ကေလးမ်ားအတြက္ ေရႊဖယံုသီးအာဟာရ

ေရႊဖယံုသီးဟာ အာဟာရတန္ဖိုး ျမင့္မားတဲ့ အစားအစာျဖစ္ပါတယ္။ သဘာ၀ ခ်ိဳတဲ့ အရသာေၾကာင့္ ကေလးေရာ လူၾကီးပါ နွစ္သက္ၾကပါတယ္။ ေရႊဖယံုသီးနွပ္၊ ေရႊဖယံုသီးဟင္းရည္၊ ေရႊဖယံုသီး ပူတင္း၊ ေရႊဖယံုသီး ဆႏြင္းမကင္း၊ ေရႊဖယံုသီး ပိုင္မုန္ ့စတာေတြ အမ်ိဳးစံု လုပ္စားနိုင္ပါတယ္။ အေရာင္ေရာ အရသာ ပါ ေကာင္းမြန္တာေၾကာင့္ ကေလးေတြ ၾကိဳက္တာမ်ားပါတယ္။ ကေလးအသက္ ၆ လအထက္ ျဖည့္စြက္စာ ေကၽြးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကစျပီး ေကၽြးလို ့ရပါျပီ။ ေရႊဖယံုသီးရဲ ့ သဘာ၀ အခ်ိဳအရသာကို အစာေခ်းမ်ားတဲ့ ကေလးေတြေတာင္ လက္ခံနိုင္တာ ေတြ ့ရပါတယ္။ ေမေမတုိ ့လြယ္လြယ္ကူကူ ေကၽြးနိုင္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ တစ္ခုပါ။

ေရႊဖယံုသီး ဟာ ဗီတာမင္ A ၾကြယ္၀တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိၾကပါတယ္။ အခြံမပါ ေရႊဖယံုသီး ၁၀၀ ဂရမ္ (၆က်ပ္သားခန္ ့) မွာ ပါ၀င္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြကေတာ့ အင္အားဓာတ္- ၂၆ ကယ္လိုရီ၊ အဆီ ၀.၁ ဂရမ္၊ ကစီဓာတ္ ၆.၅ ဂရမ္၊ အမ်ွင္ဓာတ္္ ၀.၅ ဂရမ္၊ သၾကား ၂.၈ ဂရမ္၊ အသားဓာတ္ ၁ ဂရမ္၊ ဗီတာမင္ A ၊ ဗီတာမင္ C ၊ ဗီတာမင္ K၊ ဗီတာမင္ B3၊ သံဓာတ္၊ ေဖာလိတ္၊ ပိုတက္ဆီယမ္၊ ေဖာစေဖာရပ္စ္၊ ဆိုဒီယမ္၊ မဂနီဆီယမ္၊ ကယ္လ္ဆီယမ္၊ ဇင့္၊ သြပ္ဓာတ္၊ ေကာ္ပါး စသျဖင့္ ဗီတာမင္သက္ေစာင့္ဓာတ္ မ်ိဳးစံုပါ၀င္ပါတယ္။ အားေဆးေတြမွာ ပါသလိုပဲ ဗီတာမင္ A to Z ပါပါတယ္။ အမ်ွင္ဓာတ္ပါ၀င္တဲ့ အတြက္ ကေလးငယ္ ၀မ္းခ်ဳပ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ A ပမာဏ မ်ားတာေၾကာင့္ ေန ့တိုင္းေကၽြးစရာ မလိုပါဘူး။ တစ္ပတ္ ၃-၄ ၾကိမ္ ၅ က်ပ္သားခန္ ့စီ ေကၽြးရင္ ကေလးငယ္ေတြ အတြက္ လံုေလာက္ပါတယ္။

ေရႊဖယံုသီး ေန ့တိုင္းစားရင္ ၀ါ လာတယ္ဆိုျပီးေျပာၾကပါတယ္။ ေရႊဖယံုသီးမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗီတာမင္ A ၾကြယ္၀တဲ့ အ၀ါ နဲ ့လိမ္ေမာ္ေရာင္ အသီးအနွံမ်ားအားလံုး ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ တလွည့္စီ အေရာင္စံုေအာင္ ေကၽြးတဲ့ အက်င့္လုပ္ပါ။ ေန ့စဥ္ အစိမ္းေရာင္၊ ခရမ္းေရာင္၊ အ၀ါေရာင္ ၊ အျဖဴေရာင္ စသျဖင့္စံုလင္ေအာင္ ေကၽြးပါ။ ၆ လ အထက္ ကေလးမ်ားကို ဆန္ျပဳတ္ထဲ ထည့္ျပီး ျဖစ္ေစ၊ ဆီရီယယ္ ၊ အုတ္ နွင့္ ျဖစ္ေစ ေရာေကၽြးပါ။ ေရႊဖယံုသီးကို အတံုးေလးမ်ား တံုးျပီးမီးဖုတ္ ျပီးျဖစ္ျဖစ္၊ ျပဳတ္တာျဖစ္ျဖစ္၊ Bake လုပ္တာျဖစ္ျဖစ္ ေကၽြးလို ့ရပါတယ္။ Finger foods လုပ္မယ္ဆို ၂ လက္မ အရွည္ အတံုးေလးေတြ တံုးပါ။ Pureed လုပ္ေကၽြးလို ့လည္း ရပါတယ္။ အသားနဲ ့ေရာက်ိဳျပီးလည္း ေကၽြးနိုင္ပါတယ္။ ၁ နွွစ္ေအာက္ ကေလးမ်ားအတြက္ အစားအစာ ျပင္ဆင္ရင္ ဆား လံုး၀ မသံုးရပါဘူး။

၁ နွစ္အထက္ ကေလးမ်ားကို ေတာ့ ထမင္းနဲ ့ ဟင္း စေကၽြးလို ့ရျပီ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ လူၾကီးတြ ခ်က္သလို ခ်က္လို ့ရပါျပီ။ ကေလး ၁ေယာက္နဲ ့ ၁ေယာက္ ထမင္း စစားတဲ့ အခ်ိန္ မတူပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ ့က ၁နွစ္ျပည့္တာနဲ ့လူၾကီးထမင္း စစားေပမယ့္ တစ္ခိ်ဳ ့ကေလးက ၁ နွစ္ခြဲမွ စားပါတယ္။ အာဟာရ စံုေအာင္ ေကၽြးဖို ့ အဓိက က်ပါတယ္။ ကေလးကို အတင္းဖိအား မေပးပါနဲ ့။ ေနာက္ျပီး အစားအစာအသစ္ စေကၽြးရင္ ကေလးေတြက ခ်က္ခ်င္း လက္ မခံ တတ္ပါဘူး။ တခါျငင္းလည္း စိတ္ဓာတ္ မက်ပါနဲ ့။ ၃-၄ ရက္ျခားျပီး ေနာက္ပံုစံ တစ္မ်ိဳးလုပ္ျပီး ထပ္ေကၽြးပါ။ ၁၃-၁၅ ၾကိမ္ထိ ၾကိဳးစားေကၽြးသင့္တယ္လို ့သုေတသန စာတမ္းေတြက အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ၃-၄ ၾကိမ္နဲ ့လက္ေလ်ွာ့လိုက္ရင္ မိမိကေလးက အစာမ်ိဳးစံုကို မစားတတ္ဘဲျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ေရႊဖယံုသီး အေၾကာင္းေရာ ကေလး အစာေကၽြးနည္းပါ ရသြားျပီလို ့ထင္ပါတယ္။ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ကေလးမ်ား ျဖစ္ပါေစ။

Dr. Jasmine