ကေလးငယ္မ်ား အတြက္ မနက္စာ၏ အေရးၾကီးပံု နွင့္ ကေလးငယ္မ်ား အတြက္ လိုအပ္ေသာ ကယ္လိုရီ

ကေလးမ်ားဟာ တစ္ေန ့တာလံုး လန္းဆန္းျပီး တက္တက္ၾကြၾကြ ကစားနိုင္ဖို ့၊ ေက်ာင္းမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖို ့၊ ပံုမွန္ ၾကီးထြားဖို ့နဲ ့ က်န္းမာဖို ့အတြက္ အာဟာရ ျပည့္၀တဲ့ မနက္စာက အေရးအၾကီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိရဲ ့ ကေလးငယ္ကို မနက္စာ ျပည့္ျပည့္၀၀ မေကၽြးဘဲ ေက်ာင္းမလႊတ္မိပါေစနဲ ့။ ေက်ာင္းေန အရြယ္ကေလးမ်ားဆို အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ ေသြးထဲမွာ သၾကားဓာတ္ ျပည့္၀ေနမွ စာကိုေသခ်ာ အာရုံစိုက္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မနက္စာကို ဘုရင္လို စားသင့္တယ္လို ့ေရွးလူၾကီးမ်ား မွာ ၾကားခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ကေလးေတြဆိုရာမွာ တစ္နွစ္ အထက္ ကေလးမ်ားကို ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၁ နွစ္ေအာက္ ကေလးမ်ားကေတာ့ ျဖည့္စြက္စာ ေကၽြးတဲ့ အရြယ္မို ့ဒီမွာ ထည့္မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ပ်မ္းမွ် ၁ နွစ္ အထက္ နွင့္ မူလတန္း ကေလးမ်ားလို ့ အၾကမ္းမွတ္ယူနိုင္ပါတယ္။ ကေလးေတြဟာ ခႏၱာကိုယ္ေရာ ဦးေနွာက္ပါ ၾကီးထြားဖို ့ျဖိဳးေနတာမို ့ အာဟာရ ကလံုး၀ ေလ်ာ့လို ့မရပါဘူး။ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ ပံုမွန္ ၾကီးထြားဖို ့အတြက္ဆိုရင္ အာဟာရ၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ မိသားစု အားလံုး က တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းက ပါ၀င္ေနပါတယ္။ အရာအားလံုးဟာ ကေလးငယ္အတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေျခအေန ရွိေနရင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ ေပ်ာ္ရႊင္က်န္းမာျပီး ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမွာပါ။

အာဟာရ အေနနဲ ့ေတာ့ ၁-၂ နွစ္ ကေလးမ်ားဆို ၈၀၀ ကယ္လိုရီ ခန္ ့၊ ၂-၃ နွစ္ ကေလးမ်ားဆို ၁၀၀၀ ကယ္လိုရီခန္ ့၊ ၄-၈ နွစ္ ကေလးမ်ားဆို ၁၂၀၀-၁၄၀၀ ကယ္လိုရီခန္ ့နဲ ့ ၉-၁၃ နွစ္ ကေလးမ်ားဆို ၁၆၀၀-၂၀၀၀ ကယ္လိုရီ လိုအပ္ပါတယ္။ အၾကမ္းဖ်င္း ကယ္လိုရီ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကေလး တစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ နဲ ့ ကိုယ္ကာယ လွုပ္ရွားမွု ရွိမရွိ ေပၚမူတည္ျပီး အနည္းငယ္ ကြာျခားနိုင္ပါတယ္။ ေရကေတာ့ ၅ နစ္ေအာက္ ကေလးမ်ားဆို ၈၀၀ စီစီ ခန္ ့၊ ၅-၈ နွစ္ ကေလးမ်ားဆို ၁ လီတာ၊ ၉-၁၂ နွစ္ ကေလးမ်ားဆို ၁.၅ လီတာခန္ ့လိုအပ္ပါတယ္။ အစားအစာ အျပင္ ေရကို ၾကိဳးစားျပီး ေသာက္ခိုင္းတဲ့ အက်င့္ေလး ေမြးျမဴေပးသင့္ပါတယ္။

မနက္စာကေတာ့ အေရးအၾကီးဆံုး ျဖစ္ရျခင္းကေတာ့ တစ္ညလံုး အိပ္ျပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ကေလးေတြရဲ ့ေသြးထဲမွာ သၾကားဓာတ္ က်ေနပါျပီ။ မနက္နိုးလာတဲ့ အခါ အာဟာရ ျပည့္၀တဲ့ မနက္စာကို ေကၽြးျခင္းျဖင့္ မိမိရင္ေသြးကို တက္ၾကြတဲ့ ကေလးငယ္ အျဖစ္ စတင္ေစပါ။ ေကၽြးသင့္တဲ့ မနက္စာကေတာ့- မျဖစ္မေန ပါရမွာကေတာ့ နို ့၁ ခြက္နဲ ့ ၾကက္ဥတစ္လံုးပါ။ ဒါေတြဟာ ကေလးကို ၾကီးထြားဖို ့၊ အသားဓာတ္၊ ကယ္လဆီယမ္ နဲ ့ လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ေတြ ကို ရရွိေစနိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကေလးနွစ္သက္တဲ့ စီရီယယ္၊ အုတ္၊ ေပါင္မုန္ ့၊ ေခါက္ဆြဲ၊ ဆန္ျပဳတ္၊ ထမင္း စတာေတြ ျဖည့္ေကၽြးပါ။ အသီး အနည္းငယ္ပါ ထည့္ေကၽြးေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီလို ျပည့္စံုတဲ့ အာဟာရ ဓာတ္ေတြကို ရရွိထားမွ ကေလးဟာ တစ္ေန ့တာကို အေကာင္းဆံုး စတင္ျပီး ေက်ာင္းမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္မွာ ျဖစ္ျဖစ္ တက္ၾကြ လန္းဆန္းျပီး အာရုံစူးစိုက္မွု ပိုေကာင္းေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေရွာင္ေစခ်င္တာကေတာ့ အျပင္စာေတြပါ။ တတ္နိုင္သမ်ွ ေလ်ွာ့ေကၽြးသင့္ပါတယ္။ မုန္ ့ဟင္းခါး၊ အုန္းနို ့ေခါက္ဆြဲ စတာေတြဟာ အခ်ိဳမွဳန္ ့အသားမွုန ့္ေတြ ပါနိုင္တဲ့ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆီေၾကာ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ အီၾကာေကြး ပလာတာနဲ ့ အေၾကာ္စံုေတြကို လည္း တတ္နိုင္သမ်ွ ေလ်ွာ့ေကၽြးတာ ေကာင္းပါတယ္။ ကေလးငယ္ကို အသုပ္စံုေတြ ေကၽြးတာမ်ိဳးလည္း ေရွာင္ပါ။ ၀မ္းပ်က္၀မ္းေလ်ွာ ျဖစ္တတ္တာေၾကာင့္ပါ။ ဒီလို ဆိုရင္ေတာ့ မိမိ ကေလးကို မနက္စာ ဘယ္လို ေကၽြးသင့္လည္း ဆိုတဲ့ အၾကမ္းျဖင္း Idea ေလး ရသြားျပီး ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ ေလးေတြပါ သိသြားမယ္ ထင္ပါတယ္။
က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ကေလးမ်ား ျဖစ္ပါေစ။

Dr. Jamine