ဘာေျကာင့္မ်ားလဲ အဆီေတြရယ္

“မိခ်ိဳေရ။ တို႔ေရာက္ျပီေဟ့” ေအာ္သံနွင့္အတူ ပိန္ပိန္ပါးပါး အာက်ယ္အာက်ယ္နဲ႔ မိသီတာတစ္ေယာက္ ဦးေဆာင္ကာ တစ္အံုတစ္မၾကီး ဝင္လာၾကသူေတြကေတာ့ မေတြ႔တာၾကာျပီျဖစ္တဲ့ တကၠသိုလ္ဘဝ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားေပါ့။ ေက်ာင္းျပီး အလုပ္ကိုယ္စီျဖစ္ကာ တစ္ေနရာစီေရာက္ေနသူေတြ ေဆြမ်ိဳးေတြအလားခင္မင္ရသူေတြ ျပန္ေတြ႔ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္တာေပါ့။ ဒီလိုေတြ႔ရဖို႔လဲ ခ်ိန္းလိုက္ရတာ အာေတြကို ေပါက္ေရာ။

“ကဲ။ ေရာက္ရင္လဲ အထုတ္ေတြအရင္ခ်။ အေအးေသာက္ဦး။ ျပီးမွ စားဖို႔ခ်က္ၾကတာေပါ့။ “

ထံုးစံအတိုင္း အစားတစ္လိုင္းမိတ္ေဆြေတြဆိုေတာ့ ေတြ႔တဲ့အခါ မုန္႔မဝယ္စားျဖစ္ရင္ မုန္႔လုပ္စားမယ္ေလ။ ခဏနားၾကျပီး ကၽြတ္စီေအာင္ စကားေျပာရင္း ေဟာ့ေပါ့တစ္အိုးက်သည္ေပါ့။

အိုးသံခြက္သံ တညံညံ စံုညီစားၾကသည္ေပါ့။ အဲသည္မွာ စေတာ့တာပဲ။

“ဟဲ့ ျမင့္။ ထည့္စားေလ။ နင္စားေနတဲ့ပံုက လိပ္စားေနသလိုပဲ။ ကိုယ့္အုပ္စုေတြအေၾကာင္း မသိတာလဲမဟုတ္ဘူး။ လက္မသြက္ရင္ ငတ္သြားမယ္ေနာ္။ “

‘အင္း။ သိပ္လည္းမစားခ်င္ပါဘူးဟာ။ ‘

“ဟဲ့ နင့္အေၾကာင္းမသိရင္ ခက္မယ္။ အစားဆို ထိပ္ဆံုးကသူကမ်ား။ “

‘”မိခ်ိဳေရ။ သိပ္မေျပာနဲ႔ဟ။ ဝိတ္ေလ်ာ့ေနရင္း ဝိတ္ပိုတက္လာလို႔ဆိုျပီး မလာဘူး လုပ္ေနတာ။ ဒီေန႔ေတာင္ အတင္းေခၚလာရတာ။ ‘”

“အြန္။ ေအပီေက။ စားမွာျဖင့္စား။ ျပီးမွ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဝိုင္းျပီးစမ္းစစ္၊ စစ္ေဆးေမးျမန္းအေျဖရွာၾကတာေပါ့။ ဟုတ္ျပီလား။”

စားေသာက္ျပီး

“ကဲ။ ေျပာပါဦး။ နင့္ရဲ့ ဝိတ္ေလ်ာ့တဲ့ အစီအစဥ္ေတြကို။”

‘ေအးဟယ္။ ဝိတ္ေလ်ာ့ရင္ ဆႏၵျပင္းထန္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာလဲသိတယ္။ ဆႏၵလဲရွိတယ္။ တကယ္လဲလုပ္ေနတယ္။ အစားေလ်ာ့စားတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလည္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္မလုပ္ေပမယ့္ ပံုမွန္လုပ္ေနတာလဲဟာ။ ဘာလို႔ ဒီအဆီေတြက ငါ႔ကို ဒီေလာက္ခ်စ္ေနတာလဲမသိဘူး။’

“နင္က အစားအေသာက္နဲ႔ ပက္သက္ျပီး ဗဟုသုတရွိတဲ့သူဆိုေတာ့ ဘာစားလဲေတာ့ မေမးေတာ့ဘူး။ အဲလိုစလုပ္တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီလဲ။ ဝိတ္က လံုးဝက်မသြားပဲ တက္လာတာလား။”

‘၆ လေလာက္ေတာ့ရွိေရာေပါ့။ ၅ ေပါင္ေတာင္ ျပည့္ေအာင္မက်ဘူးရယ္။ အခုလည္း နည္းနည္းစားတာနဲ႔ ျပန္တက္လာေရာ။ အၾကံေပးၾကပါဦးဟယ္။ ‘

“ေအး။ ငါ့သိထားတာေတြေတာ့ ရွိတယ္။ နင္သိခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ေျပာျပမယ္ေလ။”

‘”ေျပာျပလိုက္ပါေတာ့ မိခ်ိဳရယ္။ ဟိုတစ္ေယာက္ ေတာ္ၾကာဒီစိတ္နဲ႔ ေသေနပါဦးမယ္။ ဟဲဟဲ။”’

