ငါးခ်ဥ္၏ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးမ်ား

ငါးခ်ဥ္ဟာ ျမန္မာ့ဟင္းလ်ာ တစ္မ်ိိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးအစဥ္အဆက္ကတည္းက နွစ္သက္စြာ စားသံုးခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္နိုင္တစ္ပိုင္ အိမ္မွာလုပ္ၾကတာရွိသလို တကယ့္ နိုင္ငံေၾကာ္တံဆိပ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ငါးခ်ဥ္၊ ငါးဖယ္ခ်ဥ္၊ ပုဇြန္ခ်ဥ္၊ ငါးကေလးခ်ဥ္ စသျဖင့္ အမ်ိဳးအစား မ်ိဳးစံုရွိပါတယ္။ သူဟာနဲ ့သူေတာ့ အရသာရွိၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒီတိုင္း အစိမ္းသုပ္စားလို ့ရသလို၊ ေၾကာ္စားခ်က္စား နည္းမ်ိဳးစံု လုပ္စားလို ့ရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နွစ္သက္ၾကတဲ့ ငါးခ်ဥ္မွာ က်န္းမာေရး အရ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးေတြ ဘာေတြရွိသလဲဆိုတာေလး မ်ွေ၀ခ်င္ပါတယ္။

ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ငါးနဲ ့ျပဳလုပ္ထားတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဗီတာမင္ D နဲ ့Omega 3 ၾကြယ္၀ပါတယ္။ နွလံုးေရာဂါနဲ ့ကင္ဆာ အခ်ိဳ ့ကိုေတာင္ ကာကြယ္နိုင္တယ္လို ့ေျပာၾကပါတယ္။ ငါးမ်ားမ်ား စားျခင္းက က်န္းမာေရးနဲ ့အလြန္သင့္ေတာ္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ငါးဟာ အသားဓာတ္ ပရိုတိန္းၾကြယ္၀တာေၾကာင့္ လံုေလာက္တဲ့ အသားဓာတ္ကို ရွရိွေစပါတယ္။ ငါးမွာ ပါ၀င္တဲ့ အဆီဟာ မျပည့္၀ဆီျဖစ္တာေၾကာင့္ ေသြးတြင္း မေကာင္းတဲ့ အဆီ Triglyceride မ်ားျခင္းကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ နွလံုးက်န္းမာေရး အတြက္ ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ D နဲ ့ပရိုတိန္းဓာတ္ဟာ အရိုးအဆစ္ၾကီးထြားဖို ့အားေပးပါတယ္။ က္ိုယ္ခံအားကို ေကာင္းေစပါတယ္။

ငါးခ်ဥ္ တရုတ္ပန္းကန္လံုး တစ္လံုးခန္ ့မွာ ကယ္လိုရီ ၇၀ ခန္ ့ပါ၀င္ျပီး၊ အသားဓာတ္ ၆-၇ဂရမ္၊ Vitamin A, Vitamin D, B3, Omega 3, Selenium, B12 တို ့ပါ၀င္ပါတယ္။ ခ်င့္ခ်ိန္စားမယ္ဆိုရင္ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ရနိုင္ပါတယ္။ ဆိုးက်ိဳး အေနနဲ ့ေျပာရရင္ေတာ့ ငါးခ်ဥ္ဟာ ၾကာရွည္ခံေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အစားအစာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ငါးထက္ေတာ့ ပိုမေကာင္းပါဘူး။ သဘာ၀အတို္င္း လတ္ဆတ္တဲ့ အစားအစာေတြကသာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကာရွည္ခံေအာင္ လုပ္ရတဲ့ အတြက္ ဆားေတြ မ်ားမ်ား ထည့္ရပါတယ္။ ေသြးတိုးရွိတဲ့သူေတြ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဆားမ်ားမ်ား စားျခင္းမွာ ဆိုးက်ိဳးေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ေသြးတိုးရဲ ့ေနာက္ဆက္တြဲ နွလံုးေရာဂါ၊ ေလျဖတ္တာေတြ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ၾကာရွည္ခံေစတဲ့ Nitrate ေတြ ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ဓာတ္မတည့္တာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အေရျပား ယားယံတာ၊ အင္ျပင္ထတာ၊ အသက္ရွဳက်ပ္တာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကေလးေတြကို မေကၽြးသင့္ပါဘူး။ ဓာတ္မတည့္ေရာဂါ အခံရွိသူေတြလည္း မစားသင့္ပါဘူး။ စိတ္ေရာဂါ အတြက္ ေဆး၀ါးျဖစ္တဲ့ MAOI ေသာက္ေနရတဲ့ သူေတြလည္း ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ Tyramine ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ေဆး နဲ ့reaction ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဆိုးေဆးေတြကလည္း က်န္းမာေရး အရ လံုး၀မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဆိုးေဆးပါတဲ့ ငါးခ်ဥ္ေတြဆို ေရွာင္ပါ။

အနွစ္ခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ လတ္ဆတ္တဲ့ အသားငါး ေတြကို ပိုျပီး ေရြးခ်ယ္စားသံုးသင့္ပါတယ္။ ငါးခ်ဥ္ၾကိဳက္တတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ မိမိက်န္းမာေရးနဲ ့သင့္မသင့္ခ်င့္ခ်ိန္ျပီး စားၾကဖို ့အၾကံျပဳလိုပါတယ္။ စားမယ္ဆိုရင္လည္း သန္ ့တဲ့ ငါးခ်ဥ္၊ ဆိုးေဆးေတြ မပါတဲ့ ငါးခ်ဥ္၊ ဆားနည္းတဲ့ ငါးခ်ဥ္၊ အခ်ိဳမွုန္ ့မပါတဲ့ အမ်ိဳးအစားကို သာ ေရြးခ်ယ္စားသံုးၾကဖို ့အၾကံျပဳလိုပါတယ္။ ကေလးေတြနဲ ့ဓာတ္မတည့္တဲ့ သူေတြအတြက္ကေတာ့ ေရြးခ်ယ္သင့္တဲ့ အစားအစာ တစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး။
အားလံုးက်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ။