လူတစ္ေယာက္အိပ္ေပ်ာ္သြားတဲ့အခါမွာ အိပ္စက္ျခင္းစက္ဝိုင္းမွာ အဆင့္ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ တစ္ခုက အိပ္မက္ေတာင္မမက္ဘဲ လံုးဝႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္ေမာက်တဲ့အဆင့္နဲ႔ အလြယ္တကူျပန္ႏိုးႏိုင္တဲ့ အိပ္မက္မက္တဲ့ အဆင့္ ဆိုၿပီးႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ညတစ္ညအတြင္းမွာ အဲဒီအဆင့္ႏွစ္ဆင့္ဟာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ လည္ပတ္ေနပါတယ္။

ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ့ သက္ႀကီးရြယ္အို ဘိုးဘိုး၊ဘြားဘြားတို႔ရဲ႕ အိပ္စက္ျခင္းပံုစံအေႀကာင္း ေရးသားခ်င္ပါတယ္။ လူဟာ အသက္ႀကီးလာရင္ အိပ္စက္ျခင္းပံုစံေတြ ေျပာင္းလဲသြားတတ္ပါတယ္။ အသက္ႀကီးရင့္လာရင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားဖို႔ အတန္ငယ္ခက္ခဲပါတယ္။ ညဘက္မွာ ခဏခဏ လန္႔ႏိုးတတ္ၿပီး မနက္မွာလည္း အေစာႀကီးႏိုးေနတတ္ပါတယ္။

ဘိုးဘိုး၊ဘြားဘြားတို႔ရဲ႕ ညတစ္ညမွာ စုစုေပါင္းအိပ္စက္ခ်ိန္ဟာ လူငယ္ေတြထက္နည္းပါတယ္။ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ ေျခာက္နာရီခြဲကေန ခုနစ္နာရီထိရွိပါတယ္။ အိပ္စက္ခ်ိန္နည္းေပမယ့္ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ခက္တဲ့အတြက္ အိပ္ရာထဲမွာေနတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ ပိုမ်ားႏိုင္ပါတယ္။ အဘိုး၊အဘြားတို႔ဟာ တစ္ညကို ပ်မ္းမွ်သံုးႀကိမ္ သို႔မဟုတ္ ေလးႀကိမ္ေလာက္ႏိုးတတ္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြထက္ပိုၿပီးလည္း အအိပ္ဆတ္ပါတယ္။

အိပ္စက္ျခင္းအဆင့္ႏွစ္မ်ိဳးမွာ လူငယ္ေတြလို ႏွစ္ၿခိဳက္စြာအိပ္ေမာက်တဲ့အခ်ိန္ မမ်ားပါဘူး။ ညဘက္ဆီးသြားျခင္း၊ စိတ္လႈပ္ရွားျခင္း၊ နာတာရွည္ေရာဂါတစ္မ်ိဳးမ်ိးေၾကာင့္ နာက်င္ျခင္း၊ေနရခက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္လည္း ညဘက္ေတြႏိုးေနတတ္ပါတယ္။

ဘိုးဘိုး၊ဘြားဘြားတို႔ အိပ္စက္ျခင္းပံုစံဟာ လူငယ္ေတြနဲ႔မတူဘဲ ေျပာင္းလဲေနတဲ့အတြက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြလည္းရွိပါတယ္။ အိပ္ရာထဲမွာရွိတဲ့အခ်ိန္က အရင္လိုတူတူပဲျဖစ္ေပမယ့္ ခဏခဏႏိုးေနတတ္တဲ့အတြက္ အိပ္ေရးမဝသလိုခံစားရတတ္ပါတယ္။

ညဘက္အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့ျခင္းဟာ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအတြက္ ျပႆနာတစ္ခုပါပဲ။ အိပ္ေရးမဝတဲ့အခါ စိတ္ရႈပ္ေထြးျခင္း နဲ႔ အျခားစိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မေျပလည္မႈေတြျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုျဖစ္တာကို ကုသလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။

