အစားနည္​း​ေသာက​ေလးမ်ား

က​ေလးငယ္​​ေတြဟာ ပုခက္​ထဲထည္​့ မိဘထားရာ​ေနစဥ္​အရြယ္​မွာ အစားအ​ေသာက္​​ေကြၽး​ေမြးရာမွာ အခက္​အခဲသိပ္​မရိွတတ္​ပါဘူး။ ဒါ​ေပမဲ့ က​ေလးငယ္​ကိုယ္​တိုင္​ တ​ေတာက္​​ေတာက္​နဲ႔ လမ္​း​ေလွ်ာက္​သြားႏိုင္​တဲ့ အရြယ္​​ေရာက္​လာစဥ္​မွာ​ေတာ့ အစားအ​ေသာက္​​ဂ်ီးမ်ားကာ ​ေကြၽး​ေမြးရခက္​ခဲၿပီး အစားနည္​းလာတတ္​ၾကပါတယ္​။ ဒီလို ျဖစ္​ရတာဟာ ပတ္​ဝန္​းက်င္​အရာတိုင္​းဟာ လမ္​း​ေလ်ွာက္​တတ္​စ က​ေလးငယ္​အ႐ြယ္​အတြက္​ စိတ္​ဝင္​စားဖြယ္​၊ စူးစမ္​းဖြယ္​ရာ အသစ္​အဆန္​းမ်ားျဖစ္​လာၿပီး အစားအ​ေသာက္​အ​ေပၚ တပ္​မက္​စိတ္​ ​ေလ်ာ့နည္​းလာလို႔ပဲ ျဖစ္​ပါတယ္​။

အစားအ​ေသာက္​အ​ေပၚ စိတ္​ဝင္​စားမႈ ​ေလ်ာ့နည္​းလာျခင္​းအ​ေပၚ မိဘ​ေတြ စိတ္​ပူပင္​တတ္​ၿပီး အစားအ​ေသာက္​ဝင္​ဖို႔အတြက္​ က​ေလးငယ္​ကို ဖိအား​ေပးတာ၊ ၿခိမ္​း​ေျခာက္​​ေကြၽး​ေမြးတာ​ေတြ မျပဳသင္​့ပါဘူး။ အစာစားျခင္​းက က​ေလးအ​တြက္​ ဝန္​ထုပ္​ဝန္​ပိုးတစ္​ခု မျဖစ္​သင္​့ပါဘူး။ က​ေလးငယ္​ဟာ နားလည္​သိတတ္​စအရြယ္​​ေရာက္​လာၿပီ ျဖစ္​​တာ​ေၾကာင္​့ အစားတစ္​ဇြန္​းစားတိုင္​း၊ ​ေရတစ္​ငံု​ေသာက္​တိုင္​း ခ်ီးက်ဴးျခင္​း၊ ​ေျမႇာက္​ပင္​့​ေျပာဆိုျခင္​း​ေတြ ျပဳလုပ္​တာက အစာ​ေကြၽးရာမွာ ပိုမို​ေခ်ာ​ေမြ႔​ေစႏိုင္​ပါတယ္​။

ပံုမွန္​အစာစားခ်ိန္​မွာ အစားနည္​း​ေနပါက မၾကာခဏ အစာ​ေကြၽးျခင္​း ျပဳလုပ္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ ပံုမွန္​ အစာ​ေကြၽးခ်ိန္​မ်ားၾကားတြင္​ အသီးႏွင္​့ ဟင္​းသီးဟင္​းရြက္​မ်ား​ေကြၽးျခင္​း၊ အာဟာရရိွ​ေသာ၊ လတ္​ဆတ္​​ေသာ မုန္​႔ႏွင္​့ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖည္​့စြက္​ျခင္​းတို႔ကို ျပဳလုပ္​သင္​့ပါတယ္​။ က​ေလးငယ္​​ေတြရဲ႕ အစာအိမ္​အရြယ္​အစားဟာ ​ေသးငယ္​တာ​ေၾကာင္​့ အစာနည္​းနည္​းႏွင္​့ မၾကာခဏ​ေကြၽးျခင္​းက အစားနည္​းတဲ့ က​ေလး​ေတြအတြက္​ သင္​့​ေတာ္​ပါတယ္​။

