ဟင္းနုနယ္၏ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား

Spinach ေခၚ ဟင္းနုနယ္ဟာ တစ္နွစ္ပတ္လံုး ေပါက္တဲ့ အပင္ျဖစ္ျပီး အရြက္ ကို ဟင္းသီးဟင္းရြက္ အေနနဲ ့စားသံုးၾကပါတယ္။ အစိမ္းျဖစ္ေစ၊ ေၾကာ္ခ်က္၍ ျဖစ္ေစ၊ Juice လုပ္ေသာက္တာ ျဖစ္ေစ၊ အေအးခံျပီး Canned လုပ္တာျဖစ္ေစ နည္းမ်ိဳးစံုး စားသံုးၾကပါတယ္။ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ရွိတဲ့ ဟင္းနုနယ္ အရြက္ဟာ တစ္ေန ့တာ စားသံုးသင့္တဲ့ အာဟာရ အုပ္စုေတြထဲ အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ အနည္းငယ္ စိမ္းရႊင္ရႊင္ အနံ ့အရသာ ရွိတာေၾကာင့္ ကေလးေတြနဲ ့ လူၾကီး တစ္ခ်ိဳ ့မနွစ္သက္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အာဟာရဓာတ္ ၾကြယ္၀တဲ့ ဟင္းနုနယ္ကို လူတိုင္း စားသံုးၾကဖို ့တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။

ဟင္းနုနယ္ဟာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ အႏြယ္၀င္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ကယ္လိုရီပါ၀င္မွု အလြန္နည္းပါတယ္။ ၀ိတ္တက္ေစတဲ့ အစားအစာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟင္းနုနယ္အရြက္စိမ္း တရုတ္ပန္းကန္လံုး ၁ လံုးမွာ – ၇ ကယ္လိုရီ၊ ၀.၈၆ ဂရမ္ အသားဓာတ္၊ ၃၀ မီလီဂရမ္ Calcium၊ ၀.၈၁ ဂရမ္ သံဓာတ္၊ ၂၄ မီလီဂရမ္ Magnesium၊ ၁၆၇ မီလီဂရမ္ Potassium၊ ၂၈၁၃ IU Vitamin A နဲ ့ ၅၈ မိုက္ခရိုဂရမ္ ေဖာလိတ္ ပါ၀င္ပါတယ္။ မ်က္စိ၊ အသားအေရ၊ ဆံပင္နဲ ့ အရိုးက်န္းမာေရး အတြက္ အလြန္ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ Super Food တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အပင္က ရတဲ့ အရြက္ကေန ဒီလို ဗီတာမင္နဲ ့ သတၱဳဓာတ္မ်ိဳးစံု ပါ၀င္ေနတာဟာ အလြန္အ့ံၾသဖ္ို ့ေကာင္းပါတယ္။ လူၾကီးလူငယ္မေရြး စားသင့္တဲ့ အရာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါအျပင္ ဟင္းနုနယ္ဟာ ကယ္လိုရီအလြန္နည္းတာေၾကာင့္ ဆီးခ်ိဳရွိ္တဲ့ သူေတြမွာ ေရြးခ်ယ္စားသံုးသင့္တဲ့ အစားအစာ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကို ထိန္းညွိေပးနိုင္ပါတယ္။ မ်ားမ်ားစားလို ့ရပါတယ္။ သဘာ၀ဓာတ္တိုးဆန္ ့က်င္ ပစၥည္း (Antioxidants) ေတြ ပါ၀င္ေနတာေၾကာင့္ ကင္ဆာေရာဂါ ေတြကို ကာကြယ္ေပးနိုင္ပါတယ္။ ပိုတက္ဆီယမ္ ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ကိုပါ ထိန္းညွိေပးပါတယ္။ ဒီလိုေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ေပးနိုင္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ေန ့တိုင္း ဟင္းနုနယ္ပဲ စားတာမိ်ဳး၊ ေန ့စဥ္က်ိတ္ေသာက္တာမ်ိဳးေတြ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ က်မတို ့ကိုယ္ခႏၱာက သင့္တင့္မ်ွတတဲ့ အာဟာရအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အစားအစာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို လိုအပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစားအစာ တစ္မ်ိဳးတည္းကို ပဲ ေရြးစားတာ ေကာင္းက်ိဴးထက္ ဆ္ိုးက်္ိဳးမ်ားပါတယ္။

ဟင္းနုနယ္ကို ကေလးေတြကိုပါ စားတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးသင့္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ကေလးေတြကို အသီးအရြက္ ၾကိဳက္တတ္ေအာင္ သင္ထားေပးရင္ သူ ့ဘ၀တစ္ေလ်ွာက္လံုး ေကာင္းမြန္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေလး ပ်ိဳးေထာင္ေပးျပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေရာဂါကင္းေ၀းတဲ့ ဘ၀ကို ရရွိေစျပီး အာဟာရမ်ွတတဲ့ အတြက္ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ေကာင္းစြာ ဖြံ ့့့့ျဖိဳးေစပါတယ္။ ေမေမတို ့ စိတ္ပူစရာ မလိုတဲ့ က်န္းမာတဲ့ ကေလးငယ္မ်ား ျဖစ္လာေစပါတယ္။ ဟင္းနုနယ္မွာ ပါတဲ့ Beta carotene ဟာ ကေလးငယ္ေတြမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ပန္းနာရင္က်ပ္ Asthma ကိုပါ ကာကြယ္ေပးနိုင္တယ္လို ့ပညာရွင္ေတြက ရွာေဖြ ေတြ ့ရွိထားပါတယ္။

သတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ေတြကေတာ့ ေသြးက်ဲေဆးေသာက္ေနရတဲ့ သူေတြမွာ Vitamin K ၾကြယ္၀တဲ့ အစားအစာ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဟင္းနုနယ္ကို အလြန္အကၽြံ မစားသင့္ပါဘူး။ နာတာရွည္ေက်ာက္ကပ္အားနည္းတဲ့ သူေတြမွာလည္း ပိုတက္ဆီယမ္ စြန္ ့ထုတ္မွု နည္းေနတတ္ပါတယ္။ ဒီလို အေျခအေနေတြမွာ ပိုတက္ဆီယမ္ ၾကြယ္၀တဲ့ ဟင္းနုနယ္ကို သတိထားစားသံုးသင့္ပါတယ္။ ဆရာ၀န္ ညႊန္ၾကားခ်က္ကို ေသခ်ာလိုက္နာသင့္ပါတယ္။
အနွစ္ခ်ဳပ္ရမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဟင္းနုနယ္ဟာ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ သဘာ၀ အစားအစာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ကေလးလူၾကီး မေရြး သင့္တင့္မ်ွတစြာ စားသံုးသင့္ေၾကာင့္ မ်ွေ၀ပါရေစ။

က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ဘ၀မ်ား ပိုင္ဆိုင္ၾကပါေစ။
Dr. Jasmine