သင့္ရဲ႕ကိုယ္တြင္းအဆီဓာတ္ကိုက်ဆင္းေစမယ့္ အေကာင္းဆံုးေလ့က်င့္ခန္း (၆)မ်ိဳး

အကယ္၍မ်ား သင္ရဲ႕ေသြးအေျဖမွာ ေသြးတြင္းအဆီဓာတ္မ်ားေနတယ္ဆိုရင္ သင့္အေနနဲ႔ ေဆးေသာက္ၿပီးအဆီဓာတ္ခ်ျခင္းအျပင္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရင္းလည္း ေလ်ွာ့ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ခ်င္းဟာ မေကာင္းတဲ့ကိုလက္စထေရာအဆီ (LDL Cholesterol)ကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးရံုသာမကဘဲ ခႏၶာကိုယ္ကိုအက်ိဳးျပဳေသာအဆီဓာတ္ (HDL Cholesterol)ပမာဏကို မ်ားေစတာေၾကာင့္ ကုသျခင္းအျဖစ္ေရာ ထပ္ၿပီးဆိုးမလာေအာင္ကာကြယ္ျခင္းအေနနဲ႔ပါ အက်ိဳး႐ွိေစပါတယ္။ အဆီဓာတ္ကို အေကာင္းဆံုးေလ်ွာ့ခ်ေပးႏိုင္တဲ့ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္း (၆)ခု ကိုေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

(၁) ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ေျပးျခင္း (Jogging)

အကယ္၍သင့္ရဲ႕ ေျခေထာက္ဟာ ေျပးႏိုင္ေသးတဲ့အေျခအေန႐ွိေနတယ္၊ သင့္ရဲ႕အသက္အရြယ္နဲ႔ကိုယ္အေလးခ်ိန္ဟာေျပးႏိုင္ေသးတယ္ဆိုရင္ Jogging လို႔ေခၚတဲ့ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ေျပးျခင္းကိုျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ေျဖးေျဖးမွန္မွန္နဲ႔ မိုင္အနည္းငယ္ရေအာင္ေျပးျခင္းဟာ အျမန္အေျပးေလ့က်င့္ျခင္းထက္ အဆီဓာတ္ကိုပိုမိုက်ဆင္းေစတာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္သင့္တဲ့ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။

(၂) ခပ္သြက္သြက္လမ္းေလ်ွာက္ျခင္း

သင္ရဲ႕ ေျခေထာက္နဲ႔ဒူးဟာ မေျပးႏိုင္တဲ့အေျခအေန၊အသက္အရြယ္ကိုေရာက္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ေန႔ကို သံုးမိုင္ခန္႔လမ္းခပ္သြက္သြက္ေလ်ွာက္ေပးျခင္းဟာ ေသြးတြင္းအဆီဓာတ္ကို သိသိသာသာေလ်ာ့က်ေစတယ္လို႔ မွတ္တမ္းမ်ားကဆိုပါတယ္။

(၃) စက္ဘီးစီးပါ

အလုပ္ကိုအသြားအျပန္စက္ဘီးစီးျခင္းျဖစ္ေစ၊ အားကစားေလ့က်င့္ခန္းအျဖစ္ စက္ဘီးစီးထြက္ျခင္းျဖစ္ေစ၊ အိမ္မွာပဲေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့အထိုင္စက္ဘီးစီးျခင္းျဖစ္ေစ တစ္ေန႔ကိုနာရီဝက္ခန္႔ျပဳလုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းေသြးလည္ပတ္မႈလည္းေကာင္းေစတဲ့အျပင္ ေသြးတြင္းအဆီဓာတ္ကိုလည္း ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

(၄) ေရကူးပါ

ေရကူးျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုး ကိုယ္လက္လႈပ္႐ွားအားကစားနည္းတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းခံထားရပါတယ္။ ေရကူးျခင္းဟာ ေျခ၊လက္၊ ခႏၶာကိုယ္အားလံုးကိုအသံုးျပဳရတဲ့အတြက္ တစ္ကိုယ္လံုးရဲ႕ေသြးလည္ပတ္မႈနဲ႔ ခြန္အားသန္စြမ္းမႈကိုအားေပးတဲ့အျပင္ ေသြးတြင္းကမေကာင္းတဲ့အဆီဓာတ္ေတြကိုလည္းေလ်ာ့က်ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ေပၚကအဆီပိုေတြကို ဖယ္႐ွားေပးပါတယ္။

(၅) အေလးမ,ပါ

သင့္ခႏၶာကိုယ္အဆီက်ဖို႔ အေလးတံုးအႀကီးႀကီးေတြကို အားကုန္ဆြဲမ ေနစရာမလိုပါဘူး။ သင္မ,ႏိုင္ေသာအေလးပမာဏကို အနည္းငယ္ထပ္တိုးၿပီး အႀကိမ္ေရမ်ားမ်ားကစားေပးမယ္ဆိုရင္ႏွလံုး၊ေသြးတိုးအစ႐ွိတဲ့ေရာဂါမ်ားကိုကာကြယ္ေပးၿပီး ေကာင္းေသာ HDLအဆီကိုမ်ားေစကာ မေကာင္းေသာ LDL Cholesterolကိုက်ေစပါတယ္။

(၆) ေယာဂေလ့က်င့္ၾကမယ္ (Yoga exercise)

ေယာဂက်င့္စဥ္ဟာ ခႏၶာကိုယ္တစ္ကိုယ္လံုး႐ွိႂကြက္သားမ်ား အေၾကာမ်ားကိုဆြဲဆန္႔ၿပီး ေသြးလည္ပတ္မႈကိုေကာင္းေစတာေၾကာင့္ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းနဲ႔ ေသြးတြင္းအဆီဓာတ္ကို သိသိသာသယေဘ်ယ့က်ေစပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ခန္းေတြက သင့္ခႏၶာကိုယ္ကို အေထာက္အကူျပဳမလဲဆိုတာ သိေလာက္ၾကၿပီလို႔ထင္ပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
စိုင္းျမတ္သူ