📌 ဆယ္တန္း (သို႔မဟုတ္) မအိပ္ဘဲ မက္ၾကတဲ့ အနာဂါတ္ အိပ္မက္လွလွေလးေတြ 📌

ေက်ာင္းဝင္းထဲကို အေမာတေကာ ေျပးဝင္ေတာ့ ေျခလွမ္းေတြက တစ္ခုခုဆြဲထားသလိုပဲ။
ေျပးေလ ေလးေလ။
ေမာလိုက္တာ။
စာေမးပြဲခန္းထဲေရာက္တဲ့ထိ တဒိုင္းဒိုင္းခုန္ေနတဲ့ ရင္က မၿငိမ္ေသး။
နာရီၾကည့္လိုက္ေတာ့ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္လြန္ေနၿပီ။

သူမ်ားေတြက ဝမ္းသာအားရ ေျဖေနၾကၿပီ။
ေမးခြန္းမသတ္ဘူးထင္တယ္။ ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ့။
စားပြဲေပၚက ေမးခြန္းစာရြက္ကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္မွ ေခါင္းကို မိုးႀကိဳးဆယ္ခ်က္ေလာက္ ပစ္ခ်ခံလိုက္ရသလိုပဲ။
အစ အဆံုး တစ္လံုးမွ မသိ။
ဝမ္းနည္းအားငယ္စိတ္ေတြ လႈိက္ဆို႔တက္လာၿပီး မ်က္ရည္ေတြက်လာလုလုမွာပဲ ဖ်တ္ခနဲ လန္႔ႏုိုးလာတယ္။

ေတာ္ေသးတယ္။
ဒါအိပ္မက္။
ဒီလို ဆယ္တန္းအိပ္မက္ဆိုးေတြက ဘယ္အရြယ္ေရာက္ေရာက္မက္တုန္း။

ဆယ္တန္းစာေမးပြဲက နတ္ႀကီးတယ္တဲ့။
နတ္ထက္ပိုႀကီးတာကေတာ့ မိဘေတြရဲ႕ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္။
ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ေတာ့ အဲ့ဒီ့ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ေတြကေပးတဲ့ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ဖိစီးမႈေတြက သူ႔ခံႏိုင္ရည္ထက္ ပိုႀကီးေနတတ္တယ္။

ကိုးတန္းေျဖျပီးကတည္းက တက္လိုက္ရတဲ့ က်ဴ႐ွင္ေတြ၊ က်က္လိုက္ရတဲ့စာေတြ။
ေတာင္းလိုက္ရတဲ့ ဆုေတြ။
ေပးလိုက္ရတဲ့ ကန္ေတာ့ပြဲေတြ။
ကေလးေတြတင္မက မိဘေတြပါ စိတ္ေမာလူေမာျဖစ္ရတဲ့ စာေမးပြဲ။

ဆယ္တန္းဆိုတာက တာတိုေျပးပြဲမဟုတ္။
မာရသြန္ေျပးသလို သက္လံုကိုထိန္းထားၿပီး မွန္မွန္ေလးေျပးလာရသည့္ပြဲ။
ပန္းဝင္ခါနီးမွ ပိုအားသြန္ခြန္စိုက္ေျပးရေပမဲ့လည္း စာေမးပြဲနီးမွ မအိပ္မေန အႀကိဳးစားလြန္လို႔မရ။

ဆယ္တန္းစာေမးပြဲအတြက္ နံပါတ္တစ္အေရးအႀကီးဆံုးက စာရဖို႔ဆိုရင္ နံပါတ္ႏွစ္က က်န္းမာဖို႔ပါပဲ။
စာရဖို႔ကေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္က်က္ေပါ့။
က်န္းမာေနဖို႔ကေတာ့ နည္းနည္းေျပာျပမွာေပါ့။

က်န္းမာရႊင္လန္းစိတ္ဖိစီးမႈကင္းစြာနဲ႔ ဘယ္စာေမးပြဲမဆိုျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္..

