ညဘက္မအိပ္တဲ့ကေလးေတြကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္မလဲ?

ကေလးေတြညဘက္မွာ ေတာ္႐ံုနဲ႔မအိပ္တာ ခဏခဏေတြ႕ဖူးၾကမွာပါ။ ေဆာ့ခ်င္လို႔၊ tvၾကည့္ခ်င္လို႔၊ မ်က္စိေၾကာင္ေနလို႔ စသျဖင့္အေၾကာင္းေတြရိွၾကပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္တန္ေနရဲ႕သားနဲ႔မအိပ္ေသးဘူးဆိုရင္ ေနာက္ေန႔ေရာက္တာနဲ႔ ကေလးက မလန္းဆန္းတာ၊ မအီမသာျဖစ္တာ၊ ဂ်ီက်တာေတြျဖစ္လာတာေၾကာင့္ မိဘေတြလည္းေခါင္းခဲရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကေလးေတြကိုအခ်ိန္မွန္အိပ္ၿပီး အခ်ိန္မွန္ထေစခ်င္ၾကတာပါ။

အရင္ဆံုးအေနနဲ႔ေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပံုမွန္အိပ္ခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ရိွတယ္ဆိုတာ သိရပါမယ္။ ေမြးကင္းစကေလးငယ္ေတြဟာ တစ္ေန႔ကို ၁၇နာရီကေန ၁၈နာရီအထိအိပ္ဖို႔လိုအပ္သလို ၁ႏွစ္ကေန၃ႏွစ္သားကေလးငယ္ေတြက ၁၂ နာရီကေန ၁၄နာရီထိ လိုအပ္ပါတယ္။ အိပ္ဖို႔လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္ထက္ ပိုအိပ္ထားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အိပ္ခ်င္စိတ္မရိွေတာ့ပါဘူး။

ဒါ့အျပင္ အိပ္ခ်ိန္ကိုပံုမွန္ျဖစ္ေအာင္သတ္မွတ္ေပးထားသင့္ပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္နီးလာရင္ ေဆာ့ေနတာရပ္ခိုင္းထားတာ၊ ညအိပ္ဝတ္စံုႀကိဳဝတ္ခိုင္းထားတာ၊ အိပ္ဖို႔အဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးထားတာေတြဟာလည္း ေစာေစာအိပ္ယာဝင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးထားသလိုပါပဲ။

ကေလးေတြရဲ႕အိပ္ခန္းဟာလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ အလင္းေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့၊ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္အခန္းေတြဟာ ေကာင္းမြန္စြာအိပ္စက္ႏိုင္ေစပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ကေလးေတြက အလင္းေရာင္ရိွမွအိပ္တဲ့ အက်င့္ရိွရင္ေတာ့ အလင္းေရာင္အရမ္းမစူးတဲ့ မီးလံုးေလးေတြထြန္းေပးတာမ်ဳိးနဲ႔ ေကာင္းမြန္စြာအိပ္စက္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္အေရးႀကီးတာတစ္ခုကေတာ့ ကေလးအိပ္တဲ့နားမွာ ဖုန္း၊TV အစရိွတာေတြကို မထားမိဖို႔လိုပါတယ္။ အဲဒီအရာေတြအနားမွာရိွေနရင္ အသံဗလံေတြေၾကာင့္အိပ္ရတာအေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ႏိုင္သလို ဖုန္းေဆာ့ခ်င္တာ၊ TVၾကည့္ခ်င္တာေတြေၾကာင့္ အိပ္ေရးပ်က္တတ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အိပ္ခါနီးမွာ ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္၊လက္ဖက္ အစရိွတာေတြကု္ မတိုက္မေကြၽးမိဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြစားမိရင္ ရင္တုန္တာ၊ မအီမသာျဖစ္တာ၊ မ်က္စိေၾကာင္တာေတြျဖစ္တတ္တာေၾကာင့္ မတိုက္မေကြၽးမိဖို႔ လိုပါတယ္။

ကေလးေတြအေနနဲ႔ အိပ္ခ်ိန္မွန္ဖို႔လိုသလို အိပ္ေရးဝဝအိပ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ အိပ္ေရးဝမွသာက်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္မွာျဖစ္တာေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔အတြက္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြကို လိုက္နာၿပီးေကာင္းမြန္စြာအိပ္စက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။

Dr. ZZ