ညအိပ္ေရးပ်က္ျခင္းႏွင့္ မ်က္ကြင္းညိဳတာဆက္စပ္ေနပါသလား?

”အိပ္ေရးမပ်က္ေစနဲ႔ မင္းရဲ့ မ်က္ကြင္းေလးေတြ ညိဳၿပီးမဲမယ္”

FM ကပ်ံ႕လြင့္လာတဲ့ Xboxရဲ့သီခ်င္း

ဟုတ္ၿပီ။ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို့ေတြ အိပ္ေရးပ်က္တဲ့အခါ မ်က္ကြင္းေလးေတြ တကယ္ကိုပဲညိဳမဲတတ္ၾကပါသလား?

အေျဖကေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ညိဳတတ္ပါတယ္။ မဲတတ္ပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ဒီလို ျဖစ္ရသလဲ?

မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကို လူတိုင္းတစ္ခါမဟုတ္တစ္ခါ ၾကဳံဖူးၾကမွာပါ။မိန္းကေလးေတြဆို ပိုသိၾကမွာေပါ့။သူတို့က အျမဲကိုယ့္မ်က္ႏွာေလးကို ဂ႐ုတစိုက္ေလးေနၾကတာကိုး။

အိပ္ေရးပ်က္ျခင္းဟာ မ်က္လုံးတစ္ဝိုက္မွာရွိတဲ့ ပါးလႊာတဲ့အေရျပားေအာက္ေျခက ေသြးေၾကာေလးေတြကိုက်ယ္ေစလို့ ေသြးစီးဆင္းမွုမ်ားၿပီး မ်က္လုံးတစ္ဝိုက္အသားေရာင္ရင့္လာတာေၾကာင့္ မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကိုျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အိပ္ေရးပ်က္ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္းဟာ မ်က္လုံးတစ္ဝိုက္မွာရွိတဲ့ ႂကြက္သားနဲ႔တစ္သၽွူးေလးေတြကို ေလ်ာ့ရဲေစၿပီး အရည္ေတြစုလာေစတာေၾကာင့္ ေရာင္ရမ္းျခင္းကိုျဖစ္ေစၿပီး မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကိုပိုဆိုးေစပါတယ္။

အျခားဘယ္အေျခအေနေတြကေရာ မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကိုျဖစ္ေစနိုင္သလဲ?

အိပ္ေရးပ်က္ျခင္းအျပင္ မ်ိဳးရိုးလိုက္ျခင္း၊ေနေလာင္ျခင္း၊မ်က္လုံးတစ္ဝိုက္ရွိသဘာဝအတိုင္းထြက္ေသာ အေရာင္ျခယ္(Pigment)မ်ားျခင္း၊ဓါတ္မတည့္ျခင္း၊အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ျခင္း၊နာတာရွည္ေရာဂါတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးခံစားေနရျခင္း(ဥပမာ နာတာရွည္ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါ) စသည္တို့တြင္လည္း မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကိုေတြ႕နိုင္ပါတယ္။

ဘယ္လိုကုသမလဲ?

အိပ္ေရးပ်က္လို့ျဖစ္ရတာမို့ အိပ္ေရးဝဝအိပ္ျခင္းျဖင့္ ကုသနိုင္ပါတယ္။အိပ္တဲ့အခါမွာလဲ ပက္လက္လွန္အိပ္ျခင္းဟာ မ်က္လုံးညိဳျခင္းအတြက္ပိုေကာင္းပါတယ္။ေမွာက္ခုံအိပ္တဲ့အခါမွာ မ်က္လုံးဟာေအာက္ေရာက္ေနၿပီး ကမၻာေျမဆြဲအားေၾကာင့္ မ်က္လုံးတစ္ဝိုက္မွာ အရည္ေတြပိုစုလာနိုင္လို့ပါ။

Moisturizer နဲ႔ Sun screen။ moisturizerလိမ္းျခင္းျဖင့္ မ်က္လုံးတစ္ဝိုက္ရွိႂကြက္သားတစ္သၽွူးေလးေတြကို ေရဓါတ္ျပည္ဝေစၿပီးမ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကို သက္သာေစနိုင္ပါတယ္။ေနပူထဲအျပင္ထြက္တဲ့အခါမွာလဲ SPFျမင့္တဲ့ sunscreen ေတြလိမ္းျခင္းျဖင့္ မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကို အထိုက္အေလ်ာက္ကာကြယ္နိုင္ပါတယ္။

ေရခဲကပ္ျခင္း။

ေရခဲကို လက္ကိုင္ပဝါပါးပါးျဖင့္ရစ္ပတ္ၿပီး မ်က္လုံးေအာက္အေရျပားေပၚ မိနစ္၂၀ခန္႔ ကပ္ေပးျခင္းဟာ ေရာင္ရမ္းျခင္းကိုသက္သာေစ႐ုံမက က်ယ္ေနေသာေသြးေၾကာေလးေတြကိုလည္း က်ဥ္းေစနိုင္တာေၾကာင့္ မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကိုသက္သာေစပါတယ္။

လက္ဖက္ေျခာက္အစိုထုပ္ကေလးေတြကို မ်က္လုံးအေပၚအုပ္ေပးျခင္း၊၊ ေရွးဦးစြာ လက္ဖက္စိမ္း(သို့)ရိုးရိုးလက္ဖက္ေျခာက္ထုပ္ကိုေရေႏြးတြင္ ၅မိနစ္ခန္႔စိမ္ပါ။ၿပီးလၽွင္ ေရခဲေသတၱာထဲတြင္ ၁၅မိနစ္ခန္႔ အေအးခံပါ။ထိုအေအးခံထားေသာ အထုပ္ကေလးကို မ်က္လုံးေအာက္တြင္၁၅မိနစ္ခန္႔ကပ္ေပးပါ။ လက္ဖက္တြင္ပါဝင္ေသာ ကဖင္းႏွင့္အင္တီေအာက္ဆီးဒန္႔မ်ားက ေရာင္ရမ္းျခင္းကိုသက္သာေစၿပီး ေသြးေၾကာေလးေတြကိုက်ဥ္းေပးေစနိုင္ပါတယ္။ သခြားသီး ပါးပါးအလႊာေလးမ်ားကို အုပ္ေပးျခင္းျဖင့္လည္း မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကိုအထိုက္အေလ်ာက္သက္သာေစနိုင္ပါတယ္။

သက္ဆိုင္ရာ အထူးကုဆရာဝန္မ်ားႏွင့္ျပသ၍ ေလဆာကုထုံး၊ Filler ထိုးျခင္းႏွင့္ ပလတ္စတစ္ဆာဂ်ရီ နည္းပညာမ်ားျဖင့္လည္း ကုသနိုင္ပါေသးတယ္။

အားလုံးပဲ မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းမွ ကင္းရွင္းနိုင္ၾကပါေစ။

drye’lwin