သတိျပဳဖို႔တစ္ခုက ဘိုးဘိုး၊ဘြားဘြားတို႔ ကာလၾကာရွည္စြာ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့အခါမွာ စိတ္က်ေရာဂါရွိမရွိသိရွိႏိုင္ေအာင္ စမ္းသပ္ကုသမႈခံယူသင့္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ စိတ္က်ေရာဂါရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့လကၡဏာတစ္ခုဟာ အိပ္မေပ်ာ္ျခင္းျဖစ္လို႔ပါပဲ။

*ဘယ္လိုကုသၾကမလဲ?

ဘိုးဘိုး၊ဘြားဘြားတို႔ ညဘက္ေကာင္းေကာင္း အိပ္မေပ်ာ္တဲ့အခါ ဆရာဝန္ၫႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔ အိပ္ေဆးပမာဏအတိအက်ေသာက္သံုးၿပီးကုသလို႔ရပါတယ္။အိပ္ေဆးေတြဟာ စြဲတတ္တဲ့အတြက္ မိမိသေဘာနဲ႔မိမိေတာ့ မတိုက္သင့္ပါဘူး။

*ဘိုးဘိုး၊ဘြားဘြားတို႔ကို ကူညီေပးသင့္တဲ့အခ်က္မ်ား

(၁) ညဘက္မွာအစားအေသာက္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို အမ်ားႀကီးမဟုတ္ဘဲ ေကြ်းတာမ်ိဳးျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ဥပမာ ႏြားႏို႔ပူပူတစ္ခြက္ကို တိုက္ေပးျခင္းဟာ ႏြားႏို႔မွာပါတဲ့ အမိုင္ႏိုအက္ဆစ္ေၾကာင့္ သဘာဝအတိုင္း ေကာင္းမြန္စြာ အိပ္ေပ်ာ္မႈကိုျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။

(၂) ညအိပ္ရာမဝင္ခင္ သံုးနာရီ၊ေလးနာရီေလာက္အလိုမွာ လက္ဘက္ရည္၊ ကိုကာကိုလာ (Coca Cola) စတာေတြ ေသာက္သံုးျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။

(၃) ေန႔ဘက္မွာ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ အနည္းငယ္ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။

(၄) မအိပ္ခင္မွာ စိတ္လႈပ္ရွားေစတဲ့ တီဗီ႐ုပ္ရွင္ေတြၾကည့္တာေတြ ေရွာင္ခိုင္းသင့္ပါတယ္။

(၅)ညအိပ္ရာဝင္ခ်ိန္နဲ႔ မနက္ထခ်ိန္ကို ပံုမွန္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။

(၆) ဘိုးဘိုး၊ဘြားဘြားတို႔ကို ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းကေန ေရွာင္ၾကဥ္ေစသင့္ပါတယ္။

ဘိုးဘိုး၊ဘြားဘြားတို႔ဟာ အိပ္ရာဝင္ၿပီး မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ထိ အိပ္မေပ်ာ္ေသးရင္ အိပ္ရာထဲကေန ခဏထၿပီး စာဖတ္ျခင္း၊ သီခ်င္းသံ ျငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္းကို နားဆင္ျခင္း ေခတၱျပဳလုပ္ၿပီး ျပန္အိပ္ခ်င္လာတဲ့အခါမွာ အိပ္ရာျပန္ဝင္ဖို႔အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။ ဘိုးဘိုး၊ ဘြားဘြားတို႔ရဲ႕ က်န္းမာေရးဟာ ဂ႐ုတစိုက္ေစာင့္ေရွာက္ေပးဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေကာင္းမြန္စြာအိပ္စက္ႏိုင္ျခင္းဟာ က်န္းမာေရးေကာင္းဖို႔အခ်က္ေတြထဲမွာ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဂ႐ုျပဳေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္ဖို႔ ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။

အားလံုးက်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ။

ေမာင္(ေဆး-၁)