‘ေကာင္မစုတ္။ နင္က ဘာစားစား ဝမွမလာတာ။ ေျပာအားရွိတာေပါ့။’

“ကဲ။ ေတာ္ပါေတာ့ဟဲ့။ ပိန္ခ်င္စိတ္ရွိတယ္။ ပိန္ဖို႔လဲ ၾကိဳးစားေနသူေတြ ဝိတ္မက်တာ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ့။ ၁။ အိပ္ခ်ိန္ မ်ားလြန္း နည္းလြန္းတာ၊ ၂။ ေရေသာက္နည္းတာ၊ ၃။ အစာတစ္လုပ္နဲ႔ တစ္လုပ္စားဖို႔ အခ်ိန္ၾကာလြန္းတာ၊ ၄။ အျပင္ထြက္စားလြန္းတာ၊ ၅။ တစ္ေနကုန္အထိုင္မ်ားတာ၊ ၆။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျပီး ပင္ပန္းတာကို အစား၊ အခ်ိဳရည္၊ စြမ္းအားျဖည့္အစာေတြ ျပန္ေျဖတာ၊ ၇။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားတဲ့အခါ မထင္မွတ္ဘဲ မုန္႔ေတြစားမိတာ၊ ၈။အျမန္စာ အသင့္စာေတြ စားလြန္းတာ ေတြေၾကာင့္လဲ ပိန္သင့္သေလာက္ မပိန္ဘဲရွိေနတတ္တယ္တဲ့။ ကဲ ကိုယ္ဘယ္အခ်က္ေတြနဲ႔ကိုက္ေနလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ “

‘အင္း။ ငါက ေရအစား အခ်ိဳရည္ကိုေတာ့ ခဏခဏ ေသာက္ျဖစ္ေနတယ္။ အလုပ္နဲ႔မအားေတာ့ ဝယ္စားျဖစ္တာမ်ားတယ္။ စိတ္ညစ္တဲ့အခါ ပိုစားမိတာေတာ့ရွိတယ္ ဟ။’

“အဲဒါေတြက ျပႆနာေပါ့။ အခ်ိဳရည္ေတြက ကယ္လိုရီပိုပါတဲ့အျပင္ လိုအပ္တဲ့ေရပမာဏလဲမရေတာ့ စြမ္းအင္ ေလာင္ကၽြမ္းမႈနည္းျပီး ပိုလာတာေပါ့။ အျပင္စာေတြက ကိုယ္အိမ္မွာခ်က္စားသလို မျဖစ္နုိင္ဘူးေလ။ အရသာပိုရွိေအာင္ ဝယ္စားသူစိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ခ်က္ရတာဆိုေတာ့ ကယ္လိုရီပိုမ်ားမွာကေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔။ ျပီးေတာ့ နင္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကလဲ ပင္ပန္းတယ္မလား။ ပင္ပန္းေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလပိုစားမိတာ၊ မုန္႔စားမိတာေတြ ျဖစ္ေတာ့ မွန္းထားသေလာက္ မပိန္ေတာ့ဘူးေပါ့။ “

‘ေအးေနာ္။ ငါက ဒီလကုန္လို႔ ထင္သေလာက္မက်ရင္ ပိန္ေဆးေတာင္ သံုးမလားစဥ္းစားေနတာ။ ‘

“မယ္မင္းၾကီးမရယ္။ ေဆးေတြ သံုးတာထက္ နည္းမွန္လမ္းမွန္ ဝိတ္ခ်တာက အေကာင္းဆံုးဆိုတာ နင္လဲသိရဲ့သားနဲ႔။ ေဆးသံုးတယ္ဆိုတာ အမွန္တကယ္ လိုအပ္တဲ့သူေတြ ဆရာဝန္နဲ႔တိုင္ပင္ျပီး သံုးရတာကို။ မသိတာလဲ မဟုတ္ဘဲနဲ႔။ ျပီးေတာ့ အႏွစ္ ၂၀ ေလာက္စားထားတာကို ခ်က္ခ်င္းအကုန္က်ဖို႔ထက္ တစ္ပတ္ကို ၂ ေပါင္ေလာက္ ပံုမွန္က်ေအာင္လုပ္တာက ပိုျပီးၾကာရွည္ထိန္းထားနိုင္သလို က်န္းမာေရးနဲ႔လဲ ညီတယ္။ ျပီးေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္းကို အျမဲတမ္းတစ္မ်ိဳးတည္းလုပ္မယ့္အစား တစ္ပတ္တစ္မ်ိဳး အျခားအားကစားေတြပါ ေျပာင္းေျပာင္းျပီးနည္းနည္းေလာက္လုပ္ေပး။ အခုေျပာတာေတြကို အရင္ျပင္ျပီး မရေတာ့မွ ကိုယ့္ဆရာေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၾကည့္တာေပါ့။ ဟုတ္ျပီလား။ “

သည့္ေနာက္ေတာ့ ေရာက္တတ္ရာရာ ေျပာဆိုၾကျပီး အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္ လမ္းခြဲရန္ ႏႈတ္ဆက္ၾကရေလေတာ့သည္။

ရီခ်ိဳ(ေဆး ၁)