“မန္က်ည္းသီး၏ အက်ိဳးအာနိသင္မ်ား”

မန္က်ည္းသီး….ျမန္မာတို႔တေတြ မန္က်ည္းသီးကို ပံုစံမ်ိဳးစံုျဖင့္ စားသံုးၾကသည္။
အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ အခ်ဥ္ဓာတ္ေလးရရန္ငွာ ဟင္းထဲထည့္ခ်က္ၾကသည္။
ထန္းလ်က္ေလးနဲ႔ မန္က်ည္းသီးေဖ်ာ္ရည္ ေဖ်ာ္ေသာက္ၾကသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕လည္း မန္က်ည္းသီးမွည့္ကို ဆားေလးနဲ႔တို႔စားၾကသည္။
ေနာက္….မန္က်ည္းေတာ္ဖီ…မန္က်ည္းဖလိတ္…စသျဖင့္ …အမ်ိဳးစံုစြာရႏိုင္သည္။
ကဲ…ဒါျဖင့္ ….ဒီမန္က်ည္းသီးဟာ က်န္းမာေရးရႈေထာင့္ကေနၾကည့္ရင္ေရာ စားသင့္ရဲ႕လား? အက်ိဳးရရဲ႕လား?
ၾကည့္လိုက္ၾကဦးစို႔ !

(1)မန္က်ည္းသီးဟာ အစာေၾကလြယ္ပါသတဲ့။

မန္က်ည္းသီးမွာ အမၽွင္ဓာတ္ႂကြယ္ဝစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ဝမ္းမွန္ေစၿပီး အစာေၾကလြယ္တယ္။အူမႀကီးကင္ဆာကိုလည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

(2)ေသြးေပါင္ခ်ိန္ကိုလည္း ထိန္းညႇိေပးပါတယ္။

ဆိုဒီယမ္ဓာတ္ပါဝင္မႈနည္းၿပီး ေသြးေၾကာနံရံေလးေတြကို အနားေပးျခင္းအားျဖင့္ ပံုမွန္ေသြးေပါင္ခ်ိန္ရရွိေစဖို႔ ကူညီေပးပါတယ္။

(3)ေက်ာက္ကပ္ေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကိုလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစတယ္။

ေက်ာက္ကပ္မွာရွိတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကို သန္႔စင္ဖယ္ရွားေပးပါတယ္။

(4)ကိုယ္ခံအားလည္း တက္ေစပါတယ္တဲ့ေနာ္။

မန္က်ည္းသီးမွာ ဗီတာမင္ စီ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္တြင္းသို႔ ပိုးမႊားမ်ား၊ကင္ဆာျဖစ္ေစတဲ့ ပစၥည္းမ်ား ဝင္ေရာက္လာပါက တိုက္ခိုက္စြန္႔ထုတ္ေပးပါတယ္။

(5)အသားအေရနဲ႔ ဆံပင္ေတြကိုလည္း တင္းရင္းေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

အထက္မွာေျပာထားခဲ့သလိုပဲ….ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ဗီတာမင္ စီ ေၾကာင့္ အသားအေရနဲ႔ ဆံပင္ေတြကို ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

(6)ညဘက္ေတြမွာလည္း ေကာင္းမြန္စြာ အိပ္ေအ်ာ္ေစပါတယ္။

မန္က်ည္းသီးဟာ အိပ္မေပ်ာ္ျခင္း၊ အိပ္စက္မႈပံုမမွန္ျခင္း စတဲ့ ျပသနာေတြကို ေလၽွာ့ခ်ေပးၿပီး…..သင့္ခႏၶာကိုယ္ကို လံုေလာက္ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္စက္ႏိုင္ေအာင္ ကူညီေပးပါသတဲ့။

(7)ခႏၶာကိုယ္အတြက္လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ ဘီ ေတြလည္း ျဖည့္စြမ္းေပးပါသတဲ့။

ရလဒ္အေနနဲ႔ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေစာဂါကို ကာကြယ္ေပးတယ္။ေသြးအားနည္းေစာဂါကို ကာကြး္ေပးပါတယ္။ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ပါဝင္တာေၾကာင့္….ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ မန္က်ည္းသီးစားမယ္ပါက ကေလးတြင္ ေပါင္မျပည့္ျခင္း၊အာရံုေၾကာျပနာမ်ားျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တး္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ကဲ…..မန္က်ည္းသီးဆိုတာ…..ေစ်းႀကီးတဲ့ အစားအစာထဲမွာ မပါေပမယ့္…..ရရွိႏိုင္တဲ့ က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ မန္က်ည္းသီးကို တန္ဖိုးနည္းတယ္ဆိုၿပီး အထင္မေသးလိုက္ဖို႔ ေျပာလိုက္ပါရေစေနာ္။

ပိုင္နီေမ