ဒိန္ခ်ဥ္မွာ ဘယ္လိုေကာင္းက်ိဳးေတြရွိလဲ

ဒိန္ခ်ဥ္ရဲ ့ေကာင္းက်ိဳးကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ လူသိမ်ားတဲ့ အခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ အသားအေရလွေစျခင္း၊ ၀မ္းမွန္ေစျခင္း စတဲ့ အခ်က္ေတြရွိတဲ့ အတြက္ က်န္းမာေရး အရ အလြန္ေကာင္းတဲ့ အစားအစာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ လူၾကီးကစ ကေလးငယ္မ်ား အထိနွစ္သက္ၾကပါတယ္။ ဒိန္ခ်ဥ္ကို အစာအျဖစ္ေရာ ေဆးအျဖစ္ပါ စားသံုးၾကတာ ေတြ ့ရပါတယ္။ ႏြားနို ့ကို တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြ မတည့္တာေတြ ရွိတတ္ေပမယ့္ ဒိန္ခ်ဥ္ကိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တည့္တာေၾကာင့္ စိတ္ခ်လက္ခ်စားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒိန္ခ်ဥ္ကို က်န္းမာေရး ရွဳေထာင့္အရ ေလ့လာၾကပါမယ္။

ဒိန္ခ်ဥ္မွာ ကိုယ္ခႏၱာအတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ဓာတ္မ်ားစြာ ပါ၀င္ပါတယ္။ အသားဓာတ္ ၾကြယ္၀ျပီး သတ္သတ္လြတ္စားသံုးသူမ်ား အတြက္ အလြန္သင့္ေတာ္တဲ့ အစားအစာ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အစာအိမ္နဲ ့ အူလမ္းေၾကာင္္းအတြက္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ျပီး ၀မ္းခ်ဳပ္တာ၊ ခဏခဏ ၀မ္းပ်က္၀မ္းေလ်ွာ ျဖစ္တာေတြကို ကာကြယ္ေပးျပီး အစာေခ်ဖ်က္မွုေကာင္းေစပါတယ္။ ၀မ္းခ်ဳပ္တတ္တဲ့ လူၾကီးသူမမ်ားနဲ ့ ၁ နွစ္အထက္ ကေလးမ်ား အတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ကယ္လဆီယမ္ဓာတ္၊ ဗီတာမင္ D၊ မီးစုန္းဓာတ္ နဲ ့ ပိုတက္ဆီယမ္ ၾကြယ္၀တာေၾကာင့္ အရိုးနဲ ့ သြားကို ခိုင္မာေစျပီး အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတဲ့ အရိုးပါးျခင္း၊ အရိုးပြျခင္း တို ့ကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ကေလးမ်ားရဲ ့ အရိုးအဆစ္မ်ား သန္မာေစျပီး အရပ္ရွည္ေစပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလ်ာ့က်ေစျပီး၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေရရွည္ထိ္န္းထားနိုင္မယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ေရာဂါေတြျဖစ္တဲ့ ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ နွလံုးေရာဂါနဲ ့ကင္ဆာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ၾကိဳတင္ကာကြယ္တားဆီး ျပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒိန္ခ်ဥ္ (Plain) သၾကား မပါတဲ့ အလြတ္ ၁၀၀ ဂရမ္မွာ ၆၁ ကယ္လိုရီပါ၀င္ျပီး အသားဓာတ္ ၃.၅ ဂရမ္ နဲ ့ ကစီဓာတ္ ၄.၇ ဂရမ္ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေရဓာတ္ၾကြယ္၀တဲ့ အစားအစာျဖစ္ပါတယ္။ ၈၈% ထိပါ၀င္ပါတယ္။ နိုင္ငံအလိုက္စားသံုးၾကတဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္အမ်ိဳးအစား အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲပါတယ္။ က်မတို ့နိုင္ငံမွာ သၾကား၊ ထန္းလ်က္၊ အုန္းသီး တို ့နဲ ့တြဲစားၾကေပယ့္ တျခားနိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဟင္းထဲ ထည့္ခ်က္တာေတြ၊ အရြက္သုပ္ထဲ ထည့္သုပ္တာေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ အသံုးျပဳပံု ကြာေပမယ့္ အက်ိဳးရွိတာကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ လူၾကီးေတြကေတာ့ အဆီနည္းနို ့နဲ ့ျပဳလုပ္ထားတဲ့ Low fat yoghurt ကို စားသံုးသင့္ပါတယ္။ ျဖစ္နိုင္ရင္ ပလိန္းသပ္သပ္ က ပိုေတာင္ေကာင္းပါေသးတယ္။ ကေလးေတြကေတာ့ မလိုင္ျပည့္ ဒိန္ခ်ဥ္ေသာက္ႏိုင္ပါတယ္ ကေလးေတြကို လည္း ဒိန္ခ်ဥ္ႀကိဳက္တတ္ေအာင္ ေသခ်ာေလ့က်င့္ထားေပးသင့္ပါတယ္ ဒါမွ ၀မ္းခ်ဳပ္တာတို႔ ၀မ္းမၾကာမၾကာ ေလၽွာတာတို႔ မျဖစ္မွာပါ။

ဆီးခ်ိဳရွိတဲ့သူေတြ အေနနဲ ့ သၾကား၊ ထန္းလ်က္ မထည့္ဘဲ စားသံုးတာ သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ကေလးငယ္မ်ား အၾကိဳက္ေတြ ့တာကေတာ့ အသီး ဒိန္ခ်ဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ အသီး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ ့ ေရာစပ္ျပီး စားတာ ျဖစ္ျဖစ္ Blender နဲ ့က်ိတ္တာျဖစ္ျဖစ္ က်န္းမာေရးအရ အလြန္ေကာင္းမြန္ပါတယ္။
လူတစ္ေယာက္လ်ွင္ တစ္ေန ့တာ လိုအပ္ခ်က္မွာ နို ့နဲ ့နို ့ထြက္ပစၥည္း ၂ ခြက္ခန္ ့ျဖစ္တာေၾကာင့္ တစ္ေန ့ကို ဒိန္ခ်ဥ္ တစ္ခြက္ ထည့္ေသာက္ေပးမယ္ဆို သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နိ္ု ့ေသာက္ဖို ့ၾကိဳးစားရင္း၊နို ့မၾကိဳက္သူမ်ား ဒိန္ခ်ဥ္ေသာက္ၾကဖို ့တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။
က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ဘ၀မ်ား ပိုင္ဆိုင္ၾကပါေစ။

Dr. Jasmine