ဒါ့အျပင္​ က​ေလးငယ္အတြက္​ အခ်ိန္​​ေပးကာ မိသားစုႏွင္​့အတူ မိသားစုထမင္​းဝိုင္​းတြင္​ အတူစား​ေစျခင္​း၊ မိမိကိုယ္​တိုင္​ စား​ေသာက္​တတ္​​ေစရန္​ ​ေလ့က်င္​့ျခင္​းတို႔ကို ျပဳလုပ္​သင္​့ပါတယ္​။ မိမိကိုယ္​တိုင္​ ဇြန္​းကိုင္​စား​ေသာက္​တတ္​​ေစရန္​ မိဘမ်ားက ကူညီသင္​့ပါတယ္​။ မိသားစုဝင္​မ်ားႏွင္​့အတူ စားသံုးျခင္​းက စူးစမ္​းတတ္​​ေသာ က​ေလးငယ္​အ​ေပၚ အစားအစာကို စိတ္​ဝင္​စားမႈ ျဖစ္​​ေပၚႏိုင္​ၿပီး အခ်ိန္​အကန္​႔အသတ္​ႏွင္​့ စား​ေသာက္​ႏိုင္​​ေစရန္​ ကူညီပါတယ္​။ (မိသားစုဝင္​မ်ား စည္​းကမ္​းတက် စား​ေသာက္​ျခင္​းအ​ေပၚ မ်ားစြာ မူတည္​ပါတယ္​။) က​ေလးငယ္​အ​တြက္​ သန္​႔႐ွင္​း၍ အာဟာရရိွ​ေသာ အစားအစာအသစ္​မ်ားကိုလည္​း ျမည္​းစမ္​း​ေကြၽးၿပီး အစားအစာမ်ားကို တစ္​ဖန္​ စိတ္​ဝင္​စားရန္​ ျပဳလုပ္​ႏိုင္​ပါတယ္​။

သို႔​ေသာ္​ က​ေလးငယ္​ ႏွစ္​သက္​​ေသာ အစားအ​ေသာက္​မ်ားကိုသာ ထပ္​သလဲလဲ ​ေကြၽး​ေမြးျခင္​းမ်ိဳး​ေတာ့ မျပဳသင္​့ပါဘူး။ ငယ္​ရြယ္​ၿပီး ႀကိ္ီးျပင္​းလာမယ္​့ က​ေလးငယ္​မွာ အာဟာရဓာတ္​ ျပည္​့စံုစြာ လိုအပ္​ပါတယ္​။ တစ္​​ေန႔တာ စား​ေသာက္​​ေသာ အစားအစာမ်ားတြင္​ အာဟာရျဖစ္​​ေစ​ေသာ အစားအစာ အုပ္​စုဝင္​မ်ား(ဆန္​၊ဂ်ံဳ၊ ​ေျပာင္​း၊ အာလူး၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး)၊ ကိုယ္​ခႏၶာႀကီးထြားဖြံၿဖိဳး​ေစ​ေသာ အစားအစာအုပ္​စု (အသား၊ ငါး၊ ႏို႔ ႏွင္​့ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး)၊ ​ေရာဂါကာကြယ္​​ေသာ အစားအစာမ်ား(အသီးႏွင္​့ ဟင္​းသီးဟင္​းရြက္​အမ်ိဳးမ်ိဳး) တို႔ အခ်ိဳးအစားက် ပါဝင္​သင္​့ပါတယ္​။

က်န္​းမာလွပ​ေသာ ဘဝတစ္​ခု ပိုင္​ဆိုင္​​ေစရန္​ ရည္​ရြယ္​လ်က္​
ပြင္​့ရည္​(​ေဆး၂)