ေဆးထိုးမွ ဒူးနာေပ်ာက္မွာလား

အို စာရွုသူ သင္ ဒူးနာဖူးပါသလား ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ဒူးနာ တာရွားေပမယ့္ သင္ အသက္ ၆၀ေက်ာ္လါပါက အမ်ိဳးသမီးဆို ၁၀၀မွာ၄၅ ေယာက္ အမ်ိဳးသားဆို ၁၀၀မွာ၂၅က က်ိန္းေသနာ တတ္ပါတယ္ အဘိုးအဘြားအရြယ္ ဒူးနာေနၿပီဆို အိပ္ လို့လည္း မေပ်ာ္ ထိုင္ရထရ မလြယ္ ဒုကၡမ်ားလွ သလို မိသားစုထဲလည္း ျပဳစု ကူညီဖို့ တာဝန္ႀကီးၾကပါတယ္ ဒူးနာတဲ့ ဒဏ္မခံစား နိုင္လို့ ေဆးစြဲေသာက္ လိုက္ ေဆးထိုးလိုက္ျဖစ္ ေနတဲ့ အဘိုးဘြားေတြ အတြက္ ေဝဒနာဟာ ၾကာလာေတာ့ ဖင္လည္း နာ ဒူးလည္း နာ အစာအိမ္လည္းနာ နာ၃နာနဲ ပတ္ခ်ာရမ္းေနေတာ့တာပါပဲ မိသားစုအေနႏွင့္ကလည္း ဘိုးဘိုးဘြားဘြားေတြ လူမမာ ေတြ ျပဳစုခြင့္ဟာ ကုသိုလ္တရားမ်ားစြာရနိုင္ ေပမယ့္လည္း ကိုယ့္ေဆြကိုယ့္ မ်ိဳး ၾကာရွည္စြာနာက္ငၡံစား ေနတာ ဘယ္လို ႏွလုံးနဲ႔ ခံစားလို့ နိုင္ပါ့မလဲ ၿပီး အဲလိုပဲ ျပဳစုေန ေဆးထိုးေန စိတ္မေကာင္းျဖစ္ ေန လို့ခ်ည္းလဲ ဒီေဝဒနာက ၿပီးျပတ္မယ့္အမ်ိဳးမဟုတ္ပါ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုသက္သာေအာင္လုပ္မလဲ ကိုယ့္ မွာလည္း မျဖစ္ေအာင္ ဒီေဝဒနာကို ဘယ္လိုကာကြယ္ၾကမလဲ ဆိုတာ ေမၽွေပးလိုက္ပါတယ္

ဘယ္လို ကာကြယ္မလဲ

အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အမ်ိဳးသားေတြထက္ ဒူးနာနိုင္ေခ်မ်ားပါတယ္ ဒါေပမယ့္ အသက္၅၀ေက်ာ္လါၿပီဆို က်ားမ မေရြး နာတာရွည္ဒူးနာ ေရာဂါကိုကာကြယ္ဖို့ လိုကို လိုအပ္ပါတယ္

၁ ဝိတ္ေလ်ာ့ပါ

ဝတာက အဓိကဒူးနာေစတဲ့အခ်က္ပါ ငယ္တုန္း ရြယ္တုန္း စည္ပိုင္းေလာက္ ကိုယ္ကို ဒူးကနိုင္ ေပမယ့္ ႏွစ္၄၀ေလာက္ ထမ္းဖို့ေတာ့ ဒူးကမစြမ္းသာပါဘူး ဒါေၾကာင့္ ငယ္တုန္းရြယ္တုန္းကတည္းက အစားအေသာက္ ခ်င့္ခ်ိန္စားေသာက္တတ္တဲ့ အေလ့အထလုပ္ေပးပါ ဝေနရင္လည္း ဝိတ္ေလ်ာ့တာ ဟာ ကာကြယ္နည္းသာမက ဒူးနာေနတဲ့ သူေတြ အတြက္ပါ သိသိသာသာသက္သာေစပါတယ္

၂ ငယ္တုန္းမွာ ဒူးကို ဒဏ္မျဖစ္ေအာင္ေနပါ

ငယ္တုန္း ဒဏ္ရာရထားတဲ့ ဒူးက အသက္ႀကီး နာ လာမွာ ရာႏွုန္းအျပည့္ပါ ခိုက္မိတာက မေတာ္တဆျဖစ္ေလ့ရွိတာမို့ ေရွာင္လြဲရခက္ေပမယ့္ ကိုယ္ ဝါသနာပါရာ အားကစားေတြ လုပ္ခ်ိန္ေတြမွာ မလုပခင္ ေသြးပူေလ့က်င္ခန္း လုပ္ၿပီးမွ ကစားပါ ကြန္ကရစ္ေပၚ ေျပးတာ အားကစားလုပ္တာမ်ိဳးေရွာင္ၾကဥ္ပါ

၃ သင့္တင့္မၽွတေသာ အစားအစာ မ်ားစားေပးပါ

ႏြားနို့ ေသာက္တာ ေဆာ္လမြန္ငါး စားတာ အခြံမာသီး ေတြ ပုံမွန္စားတာ ေတြက အရိုးအဆစ္ႀကိ သန္မာေစၿပီး နာတာရွည္ေရာဂါေတြကိုပါ ကာကြယ္ေပးနိုင္ပါတယ္

၄ ေလ့က်င့္ခန္း သည္ ေဆး

ဒူးမနာ ခင္ လုပ္ဖို့အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အလြယ္ဆုံးက လမ္းေလၽွာက္တာပါ လမ္းေလၽွာက္ရာမွာလည္းဖိနပ္ကို ကိုယ္နဲၾကပ္တာ တအားမာတာ ကုပ္အားခြာမေကာင္းတာ ေတြ မသုံးပါနဲ႔ ဒူးနာသက္သာေစေသာ ေလ့က်င့္ခန္း ေတြကေတာ့အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္ ဒူးနာသက္သာေစတဲ့ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ခန္းအမ္်ဳးအစားျဖစ္ပါေစ ႂကြက္သားေတြကိုသန္မာေစလာကာ နာတာရွည္မသန္စြမ္းမွုကို ကာကြယ္ေပးေစပါတယ္ တခုက ေလ့က်င့္ခန္းမလုပ္မွီ နာရီဝက္ေလာက္ႀကိဳတင္ နာေနတဲ့ ဒူးကို ေရေႏြးအိတ္ေလးကပ္ေပးပါ အရမ္းနာေနစဥ္ မွာ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးႀကိဳတင္မွီဝဲ တာ သို့ ေရေႏြးဝတ္ေလးပတ္ ကာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပးနိုင္ပါတယ္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၿပီး ရင္ေတာ့ ေရခဲ ကို အဝတ္ေလးနဲ႔ထုတ္ၿပီး ၁၀မိနစ္ေလာက္ ကပ္ေပးပါ

ဒါေလးေတြ ဖတ္ၿပီး ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပး ဖို့က အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ အသိအျမင္တစ္ခုအေန ႏွင့္ လိုက္နာက်င့္ႀကံမယ္လို့ ယုံၾကည္ရင္း ဒီေနရာမွာပဲႏွုတ္ဆက္လိုက္ပါရေစ

ေဒါက္တာ လင္း (မိသားစုက်န္းမာ)