မဗိုက္တစ္ေယာက္ခါးနာေနလ်ွင္

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြမွာ ခါးနာတာဟာ ျဖစ္ေလ့႐ွိတဲ့ လကၡဏာတစ္မ်ိဳးပဲျဖစ္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္ ခါးနာရျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့..

  • ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္လာျခင္း
  • ဗိုက္ထဲက ကေလးႀကီးထြားလာတာနဲ႔အမ်ွ ကိုယ္ခႏၶာအေနအထား ေျပာင္းလဲျခင္း
  • ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္စိတ္ပူပန္မႈႏွင့္စိတ္ဖိစီးမႈတို႔ေၾကာင့္ ခါးႏွင့္အနီးတဝိုက္႐ွိႂကြက္သားမ်ား ေတာင့္တင္းလာျခင္း
  • ေဟာ္မုန္းအေျပာင္းအလဲမ်ားျခင္း… စတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြပါ။

ခါးနာသက္သာေအာင္ ဘယ္လိုကာကြယ္ၾကမလဲ?

  • ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္ ဖိနပ္အျမင့္စီးျခင္းကိုေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါ။ (ဖိနပ္အပါးပဲ စီးပါ။)
  • ပက္လက္အိပ္ျခင္းကိုေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါ။ (ေဘးေစာင္းအိပ္ျခင္း၊ ေဘးေစာင္းအိပ္စဥ္ ေနာက္ေက်ာတြင္ ဖက္ေခါင္းအံုး ခုအိပ္ျခင္း၊ေဘးေစာင္းအိပ္စဥ္ ဖက္ေခါင္းအံုးကို ေျခေထာက္ႏွစ္ခုၾကားခြအိပ္ျခင္း စသည္တို႔ျပဳလုပ္ပါ။)
  • ၾကမ္းျပင္ေပၚမွ ပစၥည္းတစ္ခုခု ေကာက္ယူစရာ႐ွိလ်ွင္ ခါးကုန္းၿပီး ေကာက္ယူမည့္အစား ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ခ်ၿပီးမွယူပါ။
  • ေနာက္ေက်ာဘက္လွည့္ၾကည့္လ်ွင္ ခါးလွည့္၍ၾကည့္မည့္အစား ေျခေထာက္ေရာတစ္ကိုယ္လံုးလွည့္သည့္အေနအထားျဖင့္ လွည့္ၾကည့္ပါ။
    ခါးမတ္မတ္ထိုင္ပါ။အမွီပါေသာခံုတြင္ထိုင္ပါ။

ခါးနာလာလ်ွင္ ဘာလုပ္ရမလဲ?

  • ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မ်ားအတြက္သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို ပံုမွန္ျပဳလုပ္ပါ။
  • ခါးကို ေရခဲအိပ္ကပ္ျခင္း၊ေရေႏြးအိပ္ကပ္ျခင္းျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ (ခါးဘက္ကိုသာကပ္ပါ၊ဝမ္းဗိုက္ဘက္မကပ္ရ။)
  • ပါရာစီတေမာေသာက္ႏိုင္ပါတယ္။ (အျခားေသာ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးမ်ားကို ဆရာဝနိၫႊန္ၾကားမွသာလ်ွင္ ေသာက္သံုးပါ။)

ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေဆးခန္းျပမလဲ?

  • ခါးနာတာ အရမ္းဆိုးလာလွ်င္
  • ႐ုတ္တရက္ခါးအရမ္းနာလာလွ်င္
  • ဆီးပူ၊ဆီးက်င္၊ဆီးသြားရခက္ခဲလွ်င္

ေမ (ေဆး ၂)