လင္းစြာဖြင့္ဟေျပာၾကားတိုင္ပင္ျခင္း

– တရားထိုင္ျခင္း

– ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း/ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေယာဂက်င့္ျခင္း

– အိပ္ေရးဝဝအိပ္ျခင္း

– က်န္းမာေရးႏွင့္ညီညြတ္ေသာ အစားအစာမ်ား စားသံုးျခင္း

– ကေလးေမြးဖြားျခင္းႏွင့္ ကေလးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဆိုင္စာ စာအုပ္စာေပမ်ားေလ့လာျခင္း

– ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ group ေတြထဲ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္အခ်င္းခ်င္းအေတြ႕အၾကံဳဗဟုသုတမၽွေဝျခင္း

– မလိုအပ္ေသာ အလုပ္မ်ား ရပ္နားၿပီး ေကာင္းစြာအနားယူျခင္း

– အလြန္အမင္းစိတ္ဖိဆီး/စိတ္ဓာတ္က်ေနသည္ဟု ခံစားသိရွိပါက စိတ္ပညာအထူးကုဆရာဝန္ႏွင့္ ျပသတိုင္ပင္ျခင္း…..

စသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ စိတ္ဖိဆီးမႈေလ်ာ့က်ၿပီး က်န္းမာေသာကိုယ္ဝန္ က်န္းမာေသာသားသားမီမီးမ်ား ေမြးဖြားႏိုင္ေစရန္ အၾကံဳျပဳလိုက္ပါသည္။

ပိုင္နီေမ