ေဆာင္းတြင္းမွာကေလးေတြေနေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ

ေဆာင္းတြင္းဝင္လာၿပီဆိုရင္ မိမိတို႔ကေလးေတြအတြက္ပိုၿပီးဂ႐ုစိုက္ရတာ မိဘေတြရဲ႕အလုပ္တစ္ခုပါ။ လူႀကီးေတြေတာင္ဖ်ားၾကနာၾကတာပိုျဖစ္တဲ့ေဆာင္းတြင္းမွာ ကေလးေတြကေနမေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ေျခပိုမ်ားျပားပါတယ္။ လူႀကီးေတြေတာင္ တစ္ခ်ဳိ႕ေန႔ေတြမွာအေအးဒါဏ္မခံႏိုင္တဲ့ေဆာင္းတြင္းမွာ ကေလးေတြကိုပိုၿပီးဂ႐ုစိုက္သင့္ပါတယ္။

အရင္ဆံုးအေနနဲ႔ေတာ့ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးဝတ္ဆင္ေပးရပါမယ္။ အခ်ဳိ႕ကေလးေတြကခ်မ္းရင္ေျပာတတ္ေပမယ့္ မေျပာတတ္တဲ့ကေလးေတြလည္းရိွေနႏိုင္ပါတယ္။ လူႀကီးေတြကလည္းအလိုက္တသိနဲ႔ ေႏြးေထြးေအာင္ဝတ္စားေပးရပါမယ္။ လက္ရွည္အက်ႌ၊ ေဘာင္းဘီရွည္၊ သားေမႊးအေႏြးထည္၊ သိုးေမႊးေခါင္းစြပ္စတာေတြနဲ႔ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးထားေပးရပါမယ္။ လည္ပင္းအပတ္ေလးေတြ၊ နားရြက္ကာတဲ့အဖံုးေလးေတြပါတဲ့ အဝတ္ေတြကိုလည္းဝတ္ဆင္ေပးရပါမယ္။ ရာသီဥတုဒါဏ္ကိုလည္း လူႀကီးေတြထက္ပိုမိုခံစားရႏိုင္တာေၾကာင့္ ေသခ်ာဝတ္စားေပးတာစိတ္ခ်ရပါမယ္။

ဒါ့အျပင္ေဆာင္းတြင္းမွာမွ ပိုၿပီးျဖစ္တတ္ရဲ႕ေရာဂါေတြအတြက္လည္း ကေလးေတြကိုျပင္ဆင္ေပးထားရပါမယ္။ တုပ္ေကြး၊ ႏွာေစး၊ အေအးမိ၊ ေခ်ာင္းဆိုးစတာေတြကိုႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ လံုၿခံဳေႏြးေထြးစြာဝတ္ဆင္ျခင္းက ကာကြယ္နည္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ကေလးေတြမွာ။ ရင္ၾကပ္ေရာဂါရိွတတ္ၿပီး ေအးရင္ပိုၿပီးၾကပ္တတ္တာေၾကာင့္ အေအးေအာင္ကာကြယ္ထားရပါမယ္။ အသက္႐ႉလမ္းေၾကာင္းကတစ္ဆင့္ကူးစက္တဲ့ေရာဂါေတြဟာ လူထူထပ္ရင္ပိုျဖစ္တတ္တာေၾကာင့္ ကေလးမ်ားကို ေႏြးေထြးေအာင္ထားတာအျပင္ လူထူတဲ့ေနရာေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ထားဖို႔လိုပါတယ္။

စားေသာက္တာကိုလည္း အထူးဂ႐ုျပဳဖို႔လိုပါတယ္။ ေဆာင္းတြင္းမွာ အစာမေၾကတာ၊ ရင္ျပည့္တာ၊ မအီမသာျဖစ္တာ၊ ဗိုက္မေကာင္းလို႔ဂ်ီက်တာေတြႀကံဳရတတ္ပါတယ္။ အဆိုပါကိစၥေတြမျဖစ္ေအာင္ ေသခ်ာေကြၽးရပါလိမ့္မယ္။ ပူပူေႏြးေႏြးခ်က္ျပဳတ္ေကြၽးဖို႔လိုတဲ့အျပင္ ႏူးနပ္ေစၿပီး အစာေၾကလြယ္ေစဖို႔ အဓိကထားၿပီးခ်က္ျပဳတ္ရပါမယ္။ အဲဒီလိုေကြၽးရမယ့္အျပင္အေရးႀကီးေသးတဲ့အခ်က္ကေတာ့ အာဟာရလည္းျပည့္ဝေအာင္သတိထားဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အစာအေၾကမွာစိုးလို႔ေရွာင္ရင္းနဲ႔လိုအပ္တဲ့အာဟာရေတြခ်ဳိ႕တဲ့သြားရင္လည္း က်န္းမာေရးထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ္ခံအားေကာင္းေစဖို႔အတြက္ အသီးအရြက္မ်ားမ်ားစားေပးရပါမယ္။ ဒါမွလိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ေတြ၊ သက္ေစာင္ဓာတ္ေတြျပည့္ဝၿပီး ေရာဂါေတြဝင္ေရာက္တာကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ၿပီးေကာင္းမြနိစြာအိပ္စက္ေပးျခင္းဟာလည္း ခုခံအားကိုတိုးပြားေစပါတယ္။ ေနာက္ထပ္အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈလုပ္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ လူႀကီးေတြလို ေခြၽးထြက္ေအာင္ေျပးလႊားေနတာ၊ လမ္းေလွ်ာက္တာေတြအမ်ားႀကီးလုပ္ဖို႔မလိုပဲ မိမိကေလးအရြယ္နဲ႔သင့္ေတာ္တဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈေတြကိုျပဳလုပ္ေပးျခင္းနဲ႔လည္း ကႏ်္းမာေစႏိုင္ပါတယ္။

ကေလးဆိုတာအရမ္းႏုနယ္သလို ပိုမိုၿပီးခ်ဴခ်ာတတ္တဲ့အရြယ္ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္မိမိရဲ႕ေစာင့္ေရွာက္ပံုေပၚမူတည္ၿပီး မိမိရကဲ့ေလးက်နမာ္းလား၊ မက်န္းမာဘူးလာကို ဆံုးျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ က်န္းမာေအာက္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

Dr. ZZ