မ်က္မွန္တပ္ဖို႔လိုေၾကာင္းျပေနတဲ့ လကၡဏာမ်ား

မ်က္မွန္တပ္ဖို႔လိုအပ္ေနတယ္ဆိုတာကေတာ့ မိမိရဲ႕မ်က္လံုးဟာ။ လက္ရိွအေျခအေနနဲ႔မလံုေလာက္ေတာ့လို႔၊အားနည္းလာလို႔၊ လိုတာထပ္ပိုၿပီးအားစိုက္ေနရလို႔၊ မ်က္စိမွာေရာဂါရိွေနလို႔။ စသျဖင့္အေၾကာင္းမ်ဳိးစံုရိွႏိုင္ပါတယ္။ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင္ၿ့ဖစ္ျဖစ္ မ်က္မွန္တပ္ဖို႔လိုေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ခႏၶာကိုယ္က သတိေပးတတ္ပါတယ္။ အဆိုပါသတိေပးခ်က္ေတြကို သတိမမူပဲထားလိုက္ရင္ေတာ့ အခ်ိန္လြန္သြားၿပီး အျမင္အာ႐ံုကိုဆိုးဆိုးဝါးဝါးထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အဆိုပါသတိေပးခ်က္ေတြေပၚလာတိုင္းမ်က္မွန္တပ္စရာမလိုေသးပဲ မ်က္စိကု္အနားေပးတာ၊ အာ႐ံုေၾကာအားေဆးေတြေသာက္တာေတြနဲ႔ကုလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။

မ်က္စိေညာင္းတာဟာ အဆိုပါသတိေပးခ်က္ေတြထဲကတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္စိအမ်ားအျပားမသံုးရပဲ သာမန္စာဖတ္တာ၊ TVၾကည့္တာေလာက္နဲ႔ေတာင္ မ်က္စိေညာင္းတာ၊ ေအာင့္တာ၊ နာက်င္တာ၊ ေနမထိထိုင္မသာျဖစ္တာေတြရိွေနရင္ေတာ့ မ်က္မွန္လိုၿပီလားလို႔စဥ္းစားရပါမယ္။ တစ္ရက္ျဖစ္တာနဲ႔မတပ္ရေသးပဲ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္သိသိသာသာေႏွာင့္ယွက္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ မ်က္စိဆရာဝန္နဲ႔ေဆြးေႏြးသင့္ပါတယ္။

ခဏခဏေခါင္းကိုက္တယ္ဆိုရင္လည္း မ်က္မွန္လိုေကာင္းလိုေနႏိုင္ပါတယ္။ အနီးကအရာျဖစ္ျဖစ္အေဝးကအရာျဖစ္ျဖစ္ မ်က္လံုးကေကာင္းေကာင္းမျမင္ရရင္ မွန္ဘီလူးေတြ၊ အာ႐ံုေၾကာေတြက ပိုမိုၿပီးအလုပ္လုပ္ရပါတယ္။ ထိုအခါမ်က္လံုးကအလုပ္ေတြပိုလုပ္ရၿပီး အပိုဝန္ေတြပိကာေခါင္းကိုက္တတ္ပါတယ္။

အျမင္မႈန္ဝါးတာကလည္း မ်က္မွန္တပ္ဖို႔အတြက္အခ်က္ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အနီးမႈန္တာျဖစ္ျဖစ္၊ အေဝးမႈန္တာျဖစ္ျဖစ္ မွန္ဘီလူးရဲ႕အကြာအေဝးကို ခ်ိန္ဆေပးဖို႔လိုေနၿပီဆိုတဲ့သေဘာသက္ေရာက္တာေၾကာင့္ မ်က္မွန္တပ္ဖို႔စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ ျမင္ကြင္းမွာအစက္အေျပာက္ေတြျမင္တာ၊ လက္ခနဲလက္ခနဲျဖစ္တာ၊ အဝိုင္းေတြအစက္ေတြျမင္ေနရတာကလည္း။ မ်က္မွန္တပ္ဖို႔သတိေပးျခင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္မသိမသာအခ်က္ေပးတာေတြကေတာ့ စာဖတ္ရင္၊ TVၾကည့္ရင္၊အလုပ္လုပ္ရင္ အဆိုပါေနရာေတြနဲ႔မသိမသာပိုပိုၿပီးနီးလာတာ၊ စာဖတ္ေနရင္းစာေၾကာင္းေပ်ာက္သြားတာ၊ စာေတြကဝါးလာၿပီး
ပူးကပ္ကုန္တာ အစရိွတာေတြကလည္း မ်က္မွန္တပ္ရဖို႔ျပတဲ့ လကၡဏာေတြျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

မ်က္မွန္တပ္ျခင္းဟာမိမိရဲ႕မ်က္စိကို ဝန္ေလ်ာ့ေအာင္၊ အလုပ္သက္သာေအာင္၊ ျမင္ကြင္းေတြၾကည္လင္ေအာင္ကူညီေပးတဲ့ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္မွန္တပ္ဖို႔လိုေနရင္လည္း မ်က္စိအခ်က္ေပးတဲ့အတြက္ အဆိုပါသတိေပးခ်က္ေတြကို ဂ႐ုစိုက္ၿပီးစစ္ေဆးမွာေတြလုပ္သင့္ပါတယ္။

Dr. ZZ