၁။ အိပ္ပါ

ဆက္တိုက္အိပ္ခ်ိန္တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး ၆ နာရီ ၇နာရီ ႐ွိရပါမယ္။
ဦးေဏွာက္ရဲ႕ မွတ္ဥာဏ္အတြက္ေရာ ကိုယ္ခံအားေကာင္းဖို႔ အတြက္ပါ အိပ္ရပါမယ္။
ကိုယ္ခံအားက်လာရင္ အဖ်ားအနာ၊ ႏွာေစးေခ်ာင္းဆိုး၊ တုပ္ေကြး စတာေတြ ဝင္လာတတ္ပါတယ္။

စာေမးပြဲရက္ေတြကေတာ့ လံုးဝအိပ္ေရးပ်က္လို႔မရပါဘူး။
မအိပ္ဘဲက်က္ၿပီး အတင္းဆြဲေခၚလာတဲ့စာေတြက စာေမးပြဲခန္းထဲေရာက္မွ ေခါင္းထဲက အလုအယက္ဆင္းေျပးသြားတတ္တယ္။

၂။ စားပါ

– အခ်ိန္မွန္မွန္စားဖို႔လိုပါတယ္။

– စိတ္ဖိစီးရင္ အစာအိမ္ေရာဂါထတတ္တာမို႔ အစာအိမ္ေရာဂါ အခံ႐ွိသူေတြ ပိုသတိထားစားေသာက္ရပါတယ္။
အခ်ဥ္၊အစပ္၊ လက္ဖက္၊ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီ၊ အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ေတြက လန္းဆန္းေစတာမွန္ေပမဲ့ အစာအိမ္ေရာင္သြားတတ္ပါတယ္။

– ဝမ္းပ်က္ဝမ္းေလ်ွာမျဖစ္ဖို႔ လတ္ဆတ္သန္႔႐ွင္းတာေလးေတြစားဖို႔ လိုပါတယ္။
စားေလ့ မ႐ွိတာေတြ ေ႐ွာင္သင့္ပါတယ္။

-အာဟာရ ျပည့္တာေလးေတြေရြးစားပါ။
ငွက္ေပ်ာသီး၊ ေထာပတ္သီး၊ ႏြားႏို႔၊ ဒိန္ခ်ဥ္၊ လိေမၼာ္သီး၊ ကၫြတ္၊ Almonds၊ သီဟိုဠ္ေစ့၊ သစ္ၾကားသီး၊ Green Tea၊ စပ်စ္သီး၊ ေခ်ာကလက္ စတဲ့အစားအေသာက္ေတြက ဦးေဏွာက္ မွတ္ဥာဏ္အတြက္ အေရးပါသလို စိတ္ဖိစီးမႈကိုလည္း ေလ်ာ့ေစပါတယ္။
အားရွိေပမဲ့ အယူသည္းရင္ေတာ့ ဘဲဥ ၾကက္ဥ ငံုးဥ ေ႐ွာင္ေပါ့။
စတာပါ။

၃။ အားေဆးတစ္ခုခုေသာက္ပါ

စိတ္ဖိစီးမႈေတြေလ်ာ့ေစဖို ့Vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B12 ဆိုတဲ့ Vitamin B complex လိုပါတယ္။
ဦးေဏွာက္ရဲ႕ စြမ္းရည္ကိုျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ကိုယ္တိုင္လည္း စာေသခ်ာက်က္ဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့ေနာ။
ကိုယ္ခံအားေကာင္းဖို ့ကေတာ့ Vitamin C လိုပါတယ္။

အစားအေသာက္ေတြမွာ ဒီ Vitamins ေတြပါေနေပမဲ့လည္း စနစ္တက် တြက္ခ်က္ မစားေသာက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ အားေဆးတစ္ခုခုေသာက္တာေတာ့ မမွားပါဘူး။
မေသာက္ခင္ ဗိုက္ထဲအစာ႐ွိဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့။
ကေလးေတြ အတြက္လိုအပ္သလို ေက်ာင္းအျပင္ကေန တူတူေျဖၿပီး အပူေတြေဝေနတဲ့ မိဘေတြအတြက္လည္း လိုပါတယ္။

ဘာျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းဆံုးအားေဆးကေတာ့ အားလံုးမွာ႐ွိၿပီးသားေနမွာပါ။
‘စာေမးပြဲ ၿပီးရင္’ဆိုၿပီး ႀကိဳေတြးထားတဲ့ ေပ်ာ္စရာေတြရယ္..
သိပ္မေဝးေတာ့တဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ ကိုယ့္ကိုေစာင့္ႀကိဳေနမဲ့ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ အနာဂတ္အိပ္မက္ လွလွေလးေတြရယ္ေပါ့။

ကဲ…အားတင္းထား။

Dr Phyowai Lynn